Pellille hiominen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 12.9.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä on paras (nopein ja hermoja säästävin) tapa auton pellille hiomiseen. Ihan vaan epäkesko koneella jykyttämään vai jollain maalinpoisto aineella.... onnistuuko ns. neekerin tukalla vai lähteekö pellitkin mukaan...
     
  2. Transam

    Transam 1st gear

    Epäkeskolla saat kyllä hinkata viikon että saat pellille :) Rälläkkään teräsharjalaikka, sillä lähtee aika buenosti. Harja ei syö peltiä. Nitromors syö maalit mutta ei muistaakseni kittiä.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mun nähdäkseni nopein ja halvin on kulmahiomakoneeseen kiinnitettävä 180mm joustava kumialusta ja 60 paperi.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osta porakone versio siitä neekeristä / harmaa 3M tahna-negro laikka, kahdella tollasella siivoaa sitten jo koko auton ja jos käy laiskottaan poista maali ensin nitro-mors mömmöllä ...

    8) 8) 8)
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    Tökkis ....

    Unehtuipas tuo kirjautuminen, niin sillä harmaalla-tahna-negroilla laskee sitten kaikki pellin reunat, kourut jne eikä se hupene silmissä kuin normaali neekeri ...

    8) 8) 8)
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ite oon hionut epäkeskolla muutamaan otteeseen 80 paperilla. Päivän homma, ei viikon. Ekaks tarvii vetää liki pellille ja lopuks sitten viimiset pois, muuten paperi tylsyy noepasti ja sitä joutuu vaihtamaan jatkuvasti.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rälläkkä mallin neekerin tukka isoille pinnoille ja porakone malli ahtaampiin paikkoihin.Oikeella taktiikalla ne rälläkkä laikatkin kestää kauan.Mä oon muutaman auton vetänyt noilla pellille ja homma hoituu aika nopeesti myös fullsize pirssien kanssa.
     
  8. Transam

    Transam 1st gear

    Jos maalin alla on sentin verran pakkelia niin sitten kestää sen viikon :rotfl: Nojoo, mulla on kyllä niin pieni kompura että siksi ei homma oikein epäkeskolla toiminut.
     
  9. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Se "neekerintukka" on hemmetin hyvä maalin- ja ruosteenpoistoon. Vetää kaiken paskan pois mutta ei syö peltiä. Tosin kannattaa varoa ettei jyystä liikaa yhtä kohtaa, pelti voi lämmetä niin että menee laineille.

    Teräsharjalaikka jättää oudon pinnan, semmoisen tumman "kalvon" jonka huomaa vaikka sormella pyyhkäistessä.
     
  10. PPPLinkWR

    PPPLinkWR 1st gear

    Itselläni on kuudet eri maalikerrokset ja kitit niiden alla. Nopein tapa ja tapa, jota olen käyttänyt on ollut, että ensimmäiseksi somaalilaikalla (neekerin tukka) ja sen jälkeen epäkeskolla. Hyvin on lähtenyt ja eikä pitäisi olla pitkäkään homma. Nitromorssilla ei valitettavasti lähde kitti pois, siihen ei auta kuin epäkeskolla hiominen..
     
  11. Karva

    Karva Gearhead

    Yhä edelleen ... parhaaksi olen havainnu sen tahna-neekerin eli 3M neekeri-laikka joka on väriltään harmaa ja eroaa tavallisesta neekeristä siinä jotta se on ikäänkuin kiinteämpi ja tavallaan täytetty, sillä hiomalla voi laskea surutta pellin reunat, kourut jne paikat joissa normaali neekeri tai paperi viimeistään hajoaa ...

    Yhdellä laikalla putsaa koko auton, mutta mikähän sen oikea myynti nimi on, ja käy kiinni tavaliseen porakoneen tellinkiin, kannattaa kokeilla se on just niin helppoa kuin kuullostaam jä mömmöt ja rälläkät toiseksi, yhtä paskasta hommoo se on kuitennii ???

    8) 8) 8)
     
  12. Transam

    Transam 1st gear

    Yhdellä teräsharjalaikalla saapi melkein huoletta vetää koko auton pellille... Voipi sitten hinkata jollain hienommalla lopuksi. Pakkelit ainakin lähtee tuolla näppärästi.
     
  13. Kristian

    Kristian 1st gear

    Olen kuullut väittämän (automaalarilta) jonka mukaan "neekerintukka" jättää pellin pintaan rikkioksiidikalvon joka oksidoi maalin jos ei ole hyvin putsattu jälkeen(kevyt paperi yms. hionta/liuotinpesu). "Neekerintukka" on alunperin tarkoitettu ruostumattomalle/haponkestävälle.
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Myös tuo teräsharjalla maalin pois ottaminen ei ole niin soveliasta, koska se samalla tavalllaan kiillottaa pintaa. Ehkä tällä menetelmällä pitäisi jatkaa vielä hiomalla pinta käsin.
    Neekerintukka laikat ovat olleet hyviä maalin poistoon.
    Nitromorsilla maalia poi ottaessa täytyisi kuulema pelti puhdas auto pestä vielä raa'asti vedellä.
     
  15. Kristian

    Kristian 1st gear

    Joo Nitromorsilla puhdistettu pinta tulee pestä tosi huolellisesti. Kokemusta on huonosti pestystä pinnasta(sekä puu että metalli). Jos ei heti rupea uusimaali kuplimaan niin vuodensisällä kuitenkin. Näin ainakin meillä rakennuksilla.T:Rakennusmaalari
     
  16. 2camaro

    2camaro 1st gear

    Kyllä mä noita 3m tahna neekereitä sain Camaron pellille hionnassa kulumaan kokonaiset 3 kappaletta, eikä siinä ollut edes pakkelia ja etulokarit+konepelti tuli soodapuhallettua. Vähän taas jää vaikutelma että nuo 1 laikka per auto sankaritarinat on aikalailla paskapuhetta.
    Sori, oli pakko avautua, vitutti niin raskaasti lähteä laikkojen(kalliiden)ostoon kesken hommien. :mad:
     
  17. Toope

    Toope 2nd gear

    Kuumailmapuhallin ja teräslasta,viimeistely negrolla.(kuluu se yks laikka ehken puoliks).
    Ja se negro kiinni pikku kulmurissa,ilman tukilaikkoja,suojalasit kuitenkin hyvä olla päässä.Kokemuksesta kestää 12000 rpm kevyesti,mätänetin halpis laikatkin. 8)
     
  18. soppa79

    soppa79 Gearhead

  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, juurikin noita.
     
  20. cama73

    cama73 3rd gear



    noilla on tullut omakin auto hiottua, tai vielä ois vähän jäljellä.

    Onko porukalla kokemusta lasimurskapuhalluksesta, että miten pelti käyttäytyy, venyykö yms...
     

Kerro tästä muillekin!