Perästä asiaa 80 Cutlass/Caprice sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kd0264, 5.6.2007.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kyselen tietty tyhmiä ja enkä ole tutkinut mistään opuksista, kun just tuli vasta mieleen. Siis, mulla on cutlassin perä poikinut ja tarvis vissiin vaihtaa se ehjään. Mulla on tossa yksi 83:n Sedani, josta perä joutais hetkeksi aikaa hyöty käyttöön. Kysymys tietäjille, onko toivoa saada perää Oldsin alle? Miten paljon eroa leveydessä ja kiinnikkeiden paikoissa?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Caprice on B-body, Cutlass A-body. On niiden leveydessä huomattava ero. Luultavasti normaali offsettiset rwd-vanteet eivät sovi pyöräkaivojen sisään.. Siis vaikka saisit jotenkin perän kiinni..
     
  3. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Joo, luultavasti on niin, että ellen toista perää osta, niin kattelen mitä tolle hajonneelle vielä voi tehdä. Tasauspyörästöstä ainakin on "isot" rattaat sököt eli mistä vetarit menee läpi.

    67 Chevellen perä saattaisi ilmeisesti jotenkin käydä tohon uudempaan, ainakin näin joku väitti kun tuon perän sopivuudesta kyselin aikaisemmin hamaassa menneisyydessä.

    Järkevintä on ottaa perät irti ja mittailla erot niin näkee mihin on ryhtymässä vai jättääkö sovinnolla tekemättä.
     

Kerro tästä muillekin!