Peruskorjatut Quadrajetit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja maxvo2, 6.11.2018.

  1. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Katselin -71 Ponun 350:n päälle uutta kaasutinta ja otsikon kaasarihan siinä on ollut jos 4bbl oli asennettuna tehtaalta.

    Olikos kokemuksia vaikkapa rokkiauton myymistä peruskorjatuista Quadrajeteistä?

    Tai muiden korjaamista / myymistä quadrajeteistä?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuurissa tuntuu olevan saako hyvän vai huonon näin yleisesti. Kyllä rokkiautossa silti takuu pelaa jos se valmiiksi susi on.
     
    xarper tykkää tästä.
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Eipä ole kokemuksia, mutta aihe kiinnostaa itseänikin kun ostin harrastusmielessä muutaman vanhan Quadrajetin kunnostettavaksi sekä alan kirjan. Lisäksi yksi autossa paikallaan oleva Q-jetti tulis myös opetella säätämään nyt kun moottoria on vähän viritetty.

    Alan miesten facebook-ryhmässä (=Rochester Quadrajet Carburetors) Q-jettejä ja niiden osia myyvä taho lausuu yleissopivuudesta seuraavaa:

    Every Quadrajet code is unique for the original application.
    The calibration is a combination of all of these components:
    jets
    primary rods
    upper main air bleeds (MAB)
    Lower main air bleeds
    Upper idle air bleeds (IAB)
    Lower idle air bleeds
    Idle tube restrictions
    Down channel restrictions
    Idle bypass air
    Idle screw hole
    Seconday rods
    and more, but you get it.
    We have collected data over the years for over 500 Quadrajet code numbers. For example, here are the number of different sizes for each of the above we have found:
    Jets: 16
    Primary rods: 43
    MAB's 36
    IABs 48
    Idle tube 20
    DCR 31
    bypass 40
    idle screw 34

    This is why a quadrajet from anything other than it's original intended engine will not run correctly, unless recalibrated. One size does NOT fit all. Which is why the commercially remanufactured units do not do well. They are set up generic. Quadrajets have been cast aside for years because people do not understand this. Sure, any quadrajet can be built for any engine with proper modifications.
    When we custom build for modified or race engines, we like to start with a Quadrajet that is close as possible to the engine. For example, Modified 396 Chevy would start with a big block chevy core if possible. This isn't required, but is our preference.

    Setting up your Quadrajet for a performance modified engine requires more than just a jet change. And if you are putting a stock quadrajet on anything other than it's original application, will also require proper modifications for proper performance. You might get start up, idle and drive ability, but would not get the level of performance and economy unless calibrations are correct.
     
    Muokattu: 7.11.2018
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On noita jonkun kerran yrittäny opiskella hartaastikin, mutta pintaraapasuks tuntuu jäävän. Ilmeisesti jonkun verran tuurin ja sitkeyden sekotusta, että olen saanut niistä kivasti pelaavat.
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ebaysta jostain carburetor firmasta tuli korjattu 4bbl rochester 350 mercruiserii eikä se pelannu päivääkään. Pari kertaa purkasin löytämättä vikaa ja aina tykkäs työntää mustaa tyhjäkäynnillä. Ei ollu enempää aikaa tutkia kun oli "asiakkaan" vene ja kiirus vesille. Joskus kun jaksaa niin vois syventyä mikä sitä vaivaa.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mä en sitä säätämistä murehdi, säädöt kun saa ja osaa hoitaa BB-motors Lahdesta. Noi hintaerot vaan EBayssa vrt Rokkiauto on aikas isot. Eli laatu hieman askarruttaa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joskus 10v takaperin kilpurin kaasari lähetettiin talveksi jenkkilään. Sitä oli modattu kyllä aika huolella ja hienosti. Veikkaan että vaatii aika paljon sellaista työkalua jota ei löydy jokapojan tallista ja kokemusta kyseisestä mehumaijasta tietenkin roppakaupalla.
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Niin joo ja tuli sitä senverran kokeiltua että pöydällä syötin sähköisellä pumpulla soppaa mutta ei se siinä kohtaa halunnu ainakaan tulvia. Että ei se niistä pohjatulpista ilmeisesti vuoda niin kuin joskus on ollut semmostakin . Yhestä veneestä napatusta puuttui kokonaan toinen niistä pohjan alumiinitulpista :odeek:
     
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tuolta: https://cliffshighperformance.com/ kaverin autossa on kliffin tekemä, ja toimii! Sillä on vaan niin pirusti hommia, että saattaa joutua oottelemaan, mutta nythän on sitä aikaa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Muistelen, että hyvänkin saa pilattua, jos kiristää apinanraivolla rungon kieroksi imusarjaa vasten.
     

Kerro tästä muillekin!