Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Meillä paikallisella ei ollu noita lyhyitä vanhoja enää jäljellä. Uusia 6 merkkisiä lyhyitä oli kyllä hyllyssä. Niitä saa jos autoon ei pitkä sovi.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Voi olla, että konttorin täti on ymmärtänyt samalla lailla väärin kuin minäkin. Eli konttorin käytäntö kun ei ole tilata mitään valmiiksi ja siksi tyly EI. Heillä mennään askel kerrallaan. Veropäätöksen jälkeen vasta rekisteröidään. Voi olla mahdotonta jopa kiellettyä mennä asioiden edelle. Voihan käydä niin, ettei asiakas esim. maksa koskaan sitä veroa ja homma jää siihen.

    Kilpivalikoima taas on aina konttorikohtaista kun puhutaan ei tilattavista kilvistä.

    Vinkkinä:
    Samalla kun tilaa niitä mustia kilpiä, niin ne voi tilata ilman kiinnitysreikiä. Saa sitten tehdä reiät auton reikien mukaan.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja mikäli joutuu käyttämään olemassaolevia reikiä, kuten minä, niin tuossa yksi ratkaisu.
    Amerikankilpi paikalleen omiin reikiinsä ja Suomikilpi päälle. Joko rakennuliimalla yms tai sopivanpituinen latta-alumiini amerikan kilven taakse tueksi ja ruuveilla suomikilpi siihen kiinni.
    Ruuveina käytin NippeliTepolta ostamiani "Bullett-ruuveja"

    [​IMG]
     
  4. pptalo

    pptalo Gearhead

    Ja minun asia on edennyt ja päin mäntyä meni. Veropäätös tuli viikko sitten ja maksoin samantien. Torstaina soitin hämeenlinnan konttorille vieläkö 4 merkin kilpiä löytyy, vastaus kyllä. Lähetätkö kouvolan A-katsastus tommolankatu, kyllä jos ne tilaa. Marssin tommolankadulle ja pyysin heitä tilaamaan ko. kilvet. Ei meinannut millään suostua kun ei kuulemma mene trafin kilpivarasto sääntöjen mukaan oikein eikä ole ennenkään tilannut. No kuitenkin suostui tilaamaan ja minä onnellinen. Tänään menin niitä hakemaan ja eipä ollut kilpiä. Oli kuulemma hämeenlinnasta soittanut perään ettei niitä olekkaan, vaikka 30min. aikasemmin kun minä soitin hämeenlinnaan kävi tyttö vielä tarkistamassa että niitä on. No nyt tarkistin uudestaan hämeenlinnasta eikä niitä kuulemma enää ole. Olisi pitänyt käydä hakemassa ne kilvet itse paikan päältä. Huomenna kokeilen tota Itäväylän konttoria, onko muita varteenotettavia paikkoja mistä kannattaa kysyä? Tänään soittelin useampaan paikkaan ja jossain väitettiin ettei niitä ole ollut 2 vuoteen eikä saa.
     
  5. auburn

    auburn Gearhead

    Pari viikkoa sitten hain tuolta Itäväylän A-katsastuksesta 5-merkkiset kilvet ( Kiitos WBBC vihjeestä ! ), toinen paikka johon olin yhteydessä, ja josta sanottiin, että lyhyitä kilpiä löytyy, oli Aleksis Kiven kadun A-katsastus H:ki.
     
  6. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Kokeile Koivuhaan autokatsastus, sinne jäi joku lyhyt kun omat hain
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    joo ei saanu lahestakaan enää (plus katsastus) 5 merkkisiä.
    sitten jos ottaa sen moottoripyöränkilvennäköisen niin se toinen on sitten se metrinen eu kilpi.
    mutta ne uudet pienet (6 merk.) kilvet on jopa pienempiä kun noi 5 merkkiset, sopii mukavasti jenkkipeliin. :pinup:
     
  8. capri30S

    capri30S 1st gear

    No voi herranjestas.. ottakaa se moottoripyöränkilven näköinen ja se metrin pitkä 5-merkkinen jos on tarjolla, ja tilatkaa ne sen jälkeen normaalina lyhyenä valko- tai mustapohjaisena, niin on tavalliset 5-merkkiset lyhyet parin viikon päästä, eikä maksa kuin 18e enemmän. Ei oo vaikeeta.
     
  9. pptalo

    pptalo Gearhead

    Noh noh. kun ei ole niin ei ole. Eikä katastus konttorilla halua auttaa.

    No kiitos kuitenkin tämän foorumin. Aamulla soitin vielä kouvolan autokatsastukseen johon en ollut aikasemmin yhteydessä olisiko siellä 4 tai 5 merkkisiä kilpiä, ei ole. Soitto Itäväylälle hesaan ja siellä oli, 260 km. ja nyt minulla on 4 merkkiset kilvet ja mustapohjaset ilman kiinnitysreikiä tilauksessa.

