Peräkärry "projekti" vm.1965 Rekisteröintikatsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Banaani, 21.3.2014.

  1. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Tuli tossa aikanaan hankittua tuollainen "rojekti" kärry joka pitäisi jossain vaiheessa saada kunnostettua ja rekisteröityä. Onko kukaan rekisteröinyt ns. paperitonta peräkärryä? Tilasin kantakortin kärryyn ja mitään tietoa ei kärrystä löytynyt... Niin ja onko millään enään mahdollista saada kärryyn mustiakilpiä?
    Lisäksi onko kellään vinkkiä mitkä 12" pillerikapselit voisi tuohon sopia kun vanteessa on nuo kolme "tappia"

    Kärry on MKP vm.65 runkonumeron mukaan ja omapaino 90kg ja kantavuus 300kg. Tarkoitus olisi alkaa kärryä kevään mittaan askartelemaan kun alkaa saamaan muita projekteja valmiiksi...

    Kuvat kärrystä:
    http://aijaa.com/UGBHQH
    http://aijaa.com/DemG3s
    http://aijaa.com/Eu9bAo
    http://aijaa.com/IPmKKe
    http://aijaa.com/WSYN8M
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Onko siis armeijan entistä tavaraa tuo kärri? Jos ei siviilirekisterissä ole ollut, voi olla mutkan takana? Yksi vaihtoehto olisi kai vaihtaa vetoaisa "hyväksyttyyn" malliin ja ensirekisteröidä omavalmisteena.

    Joka tapauksessa hieno kampe!
     
  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Jos uutena omavalmisteena aikoo katsastaa niin vetopää, vetoaisa, akseli ja valot täytyy olla e-hyväksytyt. Eli ei välttämättä kannata lähteä sille tielle.
     
  4. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Joo kyllä tämä erikoinen on. Itse en ole suomessa en ole suomessa samanlaiseen toiseen törmännyt. Sen verran pieni kärry ainakin on että saa melkein millä vaan harrastepirssillä hinata josta koukku vaan löytyy:)

    Kärrystä ei ilmeisesti ole sen takia mitään tietoja koska rekisteristä poistosta on kulunut niin kauan että Trafilla ei enään tietoja ole. vm.65 ja vanhempien autojen ym, tietoja Trafin kautta ei välttämättä enään löydy. Mietin että kuinka tarkasti konttorilla kyselevät jos joku toinen tekee minulle ns. yli 10v selvityksen että saisiko sillä sitten rekisteröityä?
     
  5. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Eikös tuo ole se sama isäukkosi vanha, joka on seissyt mökillä liiterin takana?
    Autoverojahan ei kärryissä ole, tuskin niitä liikaa kiinnostaa vanhat rekisteriotteet.
    Ota valokuvia kärry pusikossa, tee selvitys omistuksesta, Trafin vastaus kyselyyn mukaan
    ja konttorille. Jos valot toimii ja laakereissa ei ole väljää, luulisi kelpaavan.
     
  6. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Juuri sitä minäkin muistelin kiitti vinkistä:D Kyllä aattelin tuon kopan korjata ym. ennen konttorille vientiä. Lasikuitua vaan pitää käydä jossain vaiheessa hakemassa sillä tuo koppa on kokonaan sitä.
     
  7. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Mites muistaako joku missä vehkeessä oli 12" vanteet joissa oli nuo kolme "tappia" millä oli kapseli kiinni? Aattelin jos jostain passais kapselit tuohon lasikuitu "sämpylään"
     
  8. Qjet

    Qjet 1st gear

  9. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Kiitokset linkistä. Joo ei vaan taida ihan omia kapseleita tohon löytyä. Kokeilin ton kärryn vanteisiin muistaakseni jotain KE20 corollan 12" kapseleita kiinni ja eivät sopineet. Aattelin että missä autoissa oli vanteissa nuo kiinnike tapit että jos niissä on jotain eroa noihin perus pillerikapseleihin?
     
  10. toivaja

    toivaja Gearhead

    Voin olla väärässäkin, mutta eikös tuo vanha kantakorti kortisto siirretty SAHK:n haltuun?
    Itsellä vm -68 sprite asuntovaunusta muutoskatsastettu peräkärry, kertoivat katsastuksessa kun valoista tiedusteli, että saat vaikka itse tehdä valot, kun tuolloin ei ollut peräkärryjen valoissa juurikaan hyväksyntä vaatimuksia
     
  11. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Kyllä mielestäni kanssa SAHK:n hallussa on vm.65 vanhemmat, mutta olen ymmärtänyt että katsastuskonttorilla tuo Trafin kautta tilattu paperi pitäisi riittää??
     
  12. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Eikös siinä Trafin paperissa lue jotain: "mikäli haluatte rekisteröidä laitteen tieliikennekäyttöön,
    ottakaa tämä selvitys mukaanne katsastukseen", tai jotain vastaavaa. Sain itse tuollaisen lausunnon
    yhteen kyselyyni. Ja sehän on suorastaan kehotus katsastaa ja rekisteröidä?
     
  13. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Täytyy huomenna kaivella nuo kantakortti paperit kattoa lukeeko niissä mitään sen paremmin...
     
  14. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Kuvien kärry rojekti voisi mahdollisesti olla myynnissäkin jos sopiva tarjous sattuu tulemaan... Ja vaihdossa voisi vaikka A Mantan osat kiinnostaa. Tuntuu että ei oikein aika tahdo riittää tällä hetkellä tuolle kun on sen verran noita rojekteja, eli jos joku haluaa kylien komeimman peräkärryn harrasteautonsa perään niin tuossa voisi sellainen olla:)
     
  15. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Laitoin YV:n...
     
  16. Banaani

    Banaani 2nd gear

  17. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Tossa olisi eilen otetut jonkin moiset kuvat kärrystä ja tosiaan rajouksia otetaan vastaan. Ekan kuvan kärryn vieressä oleva vanha retkipöytä sisältyy hintaan;)
     
  18. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Hintapyyntö kärryllä on 450e/Vaihto/Tarjous
     
  19. Banaani

    Banaani 2nd gear

    350e...
     
  20. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Peräkärry on nyt sitten myyty eteenpäin.
     

Kerro tästä muillekin!