Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. smuige

    smuige Gearhead


    Piti vähän googlettaa kun rupes epäröimään tuon DRACin suhteen, eli 88-91 pickupissa tuo nopeussignaalin muunnin on rakennettu mittaristoon, oiskohan sulla joku juotos huono tai joku komponentti sitten menossa rikki kun mittarin paukutus auttaa, voihan vika olla ihan mittariston töpselissäkin. Mulla on oman pikkarin ruiskukamat 90 vanista ja siinä taas drac erillinen käikäle.
     
  2. falcon

    falcon 1st gear

    Ok. Täytynee kokeilla ensin WD40:llä, kun aikasemminkin monet viat näissä pickkareissa korjaantuneet juurikin sillä. Tää kun on mulla jo kolmas tätä korimallia, mutta vastaavaa vikaa ei ole tullut vastaan.
     
  3. vrc84

    vrc84 1st gear

  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jätä suosiolla nuo öljyt ruostuneisiin ruuveihin. Sähkövehkeisiin ne ei kuulu. Ehjiä liitoksia voi suojata vaseliinin kanssa, mutta rikkinäiset on ensin korjattava.
     
  5. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Oma nopeusmittari lähti toimimaan ku puhdistin liittimet varsinkin auton alla. Sähkö/akkunapa rasva on hyvä.

    Kertokaa ihmeessä jos löydätte mittaristolle/dracille korvaavan tuotteen.
     
  6. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Jep. Tosiaan 6.2d varmaan uudet jouset ois ok ja mites nuo spacerit mahtaneekohan olla ihan hyllytavaraa vauhtiputkissa? Tai sit jos tuohon sais aavistuksen pitenpää vieteriä.
     
  7. T5

    T5 Gearhead

    Uudet vanteet olisi tilausta vaille hankittu, mutta jenkit tykkäävät aika suurpiirteisesti ilmoittaa nuo sopivuudet.
    Pulttijako on nyt selvä tuossa duallyssä (8x6,5), mutta offset vaihtelee aika kovasti eri myyjillä.
    Jos ostan vanteet, jossa on offset edessä noin +100 ja takana noin -120, niin meneekö metsään?

    Ebayssä myyjät ilmoittavat vaan " FITS ALL GMC CHEVY DUALLY UP TO 2011 THAT COME WITH 16" tai "Chevy 3500 Dually All Years". Minä kun olen siinä ymmärryksessä, että jossain vaiheessa 2000-luvun puolella noissa olisi jotain muutosta tullut?
     
  8. falcon

    falcon 1st gear

    Tuossa kun jarruja herkistelin, niin huomasin että takapää menee lukkoon, kun polkasee kunnolla jarrua. Kahdessa aikaisemmassa -89 ja -90ssä jotka mulla on ollu, oli abs:ssät takana. Jarrutehostajan kupeessa on kyllä samanlainen musta boksi kuin aikaisemmissakin. Ja eikös se käsijarrun merkkivalo pitäs palaa, jos abseissa häikkää? Tuossa ei ainakaan pala, paitsi jos käsijarru on päällä.
     
  9. T5

    T5 Gearhead

    Lokakuussa bensansuodatin oli tämännäköinen
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja tänään
    [​IMG]

    Jonkun verran näyttäisi tankeissa likaa olevan, mitä tuo E85 sitten laittaa näköjään ihan hyvin liikkeelle.
     
  10. El 60

    El 60 Gearhead

    hyh hyh. Pitää varmaan vaihtaa suodatin kun tuli jonkin aikaa re85 litkulla leikittyä.
     
  11. Sikalintta

    Sikalintta 3rd gear

  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sama vika omassa -93:ssa,takajarrut lukkoon,pitää vaihtaa se musta boxi ja ehkä metallinen sylkyn alapuolella.
     
  13. falcon

    falcon 1st gear

    Siis onko se drac-moduuli siellä mittariston sisällä? Otin mittariston irti, ja sehän olikin sievästi koko paketti skart-liittimellä takaa kojelaudas kiinni. Mittariston takana isoo tarra "do not open", joten uskoin Joen sanaa, enkä uskaltanu avata. Olisko helpompi hommata samanlaisesta koko mittaristotsydeemi, kuin alkaa sitä moduulia ettimään, vai onko se moduuli jotenki autokohtainen? Ja kyseessä siis edelleen tuo -90 fleetside silverado Dennis Fronrath mkIII 350+th700.
     
