Kokkeiltiinpa lasimurskaa puhallusaineena: Lähtökohtana huonomaaliset ja voimakkaasti hapettuneet vanteet. Merkkivanteet ja harvinaiset, ei voi kuulemma luopua. Hieman outo jakokin. Kantit terävät ja tehtaan merkit luettavissa. Ei hapettumia enää.
Re: lasimurskapuhallusta Juu muakin kiinnostais tuo. Tuli joskus hiekkapuhalluskellon kylkiäisenä pieni tynnyrillinen tuota lasimurskaa, oli tosi hienojakoista (<0,5mm) ja jätti tosiaan nätin ja suht tasasen pinnan alumiiniin. Oli kuulemma käytetty muottien puhallukseen. Tuli välikäden kautta enkä saanu selville mistä tuota murskaa oli hankittu. Saahan tuota karkeaa murskaa vaikka Honkkarista, siitä murskaamaan ja seulomaan
Isomman luokan kotimaista valmistajaa ei oikein meinaa löytyä, yrittäjät tilailee ulkomailta. Harrastajalle hieman huono tilanne, aika harva haluaa koko tonnin.
Pikkuauto kaipaisi maalinpoistoa. Puhaltaako Lahdenseudulla kukaan soodaa? Mitä soodapuhalluksen jälkeen pitäisi autolle tehdä ettei pelti alkaisi rusehtaa?
Pienin vavat Fishing Rod in Pen CAS http://snipr.com/23qsr1v Se näyttää tavalliselta mustekynän, mutta se on todella maailman pienin kalastus vapa, INSIDE kynä!Supervahva teleskooppi alumiinivanteet sauva ulottuu enintään 3 metriä, niin voit nauttia kalastuksesta aina kun siltä tuntuu!
Kun soittaa, niin ihan nimellä vastataan! :wink: Pitänee vähän parannella noita sivujen yhteystietoja ja lisäillä sinne nimiä. Sitä on vaan vähän käsi noiden tietokoneiden ja nettisivujen kanssa...
Kaikki on jo kerrottu tässä topikissa. Kuumalla vedellä ajan kanssa. Uunikuivaus olis komeeta. Raksapuhaltimellakin kuivuu hyvin.
Auto menossa piakkoin soodapuhallukseen ja sen jälkeen maalarille. Luettuani tätä topiccia alkoi kummasti epäilyttää mitenkähän käy maalipinnan pysyvyyden suhten... Auton sisusta purettu kojelautaa ja kattoverhoilua myöten. Olisi varmaan asiaa suojata kojelauta. Vinkkejä tähän? Entäs moottori, riittääkö ilmanputsarin suojaus, ettei motti ole täynnä soodaa kun seuraavan kerran tulille laittaa?
Tällä hetkellä käytän pääasiassa lasimurskaa autojen puhallukseen. Ei tarvitse pelätä maalin pysyvyyttä. Automaalarit eivät enää oikein tykää soodapuhalletuista. Aika paljon lisä töitä heille. Lasimurska puhallettu on valmis suoraan maalattavaksi. Pölyt vain pois ja maalit pintaan. Ennen Jälkeen
Niinpä. Totta joka sana. Näin nämä "uudenajan" puhallusmateriaalit rantautuu Suomeen. No ehkä enempi kyseessä ollut puhallusmateriaalien hankala saatavuus tai järjetön hinta. Hyvä hyvä, ja tsemppiä spikelle.
No, löytyykö kokemusta miten pitkältä ajalta soodapuhalluksen jäljiltä maalattua autoa? Onko ollut ongelmia vai ei?
On joo. Yks pyyhki pellit tinnerillä ja maalit irtos laattoina. Tuossa juttelin yhden pro-rakentajan kanssa ja kertoi pesseensä kopat huolella höyrypesurilla -> ei ongelmia.
Kokeilin tossa viime viikolla kivipölyllä puhallusta ja näytti todella lupaavalta. Maali lähti nopeammin kuin soodalla, ei lämmittänyt/ vääntänyt ja pinnassa erinomainen tartunta maalausta varten.