    Kysyimpä samalla miten niillä voi olla lyhyitä kun kouvolassa ei ole.
    Vaatii aktiivisuutta ja palveluhalua kysyä trafista onko lyhyitä vapautunut.
    Tätä halua ei kouvostoliiton asemilla ole. :mad:

    Ei ollut helppoa, mutta en antanut periksi.
    https://www.youtube.com/watch?v=VE56qQHyuWE
     
  10. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Menee vähän aiheen sivuun, mutta ennen kuin vielä enemmän tyrmäät mm. tuota em. Tommolankadun konttoria, niin täytyy heittää hieman erilainen näkemys ilmoille saman asian tiimoilta. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin mulla koko rekisteröintikatsastus sujui todella leppoisissa merkeissä, ja kaiken kaikkiaan visiitti oli ehkäpä mukavin katsastuskokemus ikinä! (Eikä suuria ongelmia ole ollut muuallakaan.)
    Jo puhelimessa katsastusta varatessa erittäin mukava virkailija suostui selailemaan kilpivalikoimaa, ja vaikkei vielä tuolloin suostunutkaan varaamaan sopivia, lupaili että eiköhän ne pysy jemmassa jonkin aikaa.
    Kun auto oli leimattu huomautuksitta, tuumailimme yhdessä katsurin kanssa kilpiasiaa. Tirehtöörinkin mielestä tuollaiseen autoon pitää ehdottomasti laittaa matalat ja lyhyet kilvet ja kun tiesin aiemmin valikoimissa olleista vuosimalliin sopivista lapuista, niin heppu kirjoitti tunnuksen heti itselle muistiin. Kahviautomaatilla ollessani virkailija heilutteli katsastusmiehen kanssa tiskillä kilpiä, ja huuteli "ai nää vai?"! Tämän jälkeen rouva vielä kysyi nimeäni, ja varasi laput mulle. Rekisteröintikatsastustodistuksen saatuani etsiskelimme vielä toisen virkailijan kanssa Lappeenrannan Tullin yhteystiedot, ja hän faksaili paperit puolestani eteenpäin vähän niin kuin samaan rahaan... Kun mitätön veropäätös oli tullut, noudin hyllyn reunalla odotelleet vanhanmalliset viisimerkkiset tunnukset mukaani, ja samalla tilasin ne mustapohjaisena ilman reikiä. Ja niitäkin hakiessa kolmas virkailijatar totesi, että "näähän on aika hienot!". (Siinä vaiheessa rouva ei kyllä vielä tiennyt, kuinka hienot niistä oli tulossa... :wink: )
    Aika jännä jos tuon konttorin viimeiset tuon malliset kilvet sattuivat olemaan mulle sopivalla numerolla, ja samojen virkailijoiden kanssa toisilla asiakkailla kaikki asiat sujuvat erittäin mukavissa merkeissä... :odroll: Mulle kun muutkin ovat kehuneet tuon aseman palvelua, ja ei, mulla ei ole mitään tekemistä kyseisessä paikassa palvelevien työntekijöiden kanssa. Olen vain tyytyväinen saamaani asialliseen palveluun, ja mielelläni kerron siitä muillekin!
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toi on just jännä et miten voiki olla noin rankat ääripäät ja vielä töissä joissa pitäisi olla puolueeton.

    Joillekkin nähdään oikeen vaivaa ja toisille vaan kielletään
     
  12. Lava-Ripa

    Lava-Ripa 1st gear

    Tollaset laput löytyi Turun seudulla sijaitsevasta konttorista kesä- ja syyskuussa. :D [​IMG]
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Aika Ruotsalainen meininki. :D
     
  14. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Osuikos ihan tuurilla noin hyvin kohdilleen ..? :D
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Periruotsalaisia sanontoja: Cheva ja Cab. Kesti aikansa tajuta Wheels-lehteä selatessa, että Cab tarkoittaakin avoautoa eikä taksia :)
    Silti hyvin sattuneet rekkarit, jos niistä ei tarvinnut maksaa sitä tonniakaan. Grattis! ;)
     
  16. Lava-Ripa

    Lava-Ripa 1st gear

    Me mitään maksettu, kyl ne ihan tuurilla tuli. :poff:
    Outoo vaan et viiskasi-kilvet oli säilyny konttorilla läpi kesän (olipahan jännitettävää), mut kuulemma lyhyit kilpii ei ollu paljoa kyselty.
     
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jos muuten joku etsii paikkoja, mistä löytyy 5-merkkisiä kilpiä pks-seudun lähimaastosta, niin kannattaa rimpautella Nurmijärven A-katsastukseen. Soittelin tiistaina ja selvisi, että siellä näitä 5-merkkisiä kilpiä (CVO-sarjaa) on vino pino vielä, eikä kuulemma menekkiä ole ollut. Konttorin neitokainen ystävällisesti luetteli löytyviä numeroita ja kun osui syntymävuosi kohdalleen, niin suostui varaamaan ko. kilven minulle...

    -JJ-
     
  18. 455STW

    455STW Gearhead

    Ainakin minulle uutena asiana tänään selvisi, että joka konttorilla on ns.lyhyitä kilpiä valmiiksi mustana mutta ne on tarkoitettu museoajoneuvoihin.
    Itse etsin ankarasti numerolla 60 varustettua lappua ja lopulta sellainen löytyi Mäntsälästä.
    Soitin myös Trafiin ja kysyin onko heillä listaa, mistä selviäisi millä konttorilla voisi olla tuo etsimäni (tai joku muu) numero. Ainakaan kyseinen virkailija ei pystynyt selvittämään asiaa.
    Vajaan kymmenen konttorikäynnin ja 10-15 soiton jälkeen natsasi.
    Tämä siis toimii vain museoajoneuvoon ja itselläni oli siis kyseessä maahantuodun museoauton ensirekisteröinti Suomeen.
     
  19. Kalma

    Kalma 1st gear

    Saakohan näitä 5-merkkisiä kilpiä enää mistään? Loviisan katsastuskonttorilla sanottiin, ettei saisi? Valkopohjainen pitäisi olla, vm -92.
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mikä hitto noissa 6-merkkisissä pienissä kilvissä on vikana, kun ne ei kelpaa? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!