Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. lincci

    lincci Gearhead

    Tavallaan ei voi varata.Mutta kun kilvet siirretään konttorista toiseen niin silloin kilvet ovat "varattuja" kilpien tilaajan nimellä.
    Itse kun näin tein niin a-katsastuksesta siirrettiin k-katsastukseen kilvet, eli siirto on täysin mahdollista eri firmojen kesken!
    a-katsastuksen täti kyllä sanoi ensin ettei ole mahdollista siirtää kuin toiseen a-katsastukseen, mutta kun itse tiesin että voi siirtää myös k-katsastukseen ,niin sitten se suostui.
    kilvet pysyivät minun nimelläni siellä varattuna toista kuukautta kunnes lunastin ne sieltä jouluviikolla ja laitoin mustat samalla tilaukseen.


    :pinup: 8)
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    On tosiaan konttorikohtaista tuo kilpien tilaaminen ja "varaaminen".Ite tilasin sysleriin mustat kilvet jo kuukausia sitten ja ovat oottelemassa kunhan saan auton katsastuskuntoon.Asiaan varmaan vaikuttaa,että auto on suomiauto,johon tulee autossa käytössä ollut nro.
     
  3. Riku Rotten

    Riku Rotten 2nd gear

    Lyhyitä kilpiä ruvetaan tekeen lisää joskus keväällä. Käyneet tiedostojaan läpi ja löytäneet vapaita (osa)sarjoja ja jotain muutakin. Näin kertoi AKEn täti, kun metsästin omaani lyhkäsen kilven. Eli rekisteröintikatsastusta kannattaa lykätä, jos varmasti haluaa lyhkäsen kilven.
     
  4. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    No voi perkele! Sitä on pari vuotta nyt kavereiden kanssa joka viikonloppu yhdessä jännitetty että kohta ne loppuu, kohta ne loppuu kun kaikki siitä puhuu. Mutta nyt aletaankin vaan tekeen lisää. Kuka korvaa menetetyn ajan mitä on mennyt turhaan keskusteluihin. Entä mielipaha?
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    pitkästä aikaan mukavia uutisia akesta :)
     
  6. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Hieno homma, oli aikakin aken ottaa järki käteen, vielä kesällä näytti ikävältä tämän suhteen. :)
     
  7. Damned

    Damned Gearhead

    Eikö passais CYH-62 ei-EU-kilpenä paremmin tuohon lokoseen?
     
  8. mhj

    mhj 1st gear

    Niin, tais olla 7e/kilpi tms. Kaunishan se tuokin on.
     
  9. ata

    ata Gearhead

    Juu 16e se maksaa. Ja kannattaa kyllä vaihtaa, kyllä tuo sen verran ruma on... itse vaihdoin omaani 08 noista tuollaisista pitkä-korkea-yhdistelmä-lyhyellä-tunnuksella lyhyisiin ei-eu-kilpiin samalla tunnuksella. Kun tunnus on lyhyt, niin ne voi vaihtaa lyhysiin ilman mitään muita perusteita kun mahtuu paremmin paikoilleen. Noita KOR-kilpiä ei taas voi vaihtaa halvalla fiksun näköisiksi.

    Ja toisekseen tuosta taitetusta kilvestä tulee hylsy seuraavalla leimalla jos osuu ilkeä katsastusmies, koska teoriassa kilpeä ei saa taivuttaa, yksi työkaveri meinaan oli joutunut vastaavassa tilanteessa vaihtamaan kilvet jenkeistä tuomaansa autoon johon oli taittanut kilven reunat noin...
     
  10. Riku Rotten

    Riku Rotten 2nd gear

    Tulee siis sakot/ei kelpaa leimassa, jos takana korkee eu-kilpi ja edessä ilman eu-leimaa? Toi olis omaan paras yhdistelmä. Ehkä. Pitäis päästä sovittelemaan...
     
  11. DD6

    DD6 Gearhead

    Itsehän jouduin tekemään astetta vakavampia rikoksia tuon Rivieran kanssa. Piti 5-merkkisestä leikata 2-3cm kummastakin reunasta pois, että sain taakse kilven, paikka on takavalojen välissä syvennyksessä.
    Onneksi reunojen päälle tulee kromikehä, joten tuota leikkuuhommaa ei pysty toteamaan ilman suunnatonta ähräämistä ja/tai väkivaltaa.

