Peltisarjojen saatavuus 4,3 pick up

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ponu84, 16.9.2019.

1. sdfsd

sdfsd Gearhead

Toki helmiä on joukossa mutta kyllä nää kotimaan toimijat on yleisesti aika surkeen tasosia. Kyl joskus itekkin koitin tukea kotimaisia mutta ei enää pysty. Eikä kyse ole aina hinnasta vaan kaikesta muusta. Us partsin kanssa nyt suht hyvin sujunut se vähä mitä olen asioinut mutta esim. south west tradelta en ole vielä kertaakaan saanu oikeita osia vaikka speksit on olleet selvät (esim. vetoakseli, näin monta booria, tälläiset mitat, tälläisestä autosta, tällä pulttijaolla). Kaks kertaa yritin ja kolmatta en enää yritä.

Mp puolella vaikuttaa vielä surkeemmalta, lupaillaan esim. puhelimessa kiristää pinnat ja vaihtaa katkenneet (ja teettää pinnoja jollei saa valmiina), hukataan puh. numero ja kun soittaa joskus 2vk päästä todetaan että en tee, tuu hakeen pois. Vaikka vuosmalli ja mp malli oli hyvin tiedossa työtä tilattaessa.

Juttuja olisi enemmänkin tän maan laatufirmoista mutta säästetään nyt palstatilaa.

xarper tykkää tästä.
  2. Rytari

Rytari Gearhead

Mulla on muutaman vuoden ollu paikallaan (89 c1500) jba:n keraamisesti pinnoitetut shorty rosterisarjat, ostin ne reilulla satasella+ rahdit ebaysta "käytettynä" tuli ihan tehtaan paketissa, jossain ne oli ollut kiinni mutta ei niillä ajettu kyllä ollut. Ne on kyllä olleet hyvät, ei vuoda, ei ole tarvinnut kiristää kertaakaan, ulkonäkö edelleen ihan kelvollinen vaikka kai ne ainakin 3 vuotta on ollut pellin alla ihan käyttöautossa.

Laitoin ne ensin sovituksen vuoksi vakioputkiin, mihin ne sopi ihan bolt on ja tein sitten koko putken kotokylän verstaan värkeistä uusiksi, yhdysputki 2.25" y-haaralla 3" kattiin ja siitä 3" vaimentimelle, vaimentimelta 2,5" taka akselin ylitys ja "näön vuoksi" haaroitus takaisin kahdeksi putkeksi vetokoukun molemmin puolin.

Persdynolla tohon mun koneeseen tuli 30-40 kaakkia, seokset meni alkuun niin laihalle että jouduin nostaan bensanpaineita ettei suuttimien aukiolo menny vallan staattiseksi kartan yläpäässä, mutta toki kaiken ruuvaamisen jälkeen vakiopakosarjoilla mun kone toimikin paljon huonommin ja laiskemmin kun vakiomoottori eli se 20% tehon lasku virityksen onnistuessa piti paikkaansa ja selvästi joku alkuperäisissä pakosarjoissa/putkistossa muuhun koneeseen nähden oli pielessä.

Muokattu: 17.10.2019

Kerro tästä muillekin!