perä kolahtaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sumu, 24.6.2002.

  1. Sumu

    Sumu Gearhead

    Nyt kun laatikko on kunnossa niin veto taasen menee niin rivakasti päälle että ihan hirvittää laittaa pakkia päälle...
    Tyhjäkäynti ihan normaali sa silti jymähtää.
    Saako kolahdusta hillittyä millään tavalla vai joutuuko Perälle tekemään jotain?
     
  2. elky

    elky Gearhead

    Se kolahdus tulee pienen vetopyörän ja lautaspyörän välyksestä, jota perässä kuuluukin olla. Tarkasta vaan ristinivelet ettei niissä ole väljää.
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Jos perä on eteenpäin purkautuvaa mallia, niin "kopan" pulttien venähtäminen voi saada aikaan liikkeen "kopan" ja murikan välillä...semmoisestakin on kolahdus johtunut...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pudota tyhjäkäyntikierroksia vähän. Itellä sama vika, mutta Holleyssä riittää alle varttikierroksen kääntö tyhjäkäyntiruuvista ja kolahdus häviää.
     
  5. Sumu

    Sumu Gearhead

    Joutuu kait jotain tekeen...toivottavasti siinä motokraftis riittää säädöt... :grin:
     
  6. late

    late Gearhead

    Mulla oli vika pieniä tasauspyörän rattaita paikallaan pitävässä tapissa, oli pirun kulunut, mutta rattaat oli hyvässä kunnossa. Sorvautin uuden tapin semmosesta materiaalista että jos muu perä hajjoo niin tappi kestää.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: late 2002-06-25 12:54 ]</font>
     
  7. whiic

    whiic 1st gear

    Mulla kolahtaa kans liikkeellelähdössä. Lisäksi auton liikkuessä ja vähäisellä kuormituksella jokin kolisee jatkuvasti. Yli 80km/h nopeuksissa kuuluu kova jurina perän suunnalta kuormituksesta riippumatta. Auto tosin on aivan erilainen (manu ja 1.14 litranen kone).
     

Kerro tästä muillekin!