    Yllättävästi se viron 5-merkkinen mahtuu ilman ongelmia.
     
  12. mike-79

    mike-79 1st gear

    Suomella on kaikkea muuta maailmaa vastaan ihan omat standardit...ruotsissakin mahtuu 6-merkkiä us-rakoon mainiosti...säälittävin kilpi on se jättikokoinen mopomalli, mikä ei mahdu kyllä yhtään mihinkään...
     
  13. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Niin paitsi että se kromikehäkin on kielletty!
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead


    voi helkkari, kun on taas vaikea juttu viranomaisille :odroll:

    on varmaan vaikeempi juttu lukea kilpeä, jos ei ole samanlaiset :poff:
     
  15. DD6

    DD6 Gearhead

    Aika kenkku homma, koska se on rakenteellinen osa takavalopaneelia :D

    Ikäänkuin noin: [​IMG]
     
  16. kaasari

    kaasari 3rd gear

    Eilen kävin katsastuskonttorilla tilaamassa kilvet valmiiksi... ja hinta tosiaan oli 20e. tosin kyseessä on suomi auto mihin kilvet tilasin... voi harmin paikka kun "joutu" ottaa alkuperäisen tunnuksen (LOV-88 ) oli se dartti ollu sen jälkeen kilvissä tunnuksella NN-780 mut kyseisellä tunnuksella löyty joku vitun moottoripyörä jo... eli mä pääsen ainakin omissa mielipiteissäni siihen tulokseen et alkaisvat laittaa moottoripyöriin siis niihin vitun muoviluoti paskoihin 3kirjainta ja 3numeroo kilpiä ja jättäisvät ne loput lyhkäset kilvet auto käyttöön... ei noissa jenkeissä se oo hienoo katseltavaa kun on pitkät eu kilvet kiinni vaikkei ne sopis edes paikoilleen kunnolla... ja rekisterikilpeähän ei sais edes taittaa viranomaisten mukaan. ite jouduin joskus tilaamaan autooni uudet kilvet kun katsastus inssi niin vaati... tilanteeseen päästiin
    kun eukilpi ei oikein istunut takana, niin leikkasin peltisaksilla sen eu jutun siittä pois... ymmärshän se inssikin sen että ei se kilpi olis siihen istunu, mut tokas vaan et laki on laki...
     
  17. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Miks helevatassa ne siellä Jenkihilässä eivät voi tehdä noita rekisterikilven paikkoja autoihinsa siten, että sinne mahtuu ulkomaalaisten leveämmät kilvet. Ihan jonkun Obaman aiheuttama ongelma.
    Mahtuuhan niiden euromalleihinkin eurokilvet.
     
  18. mike-79

    mike-79 1st gear

    se on sitä rotektionismia se... Ja kyllä kait jenkit kehitti ensin vuonna x oman standarikoon, ja jokainen euroopan maa kehitti ties kuinka monta eri kokoa vaikka suurin osa maailman autoista oli vielä us-valmistetta...

    Ihme ettei eu ole (vielä) pakottanut jäsenmaita tekemään kilpiä esim. saksan standardilla.
     
  19. DD6

    DD6 Gearhead

    Onkohan mitään yhtymäkohtaa tuon kilven paikan koolla sen mukaan, onko kys. mallia ollut tarkoitus tuoda Euroopan alueelle ensinkään?

    Äkkiseltään tällainen kävi mielessä, mutta ei taida mennä sen mukaan.
     
  20. mike-79

    mike-79 1st gear

    onhan niitä euromalleja ollut iät ja ajat, esim chrysler sebring on jenkkilässä puskureiltaan ja tietty valoiltaan erilainen kun tämä euromalli. Ja varmaan läjä kaikenlaisia näkymättömiä eurosäädöksiä on pitänyt myös noudattaa, sama pätee toiseen suuntaan varmaan vielä tiukemmin.

    mutta lisää OT:
    Tästä en kyllä ole kuullutkaan: Euromallinen sedan-caprice sveitsiläisessä liikkeessä, huomaa takarekkarille oleva tila, eturekkarille myös pitkä alunen, keltaset takavilkut, H4 umpiot, euromallin sivupeilit, valopesurit...

    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!