peltisarjat pitkät vs pätkät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WTF, 27.3.2008.

  1. WTF

    WTF Gearhead

    Nyt tuossa himmelissä on kiinni luultavasti Flowtechin pätkät 2,5" kollektorilla.
    Paljonkohan saisi oikeasti hyötyä, jos laittaisi pitkät peltisarjat 2,5" tai 3" kollektorilla vai onko ainoa hyöty että mutu nyt on viisi kaakkia enemmän.
    Putket tulee olemaan 2,5" rst tuplat alusta loppuun ja yksi vaimennin / putki.

    Auto on 4x4 2050kg ja kone Corveten L98 ohjelmoitavalla ruutalla ja Cranen sytkät.

    Pähkäilen vaan että onko mitään järkeä vaihtaa noita nykyisiä pois siitä.
    Ruosteisen näköisethän nuo nykyiset on, mutta ei mitkään läpimädät.

    Olishan siinä yksi mutka vähemmän hitsiltavaa jos laittaisi pitkät sarjat :lol: jos ei muuta hyötyä ole.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sen verran on joskus tullut luettua joitain viriviriopuksia että muistissa on seuraavaa. Pakosatsit saa toimimaan vain aika suppealla alueella kunnolla oisko se paras alue alle 1000rpm. Se sitten taas riippuu pituuksista ja paksuuksista millä kohtaa koko jenka-aluetta mitkäkin toimii parhaiten ja vielä missä pannussa. Väittäisin että et huomaa persdynolla mitään jos vaihdat pitempiin.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä taas väittäisin, et paha sanoo etukäteen. Voi olla, että nimenomaan tollasessa vehkeessä oikeella mitotuksella voi saada paljonkin aikaan. Tossa viimeks tuli dynossa testattua parii erilaista peltisarjaa, ja niissä oli aika huikeita eroja. Liian pienillä jäätiin huipputehossa 4%, eli 18 heppaa, mutta, alta 3400 kierroksen oltiin edellä, ja välillä 2500-3000 kierrosta peräti liki 20%, eli yli 30 heppaa. Tollasessa laitteessa se on ero, jonka käytännössä huomaa, toisin kuin ehkä tota maksimitehon eroa.
     
  4. WTF

    WTF Gearhead

    Mitäs tässä enempää ihmettelemään
    Tilasin pitkät Hookerit 2462 2,5" kollektorilla, jotta ei päähän mietityttämään että olisko sittenkin pitänyt...

    Onpahan yksi mutka / putki vähemmän hitsattavaa jos niistä ei muuta hyötyä ole. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!