  14. kunnes

    kunnes 2nd gear

    minkä kokonen syyläri menee sportsiden keulalle 350

    GRI125182X 22 x 19" TL-BR
    GRI125202X 24 x 19" TL-BR
    GRI125222X 26 x 19" TL-BR
    GRI125241X 27,5 x 15,5" TL-BR
    GRI125242X 27,5 x 19" TL-BR
    GRI125272X 31 x 19" TL-BR
    GRI126182X 22 x 19" TR-BL
    GRI126202X 24 x 19" TR-BL
    GRI126222X 26 x 19" TR-BL
    GRI126242X 27,5 x 19" TR-BL
    GRI126272X 31 x 19" TR-BL
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vain 89 - 91 malleissa on DRAC-moduuli ja se on osa sitä mittariston piirilevyä.

    Uudemmissa on erillinen VSSB moduli hanskalokeron takana, kuvattu valkoinen n. 7cm x 7cm purkki.

    Mittaristo purkuu etukautta, ensin lasi irti ja muistaakseni piukkumittarit ja sitten nopeusmittari...huomaat kyllä kun alat purkaa. Vaihda kaikki polttimot samalla, 3W iso lasikanta.

    DRAC:n löydät kun katsot sitä piirilevyä takaa päin, keskikohdasta vähän vasemmalle, pitäisi näkyä 7 pientäreikää pystyssä rivissä ja toisella puolen samalla kohtaa 7 vaaleanvihreätä vastuksen näköistä knööliä vaakatasossa.

    Jos et löydä reikäriviä niin katso onko siellä takana (sen reikärivin kohdalla) sellainen n.15mm korkea ja n.4mm leveä valkoinen suorakaiteen muotoinen muovista tehty osa, jossa yläpää suippenee kuin olisi nuolenkärki (kärki näyttää ylös), niin silloin mittaristo on kalibroitu joskus uudelleen tai vaihdettu.

    Piirilevyssä voi olla katkoksia juotoksissa tai hapettumia, korjaa omalla vastuulla mahdolliset katkokset.
    Koelaudan pamautus nyrkillä ja toimii viittaa kyllä katkokseen.

    Varo sitten staattista sähköä, maadoita itsesi vaikka lämpöpatteriin !

    DRAG ja uudempi VSSB voidaan kalibroida uudelleen jos vaikka rengaskoko tai perävälitys muuttuu.
    Molemmat ovat autokohtaisia, mutta niitä pystyy modaamaan DIP-kytkimillä autosta toiseen jos tietää mitä tekee...jos ei, niin parempi jättää väliin.
    Mittaristot käy 88 - 89 ja mahdollisesti myös 90 välillä, mutta EI 1991 mallin välillä.

    Autossasi EI OLE takana ABS:a, mutta siellä on RWAL moduuli joka saa nopeustiedon kyseiseltä DRAC / VSSB modulilta...ilman sitä takapyörät voivat hyvinkin lukkiutua.

    Kannattaa selvittää häiriön ilmetessä tuleeko laatikonperästä VSS-sensorilta nopeustietoa vaikka yleismittarilla, pitäisi periaatteessa näkyä vaihtosähköa...
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tota syyläriä koskien; vuosimalliahan ei kannata tietenkään mainita vahingossakaan, mutta koitas LMC truckin katalookia, saat kavennettua pariin kolmeen vaihtoehtoon joissa 2 ja 3 rivinen tms ja näkee mitat.
     
  17. kunnes

    kunnes 2nd gear

    vm89 kyseessä.
     
  18. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Nyt saa 5.7dx siirtyä keulilta. Tilalle tulee 305, 350 kansilla.
    Mitä imusarjaa ja kaasaria suosittelette?
    Käykö tuo Thumpr nokka vakiomyllyyn?
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    katos tosta
    http://www.lmctruck.com/icatalog/CD/full.aspx?page=47

    Ei oikeen ole kuin yksi järkevä vaihtoehto eli 33-2555, 17 1/4" korkee, 34" levee, 2 1/8" paksu. Kaksi muuta mahista (33-2550, 33-2553) on yksirivisiä ja huomattavasti kapeampia. Toki jos sellainen on alunperin ollut niin letkut ym osuu valmiiksi kohdalleen. Ero leveydessä on aika iso, pitäis olla helppo todeta.
     
  20. kole92

    kole92 1st gear

    Tänään loppu sportsidista veto kesken koulumatkan :D . Lähin risteyksestä kiihdyttämään perä pomppi vähäsen ja kuulu perästä PUM ja kolin kolin :mad:. Kattoo jos sitä viikonloppuna alkais kattelemaan mitä tekis
     

Kerro tästä muillekin!