Pellille hiominen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 12.9.2004.

  1. belair54

    belair54 Gearhead

    Ei liity jarrukliineriin, mutta palaviin nesteteisiin. 90 - luvulla kesäduunissa Stockmann auton maalaamossa olin kammiossa puhdistamassa spoileria rasvanpoistoaineella ennen maalausta, yhtä-äkkiä kädessä oleva rätti oli tulessa, staattisesta sähköstä syntynyt kipinä sytytti höyrystyneen rasvanpoistoaineen. Tuossahan oli ainekset isommallekin katastrofille jos lattiasuodattimet olisi syttyneet tuleen kun talloin palavaa rättiä jaloilla, selvisin tilanteesta säikähdyksellä ja palaneilla ihokarvoilla. Sen jälkeen olen osannut ottaa huomioon että syttymisvaara on todellinen kun olosuhteet on otolliset, en usko että kenenkään tallilla olosuhteet on aina samat joten varovallisuutta liuottimien kanssa työskentelyyn.
     
    xarper ja valpas tykkäävät tästä.
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No minä availin jarrusatuloista jumituneita ilmaruuveja pöydällä, piti käyttää gourmet-tohoa lämmitykseen. Ekan sain ja töhäytin motoxin tai wd:n jarrukliineriä ja putsailin töhnät pois. No toista sitten aloin aukomaan ja lämpöä tohosta -> whum. No ei siinä mitään, rosteripöytä pressukatoksessa, matala sininen liekki, annoin palaa pois. Kumitiivisteet keräsin pois palamasta.
    Mutta oli siinä jokunen hetki väliä töhäytyksestä mutta ehkä se -5 astetta ei höyrystänyt kliineriä pois ja se levisi ohuesti koko pöydän alalle.
     
  3. viijari

    viijari Gearhead

    Mistä tietää millä maalilla auto on aikaisemmin maalattu, kun jos pellille pitäis puhdistaa niin on aika työ. Vanhassa maalissa on isoillakin pinnoilla halkeamia, eli varmaan maalit ei ole sopineet toisille saa. Jättäisin kattoon ja ehkä konepeltiin osittain vanhat alle. Niissä kun ei näyttäisi isomman olevan pakkelia. Kyljet ja ovet hion pellille. Kyljet pääosin uutta peltiä
     
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Epäkeskoon vaikka 80:stä Abranettiä, niin kyllä ne maalit lähtee kohtuullisella vaivalla katosta ja konepellistäkin. Ei tarvia sitten arpoa, että kiehuuko tai halkeileeko.
     
  5. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Ei mielestäni oo mikään niin iso homma mitä moni luulee. Porakoneella hitailla kierroksilla ja isolla neekerintukkalaikalla putsasin moparin c-kopan parissa päivässä. Hankalat kolot ja terävät kulmat teräsharjalaikalla.
     

Kerro tästä muillekin!