Pick Up käyttöautona?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BowTie81, 23.3.2005.

  1. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    Miten tuollanen pick up toimii käyttiksenä? Siis pitää olla diesel koska kilsoja tulee verrattain paljon. Ihmetyttää vaan nuo hinnat, yli 20 000€ jo melko vanhoista chevyistä. Kun kuitenkin uuden nissan kingcabin saa 30 000€, niin pistää vähän miettimään, nissaniin osatkin on varmasti halpoja chevyyn verrattuna?
    Tuossa esimerkkinä millanen olis hieno, mutta kallis.. Lavan pituus pitäisi olla ~2m että esim. mönkijän saa kyytiin.. Jatkohytti olis hyvä mutta taitaa vehje sitten olla aika pitkä, ainakin kaikki jatko koppiset chevyt mitä olen nähnyt ovat tosi pitkiä..
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=247146

    (modasin linkin. Hei, noita nettiauton hakukriteereitä ei tartte laittaa siihen perään oikeesti, pelkkä numero riittää
    -Kani)
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    GMC

    10 vuotta olen semmoista pitänyt käyttöautona. Auto on jo yli 20 v vanha. Sanoisin kyllä, että japsien varaosat saattavat olla kalliimpiakin kuin tämän, ja niitä tarvitsee useammin.
    Olen samalla sivusta seurannut Nissan pickupien yms. korjauksia, ja ei tule ihan halvaksi semmoisenkaan pito ja silti saa ajaa mopolla. En vaihtaisi.
     
  3. Swine

    Swine Gearhead

    Mulla oli joskus vuosituhannen taitteessa pitkälavainen(lavan pituus 2m hujakoilla) chevy pick up käyttöautona parin vuoden ajan,toimi mulla ihan hyvin siinä virassa.Ainoastaan takavetoisuus oli se mistä en oikein tykännyt siinä vehkeessä.Suurin osa painosta on edessä ja taka-akselilla olikin sitten se mitä lavalla sattui olemaan.Talvella ei tarvinnut paljoa olla valkoista paskaa,siis lunta maassa kun oltiin jumissa.Tilanne korjautui hiukan pistämällä lavalle vähän painoa talven ajaksi.Veli osti samanlaisen pickkiksen kuin mulla oli,mutta nelivetona ja toimii hienosti käyttöautona.Ainakaan vielä ei velipoika ole onnistunut jäämään jumiin mihinkään.Suurella todennäköisyydellä sorrun itekin pick uppiin jossakin vaiheessa,takatuupparit aion jättää pois laskuista..
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Itse ostin emännälle skottarin kauppakassiksi. Oli ihan tyytyväinen autoon. Hyvä ajaa ja turvallisen tuntuinen. Talvikelillä ehkä hieman hankala, jos tälläinen sanonta sallitaan. Kunnes sain ison ahaa elämyksen ruostevikojen yhteydessä ja pikkuhiljaa auto siirtyi autojen taivaaseen.
     
  5. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Kaiholla muistelen niitä aikoja kun ei vielä ollut nappuloita - silloin oli aina pikkari käyttiksenä. Kahden kakaran kanssa ei oikein onnistu...
     
  6. URPO

    URPO 1st gear

    Miksei onnistu? Ite mahtuu vekaroitten kanssa hyttiin ja jos haluaa muita kyytiin ne mahtuu lavalle.
     
  7. kinde

    kinde Gearhead

    Eikös vani olis parempi , sääsuoja valmiiksi , katseilta tavarat turvassa ja voi vaikka retkelle lähteä. Aikoinaan mentiin Motoparkkiin porukalla ja uni maittoi takana :wink:
     
  8. wili

    wili 3rd gear

    Tutulla 4wd Hilux käyttiksenä. Alle 15L / 100km ei pääse (talvella) eli ei ihan ilman tuokaan liiku.
     
  9. jyke

    jyke 1st gear

    Mulla oli yhteen aikaan 87 Scotti. Takavetonen. Sen kanssa ei ollu mitään vaikeuksia talvella, muita kylläkin. Kerran jäin sillä kiinni, kun ajoin öbaut kilsan yhden talon pihaan auraamatonta tietä. Vielä olis päässy eteenpäin, mutta kun tie loppui ja piti pysähtyä, tuli ongelmia...
     
  10. Swine

    Swine Gearhead

    Kyllä muuten onnistuu.Kaivelin nettiautosta esimerkin:

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=265156

    Kyllä tuohon mahtuu koko perhe ja rutkasti mopedin osia lavalle :wink:
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Pikupit on tosi hyviä käyttiksiä jos semmosta tarvii. Servoletin fleetside '80 on tosi näppärä ajoltaan ja varmaan riisselikoneellakin. pitkäkoppinen '78 lavaransiitti on näppärämpi romunkuljetukseen mutta melko epämukava. Uusista en ymmärrä mitään.
     
  12. juulos

    juulos 3rd gear

    Kyllä meitin perhe mahtuu yhden sohvan pikkariin (2 aikuista + 2 pientä lasta) kohtuullisesti. Tosin ei tuo persus ole kellään levinnyt mitenkään kohtuuttomasti, joten kun sata kg menee rikki niin tätä on turha kokeilla.

    Ei tuolla määrällä kyllä viitsi pitempiä matkoja ajella lainkaan puolesta, mutta tilapäisesti.

    Kelpo käyttis, jos ei 80 lätkä häiritse matkantekoa. :lol:
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mulla kans.Menee 8/l sadalla -siis dieseliii.
     
  14. forgeman

    forgeman 1st gear

    Osta avolava, tavarankuljetuskapasitetti lisää kummasti kavereitten määrää. Itsellä on ympärivuotisena käyttövehkeenä 20v ja risat vanha dodge pitkällä lavalla eikä valittamista. OK, pelkällä takavedolla joutuu vähän kelaamaan, mihin ajaa talvikelillä ja 360 cid kuluttaa enemmän kun joku VW Avensis. Veteraani-ikäinen Amerikan lava-auto on kuitenkin pirun paljon mukavampi/tyylikkäämpi peli tavaroiden ja esim. kolmen aikuisen miehen siirtämiseen paikasta toiseen kuin vaikka vastaavan ikäinen Transporter tai korkea-ässä.
     
  15. 350EFI

    350EFI 1st gear

    Autona ollu noin vuoden Sportside vm -90
    rekisteröity kolmelle, mut on hiukan tiivistä, kun mukana 3 koiraa ja muija. Isompi lava tai hytti olis kätevä, mut kyllä tohonki kaljat mahtuu.
    Meinasin jäädä pari kertaa talvella kiinni parkkikselle, kun ei tullu lisäpainoa laitettua.
     

Kerro tästä muillekin!