Photorally, aihe: Kiitos kaikille aikojen saatossa osallistuneille!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Elky70, 1.7.2012.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Anteeksi taas tässäkin maalaisuuteni , mutta onko ko. kuvat jollekkin sisäpiirille , vai onnistuuko tavallinen talliainen kaivamaan ne jostakin näkyvillensä ?
     
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Siis ideahan menee niin, että kisaan osallistuvat lähettävät määräaikaan mennessä kuvat sähköpostilla Elky70:lle, joka sitten laittaa tuon linkin tänne äänestystä varten. Pitäisi siis näkyä kaikille siinä vaiheessa.
     
  3. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Viimeks Aurinko-aihe osu voitollisesti, et pakkohan se o kokeilla uudestaan toisella kuvalla ja taas uusilla mausteilla.. kävi miten kävi. Parempaan ei ainakaan nyt itse pystynyt 8) .

    Lisäys.. uudet mausteet tässä tapauksessa meinaa siis, että kuvatus vastaa nyt enempi sitä mitä silmä aikoinaan näki.
     
  4. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    http://photorally.kuvat.fi/kuvat/

    Tuollahan noi kuvat on katseltavissa!
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Kuva lähetetty.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19



    Vaan sunny car aihe ei ainakaan mulle näy :eek:
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Vastahan tänään loppuu kuvien lähetysaikakin. Iteltä ei mitään järkevää aurinkoista kuvaa löytynyt. Ainakaan vielä.
     
  8. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Joo, noi tulee tänään illasta näkyviin kuhan pääsen kotio asti...
     
  9. Elky70

    Elky70 Gearhead

  10. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Äänestysaika 20.-24.4.

    teenkö mä jotai väärin vai onko pisteytys muuttunu ku ei anna äänestää.
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Äänestysaika 20.-24.4.

    Voi pentele, näköjään väärä kuva tullut lähetettyä. No näillä mennään tällä kertaa, mokia tapahtuu.
     
  12. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Äänestysaika 20.-24.4.

    en saa miekään äänestettyä
     
  13. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Äänestysaika 20.-24.4.

    Jaaha, olin sitte näköjään taas vähä hätänen. Nyt on äänestys aktiivinen taas! My bad!
     
  14. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Arkistostakaivuuaika 10.-19

    Aika moni kisakuva oli tunnelmaltaan enempi sunset kuin sunny... Mutta arska niissäkin paistoi, tosin huomattavasti matalammalta. :lol:
     
  15. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Sunny car. Äänestysaika 20.-24.4.

    Ja äänestys on päättynyt!

    1. RAIVO

    [​IMG]

    2. jalluvaari

    [​IMG]

    3. zebulus

    [​IMG]

    Onnittelut voittajille! Ja seuraava aihe on...?

    Katos oli otsikossa väärä päivämäärä milloin äänestäminen loppuu...

    Yksi arkistostakaivuu ja sitten palataan normaaliin eli kuva pitää olla otettuna annetun ajankohdan aikana?
     
  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: ???. Arkistostakaivuusaika 24.4-3.5.

    Hieno tunnelma jokaisessa TOP 3 kuvassa, onnittelut!
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: ???. Arkistostakaivuusaika 24.4-3.5.

    Onnittelut täältäkin :D
     
  18. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Re: Photorally, aihe: ???. Arkistostakaivuusaika 24.4-3.5.

    :eek: wooo-oho :) . Kiitos äänestäjille ja kommentoijille, aurinkoiset aiheet tuntuu olevan sit oma onnenkenkä tms. 8) . Kommentteja ja tarinoita kaikista kuvista ois kiva kuulla ja kritiikkiä voi vieläki antaa. :wink:

    Seuraava aihe vois olla: Arvoton

    Antanee tulkinnanvaraa ja vain mielikuvitus olkoon rajana..?

    Kiire päällä täällä ettei ehdi enempiä sanoa, mutta onnittelut muistakin kuvista!
    Erityisesti jalluvaarille kun jäi niin pienestä kii ja hieno kattaus kaikenkaikkiaan!
     
  19. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Re: Photorally, aihe: ???. Arkistostakaivuusaika 24.4-3.5.

    kuva laitettu ja jumbosija varma
     
  20. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Re: Photorally, aihe: Arvoton. Arkistostakaivuusaika 24.4-3.

    Näin se menee. Aina ei voi voittaa ja joskus se vaan kolahtaa.

    Raivo pyysi kommenteja kuvista, niin tässä niitä tulee:

    1. Ei ollut mun eka valinta, mutta täss tuo aurinko kyllä hyvin tuolta takaa tuo siihen hienon elementin kun tuon auton keulakin hymyilee hienosti. Ainoa mikä tässä ehkä oli mulle se miksi ei ollu ykkösvalinta on se että tuo puskuri leikkautuu pois kuvasta, näin valokuvaajana tuollaiset pikkuasiat ottaa aina päähän kun itsellä käy noin.

    2. Tämä oli mun eka valita ja tässä se sunny car on ehkä hieman kaukaa haettu koska sunny on yleensä sellainen iloinen, happy face, elämä on ihanaa juttu ja tässä se aurinko on painumassa jo unten maille, viimeiset hetket niin sanoakseni. Mutta se aurinko on tässä mulle se sunny car koska auto kylpee niissä viimeisissä auringon säteissä ja tuo hienosti tummaa taustaa vasten auton muodot. Vaikka tässäkin kuvassa tuo rengas leikkautuu pois niin se ei ole niin häiritsevä tässä kuvassa koska kuvan alaosa on kuitenkin niin tumma että just ja just erottaa sen. Valkosivu on nipinapin ehjä?

