Perän nosto...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Make.S, 6.4.2020.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Jos laitan taakse vaikka 3cm pitemmät sakkelit, nouseeko perä sen 3cm vai vaan 1.5cm?
    Kuulostaa vähän tyhmältä kysymykseltä, mutta kun en jaksais moista jumppaa monesti tehdä.
     
  2. Löytyisko vastaus tästä:

    One of the most commonly asked questions is: How much lift will longer shackles yield? Every 1″ increased shackle length will result in 1/2″ of lift. For example: if your truck has 3.5″ factory shackles and you installed 5.5″ long shackles, you’ll gain 1″ of lift (2″ longer shackle x 50% = 1″ lift). Why do you only gain 1/2″ lift for 1″ increase in shackle length? Simple, you’re only lifting 1 side of the spring (ie 50%).
     
    Make.S tykkää tästä.
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    No perkele siinähän se selvällä lontoolla. Elikkä tekee just sen, että kun vaan toista päätä hilataan ylös, nousee vaan puolella...
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    nousee puolella jos akseli on keskellä jousta jota se ei välttämättä ole.
     
    juko7 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eli toisin sanoen Jos akseli olisi sakkelin kohdalla, nousis sakkelin verran, jos toisessa päässä, ei nouse ollenkaan, jos jossain sillä välillä, niin nousee. siinä suhteessa missä kohtaa se akseli on (esim puolessa välissä puolet jne)
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    Saiskohan Suomesta valmiita korotus sakkeleita mistään kohtuu hintaan?
     
  7. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tulee mieleen,kun jotai 91 vuonna hitsattiin isäukon kanssa jatkot noihin riipukkeisiin...
    Valiant 1972 ja ei ollu oikein rahaa viedä jousipakkoja alan liikkeeseen.
    Perä kyllä nousi sen mitä oli tarvis,ajotuntuma nyt oli jo aiemmin niin huono,ettei se siitä muuttunut,mutta sillä ajelin,kunnes löytyi Trans Am ja se on eri juttu.
     
  8. jus57

    jus57 Gearhead

    Mikäs näitten riipukkeiden oikea nimi et osais jostain kysellä?
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "rear spring shackles" ne lontooksi taitaa olla? .. tai "leaf spring shackles" ... vai suomeksiko?? Riipukkeet???
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    Tuota Suomennosta haen jos sattuis ihan kotomaasta löytyä kun näköjään laiskuus vaivaa eikä jaksais ite vääntää....
     
  11. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Omassa laitettiin juuri takajouset ryhtiin. Samalla selvisi, että iskarit loppusuoralla. Takapää kun ei ole vakio, niin ei olekaan helppo löytää sopivia iskareita.
    Auki/kiinni mittoja eikä alareijän halkaisijaa tunnu oikein löytyvän uusien iskareiden tiedoista.
    (Fixus/motonet ei pysty auttamaan vaikka iskari kädessä kävi siellä. Paikallinen AutoParts otti homman työn alle, löytyykö? Selvinnee lähipäivinä.)

    Olisiko vinkkiä miltä sivustolta saattaisi löytyä myös mittoja iskareihin kuvien lisäksi?
    (auki vedettynä noin 57cm, kiinni noin 37,5cm, alapään pultti auton rungossa 15mm paksu).

    Joltain sivostolta esim. (https://www.autonvaraosat24.fi/) löytyy mittoja kun heittää sinne jonkun auton. Aika työläs tapa yrittää löytää sopivaa.
     
    Muokattu: 5.8.2020

Kerro tästä muillekin!