Pick up projekteja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Jep jep. tosi kiva toi avattava takaikkuna, tuuli pyörii kivasti helteellä kopissa. Kyllä ajatelleet köyhiä GM:n tehtaalla tämän keksinnön tehdessään.
    Oikeesti tehty camperi käyttöön, voi jutella camperissa oleville.
    Noi umpi-ikkuna mallit taisi olla auringosta tykkääville tummemman ihon omaaville.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Juu on se kätevä, siitä voi tiputella tyhjät kaljapullot lavalle, niin ei käy köpelösti jos sattuu ratsia tms. Pohjois-Amerikassahan joutuu vaikeuksiin jos hytistä löytyy avattuja/tyhjiä pulloja, riippumatta siitä kuka ne joi.
    Omissa kaikissa paitsi -81 äffäsessä on tuo, jopa kaikkein karummissa "custom" varustelutason laitteissa (ei mitään sähköleluja, saati ilmastointia, 3kpl)
     
  3. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Ei oo mullakaan avattavaa takaikkunaa... Mut ei kyllä oo häirinny, riittävästi saa tuulta kabiiniin kun aukoo kaikki muut räppänät mitä löytyy :D
     
  4. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear


    Toi takaikkuna onkin ainoa "varuste" mitä löytyy :) manuaalilaatikko, ikkunat veivillä ja ei ilmastointia ollut koskaan. No joo, onhan tossa soitin joka toimii sähköllä.

    Kaikki autossa on RPO koodien mukaisessa kunnossa. Siis täysin räpeltämätön, olen kuudes omistaja.
     
  5. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Nokitan automaattilaatikolla, mutta radiota ei ole. Eikä kaiutinta. Antenninkin poistin kun tein peltitöitä.

    Mun katiskan tapauksessa ei voi puhua räpeltämättömästä, mutta mukava sillä on töissä käydä siitä huolimatta :D
     
  6. MarkFMX

    MarkFMX 1st gear

    Löytyiskö keltään hyvää kuvaa 305 tbi:n konehuoneesta että näkis mitä kautta noitten johtosarjojen oikeasti kuuluis kulkea. Pitäis kohta ruveta laittamaan myllyä sisään ja oli aika räpelletty koko vehje ennenku sain niin sais nyt kerralla kuntoon kun tulee muutenkin lisää johtoa.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Polttopuuprojekteja juu. Se aika vuodesta.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. passerby

    passerby Gearhead

    "Känädä!" :rotfl:

    [​IMG]
    jaa että bc on british columbia, vai sillälailla :)
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  10. vrc84

    vrc84 1st gear

    Re: Pick up projekteja etujousi ongelma

    Osaiskohan joku suositella etujousia fleetsideen -89. Tällähetkellä keulassa madallus olka akselit 2" ja kierros otettu vakio jousista pois. Korkeus ois just passeli mutta, tartteis saada jäykemmäks keula. Kannattaisko esim. 2" madallus jouset eteen? Korkeuden pitäisi kuitenkin säilyä samassa että pääsee vielä hidasteiden yli. Nyt ongelma että niiaa keula liikaa ja raapii putket kiinni jos ei aja varovasti yli. Jos jollakin kokemuksia tosta kierros pois jousesta verrattaen uuteen madallus jouseen ni olisi kiva kuulla mihin korkeuteen jää? Takanta on akseli pyöräytetty lehtien päälle. http://aijaa.com/bIBRDC http://aijaa.com/OxIWw5 http://aijaa.com/9zrG6y http://aijaa.com/QK8dw2
     
  11. Deucecoupe

    Deucecoupe Gearhead

    Omassa on belltechin sarja, edestä 4 ja takaa 6. etujousien varaosanumero 23405.
     
  12. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: Pick up projekteja etujousi ongelma

    Kun viimeksi laitoin C1500:seen 4/6" madallussarjan niin ajattelin että vakiojousella etupää oli jo niin alhaalla ettei sitä voi 2" pudottaa kierrejousella, korkeintaan tuuman joten ostin beltechin 1" madaltavat jouset. No kun sain jouset paikalleen niin keula nousi sentin verran ylöspäin vakiosta. Alkuperäinen jousi oli siis kuoleentunut lähes tuuman verran. Ei auttanut muu kuin ostaa 2" jouset ja vaihtaa ne tilalle ja ne oli hyvät eikä lyönyt edes pohjaan kuten alkuperäiset.
    http://www.kolumbus.fi/garage/projects/ ... vat/13.jpg
    - Jani -
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toisessa C1500 pikkarissa (Sportside -89) on edessä 2" madaltavat BellTech spindle:t ja toisessa (Fleetside -91) 2" madaltavat BellTech jouset...jälkimmäinen on silti noin tuuman korkeampi, mutta alustaltaan selvästi jäykempi.

    Eipä nuo ilmoitetut madallukset aina pidä paikkaansa, lähinnä suuntaa antavia.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samaa mieltä, mutta kuka tykkää mistäkin...minulla on kahdessa pikkarissa avattava takaikkuna ja mieluummin saisi olla yksiosainen.
    Ensinnäkin yksiosainen on paljon paremman näköinen, etenkin jos se laitetaan liimaamalla ilman kehyksiä.
    Toisekseen avattavasta on helppo murtautua autoon, eivätkä ne ole kovin tiiviitä, aina vuotaa vähän kun pesee autoa.
    Lisäksi tulee melu ikkunan ollessa auki, en ainakaan itse jaksa kuunnella putkiston älämölöä jatkuvasti.
    Aukiolevien sivuikkunoiden kanssa tulee sellanen kohina ja läpiveto että ei sitäkään siedä pitkään.
    Hitaassa vauhdissa kun ajetaan vaikka Big Wheels:n cruising letkassa tai paikallaan ollessa jossakin Pick Nick:ssa sitä voi toki käyttää auton tuulettamiseen.
    Yksiosainen on minusta parempi :pinup:
     
  15. vrc84

    vrc84 1st gear

    Kiitoksia vastauksista. Täytyneepi käydä kokeilemaan noita madaltavia jousia ja kokeilla mihin korkoon jää..
     
  16. Tommen

    Tommen 3rd gear

    Tässä tuleva -81 F100 stepside, myös mainittu toisessa topicissa tässä samassa ryhmässä [​IMG][/url][/img]
     
  17. minorv8

    minorv8 Gearhead

  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    /\ Linkki toimii. Onks toi sun?
     
  19. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Jep. Ei se enää noin lohduton ole, maalattu, pyörillään ja kovaa kyytiä kasaan päin menossa. Sinänsä hieman huvittava pikkis, lavan koko about 140 x 140 cm ja kantavuutta huimat 300 kiloa.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ai että.. Tuollaisen kun löytäis jostain edes tuossa kunnossa!!
    Yhdellä naapurin isännällä aikanaan moinen oli pihassa, erittäin projektikuntoisena, mutta täydellisenä.
    Sepä ei vaan sitä suostunut myymään, vaan ohimennessään löi milloin kirveellä reiän kattoon, milloin kaatoi jotain paskaa päälle.. Syletti kattoa harvinaisen aihion alamäkeä.

    Sitten kun tää isäntä kuolla kupsahti, niin ei tainnu mies vielä olla edes kuopassa, kun perikunta oli hoitanut autonraadot pihasta sulattoon.. :-(
     

Kerro tästä muillekin!