    3. Tässä on vähän sama kuin 2.:ssakin mutta itselle tämä ei kolahtanut siitä teknisestä syystä että se on "pehmeä", toisinsanoen epätarkka. Jos olisi tarkka niin ois kilpaillut mun omassa mieltymyksissä 1. tilasta. Idea hyvä, epäonninen tarkennus.

    4. Oma kuva. Tässäkin tulee tuo ylempien teema jonka takia tämän valitsin tähän aiheeseen. Tietysti tässäkin hämää itseäni juuri tuo varjon leikkautuminen, mutta se ei ole niin paha asia kuin auton osa. Keula loistaa auringon paisteesta ja antaa sille sen sunny car ilmeen. Itse arvostin tämän kylläkin vasta 3.:ksi. Ehkä osin sen takia että oma kuva niin en "kehtaa" äänestää ykköseksi taikka edes kakkoseksi.

    5. Tässä oli mun mielestä melkein kaikki kohdallaan, ainoa mikä näin valokuvaajana jäi harmittamaan on tuo puhki palanut taivas. Tosin jos taivas olisi maltillisempi niin olisi pitäny kuvaa käsitellä rankasti, taikka käyttää valaisua valaisemaan autoa. Auto on kuitenkin hyvin valaistu joten tässä on hyvä jatkaa eteenpäin. Pokkarilla/kännykällä otettu?

    6. Erittäin aurikoinen kuva ja sommittelu yms. on kohdillaan mutta joku tässä oli sellainen ei vaan "iskenyt". Tämä olisi sopinut erittäin hyvin kilpailumme Hylätty-osaan, mutta... taivas on hieman puhki, tarpeeksi tilaa ylhäällä, ehkä pikkasen rajattu vasemmalta pois? Voi olla et se on se miks ei natsannu. Kuvan kohteen menosuuntaan on liian vähän verrattuna tulosuuntaan?

    7. Hyvä meininki. Aurinkoinen ilma. Avokiihdytysauto kielii kyllä sunny car meinigistä, mutta joku tässä omasta mielestäni puuttui. Suurin osa kuvista kun otetaan auringoisilla keleillä niin ei ehkä silleen erotu?

    8. Tämä oli mun suosikeista mutta tässäkin tuo rajaus häiritsi koska kohteen edessä ei ole tarpeeksi tilaa. Takana on reilummin tilaa ja sen takia tämä jäi mun ääntä vaille. Ehtoo puolen auto, ehtoo puolen sunnyllä.

    9. Oivallinen idea kuten omassakin kuvassa mutta tässäkin on se rajaus hieman pielessä. Takana on tilaa mutta etupuskuri melkein ulkona. Ehkä myöskin hieman tilaa yläpuolelle eikä niin paljon tuota asvalttia. Aurinkoisuus on tässä muuten hyvin "ideoitu".

    10. Idea tässäkin on erittäin hyvä, mutta rajaus tässäkin tekee miksi ehkä jäi vähille äänille. Konepelti palanut puhki parista kohtaa mutta se ei ole mielestäni niin suuri ongelma kuin taivas olisi palanut puhki. Sommitelma on muuten hyvä, tausta on kohdillaan. Plussaa jenkkirekkareista.

    11. Tässä on hieno idea ja toteutus melkein onnistuikin. Tarkennus hämää et missä se oikein on. Katse kun kohdistuu siihen kohtaa mikä on terävä ja näissä peilikuvissa on juuri se ongelma että se peilikuva ei juurikaan koskaa ole tarkka ja joku muu kohta on tarkka ja ihmisen katse hakeutuu siihen, tässä tapauksessa eturengas. Rajausta ois voinut miettiä myöskin pikkasen alaspäin koska siellä se tarkennus on ja siellä on vähinten tilaa, mikä ei ole kuitenkaan se kohde..

    12. Loistava idea, mutta itseäni häiritsee nuo ihmiset tuossa auton edessä. Kuvan rajaus on vähän siinä ja siinä häiritseekö se mua vai ei, tiedän että peilin kautta kuvaaminen on siinä mielessä haastavaa et jos peili näkyy kokonaan niin kuvattava kohden peilin kautta on kuvassa "pieni". Propsit ideasta.

    13. Tämä on ehkä omalta kannalta pahin koska tässä ei ole selkeää "punaista lankaa" kuvassa on autoja, mutta mikä on se kohde, tuo kuparinen rodi? Häiritsevästi sekamelskainen kuva. Toimii tilanne/tapahtumakuvana, mutta ei oikein yksin.

    Tuossa on nyt pientä koffin&heinäkengän avittamaa tylsän viiltä(mätöntä) analyysia kuvista.

    Nämä tuli aika pitkälti hetken mielijohteesta ja voin sanoa että itse sorrun moniin samoihin erheisiin aika ajoin. Aina ei siitä näytöstä/loopista näe kunnolla tai on olevinaan niin kiire ettei "ehdi". Nyt pitää mennä ja mä palaan tähän jos muistan/tarvis.

    Kiitoksia osallistujille joka tapauksessa, ilman teitä tää ei olis mitään!
     

Kerro tästä muillekin!