Peltisatsit vs. valusatsit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 11.5.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla nyt tossa Cutlassissa on tuommoset yli-isot peltisatsit tolle 350:lle, isolohkon peltisatsit joissa kollektori on 3.5" Oon vähän miettinyt että mitkä siihen nyt laittaisi, customi sarjat olis varmaan parhaat mut kalleimmat myös.

    Mitenköhän suorituskyvyllisesti tämmöset toimisi, kovasti linkissä kehuvat:

    http://www.ebay.com/itm/Oldsmobile-Cutl ... 11&vxp=mtr
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tietysti noista ko sarjoista tiedä, mut normaalisti on todella oleellista eroa pelti ja valusarjojen välillä, vaikka ois hyviksikin mainostetut valut, 340, magnum, pukinsarvet...,sellasta 5-10% teho/vääntöeroa jo suht miedoissa moottoreissa.
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Flowtechilla on peltisatsit jotka sopii suoraan sun comboon ja on halvat ja saa vaikka uspartsilta soumesta. Vaikka niissä yleensä kollektorit sojottaa mihin sattuu, laipat vaatii tasoituksen ja apparin puolen primäärit voi ottaa kiinni konepalkkiin, ei noi oo ylivoimaisia juttuja. Tietty jos vielä tykkää siitä että kaikki startit mahtuu, ne saa pois ilman sarjojen purkua, sarjat saa helposti asennettua motti paikallaan, ei kuulu supsutuksia jne jne, voi noi olla ok. Mut toi divided runner juttu on kyllä turha - ei sillä voi olla käytännön merkitystä, yhtyykö keskimmäiset kanavat 5 senttiä aikaisemmin vai myöhemmin.

    Ja sit puhuttaessa matalaviritteisestä motista, mahtaako oldsin pakokanaviston vetämisellä yhteen tehtaan toimesta olla jopa havaittavaa vaikutusta alavääntöön - muiden hyvien lisäksi joita ratkaisulla on haettu.
     

Kerro tästä muillekin!