pienoismallit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Anonymous, 25.10.2003.

  1. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Pohjois savon pienoimalli harrastajat ry on tämän kerhon nimi. Itse olen porukan nuorimpia jäseniä tällä hetkellä, keski ikä on vielä yli 40 v. Harrastajia on tällä hetkellä vähän yli kymmenen. RY idea lähti museo hankkeesta mikä on tällä hetkellä vireillä. Olemme vuosia kokoontuneet kerran kuussa syksystä kevääseen. Olemme käynneet myös rissalassa tutustumassa Hornetteihin yhden edes menneen lentäjän opastuksella. Tarkoitus olisi edistää pienoismalli harrastusta pohjois savon alueella.
     
  2. vekasiini

    vekasiini 1st gear

  3. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Ei tullut paras kiilto esille noista kuvista.
     
  4. Tuhertaja

    Tuhertaja 1st gear

    Hyvän näköstä kromia tulee näköjään... :-o
    Kun teette BMF:llä kromilistat, niin lakkaatteko vielä sen jälkeen autoa kun BMFän ootte laittanu?? :/
     
  5. vekasiini

    vekasiini 1st gear

    En ole kiiltävällä lakalla lakannut. Mattalakalla oon ottanu kiiltoa pois kuluneesta autosta. Alumiinifoili olisi varmaan ajanu saman asian. Kultafoili ei kestä sormeilua, joten se olisi paikallaan lakata (ei kokemusta lakkauksesta). Eli jos foilaa ikkunakehyksiä, joista otetaan nostettaessa kiini, tahtoo "kulta" lähteä pois ja jäljelle jää metalli.
    BMF kromi kiiltää hyvin ja tuo valitettavasti samalla esille tehokkasti pinnan virheet. Myös ne, joita ei ennen foilausta juurikaan huomaa.
     
  6. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Olen etsinyt Blazerista pienoismallia - tuloksetta.
    Tiedättekö löytyykö jostain, joko koottava tai metallinen pienoismalli? Ei kuitenkaan mitään pikkunakriaista vaan semmonen isohko - onkohan se jotain 1:24-1:12 suhteessa.
    Mielummin "siviili"-mallinen ei mitään race tai extreme- mallia. Ja täydellistä olisi jos löytyisi vm-79 korista.
     
  7. platuart

    platuart Gearhead

    Kyllä semmonen Blazer muistaakseni tehty on, taisin joskus myydä sellasen jonkun rakentaman ja mulle eksyneen tekeleen maastoväreissä. Oisko ollu AMT/Matchbox 1:25 ???
     
  8. Tuhertaja

    Tuhertaja 1st gear

  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    ei kellään olis 68 fury pienoismallia? Oli sellasena poliisiversiona???
     
  10. raymond

    raymond 1st gear

    Monogramilla on ollut joskus 1/24 Blazer vm79 tai vanhempi, vakiona ja sheriffi mallina lisäksi löytyi GMC Jimmy, mutta eipä noita oo tainnu olla enää moneen vuoteen myynnissä? AMT:ltä ei muistaakseni Blazeria löydy?
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuo 68 plymouth poliisi malli on johanin valmistama. Johanin mallit ovat nykyään haluttua keräily tavaraa.
    http://www.modelroundup.com osoitteesta löytyy monogramin 1/24 sheriffin 76 blazer(59$) ja vakio blazer(49$). Blazeristä on muistaakseni ollut off road versio monogramilla, perustuen samaan malliin edellämainituista. Lisäksi on ollut revellin 1/25 versio.
     
  12. vekasiini

    vekasiini 1st gear

  13. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kerrassaan upeata katsottavaa! Lisää vielä jäähdyttimen korkin juureen yli vuoto letku.
     
  14. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    Hienoa jälkeä !
    ps.mitä Fotkiin rekisteröityminen maksaa ?
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nätti! Suomi-kilvet on rok! Vielä valkosivut slickseihin niin avot...
     
  16. vekasiini

    vekasiini 1st gear

    Fotkia on minikoossa, joka on free ja sitte maksullinen. Toivottavasti näin ymmärsin huonolla engelskalla. Joku max koko tuossa ilmaisessa.
    Täytyy ottaa ja laittaa ens viikonlopun malli-exposta kuvia kans tonne. Fotkissa on todella paljon hyviä pienois ja täysmallikuvia.
    Tossa speedwagonissa on paljon kohtia, jotka pitäis korjata, mutta ajankäyttö on rajallista ja valmiiksi piti saada. Uudet mielenkiintoset projektitkin kutsuvat.
     
  17. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Näinhän se on aina että uudet projektit vetää puoleensa. Esim. aloitin 50 Chevy pickupin rakentamisen 97 choppaamalla sen ja saman tien katselin keulaa, tälle täytyy tehdä jotain. No konepellin etureuna tuli muutettua ja 37 fordin valot moldattua kiinni. Maskia mietin kauan, mikä siihen kävisi. Päädyin lopulta saman ikäluokan Chevy henkilöauto versioon. Projekti jäi seisomaan pariksi vuodeksi pohja maalattuna. 1999-2000 välisinä aikoina maalasin korin itse sotkemallani värisävyllä tumman metallin violetin väriseksi. Samoihin aikoihin valitsin koneeksi 55 Chevyn pikkulohkon, jota höystettiin rivoitetuilla kromi venakopilla ja pukinsarvi pakosarjoilla. Imusarjaksi valitsin Revellin 57 Nomad sarjasta peraisin olevan 6 yksikurkkuista kaasaria sisältävän satsin. Arvatkaapa onko kiva rakentaa kaasuvivusto ja polttoaine linjat? Tällä hetkellä touhuan taka jousituksen parissa. Pitäähän se saada pudotettua alaspäin aika paljon.
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Olen yrittänyt miettiä mitkä kapselit pistän tuohon Chevyyn?
    Vaihtoehdot ovat:
    Olds 57 fiesta
    58 T-bird kromi bulleteilla
    Caddyn sombrerot
     
  19. platuart

    platuart Gearhead

    Kaikki vaihtoehdot kuulostavat herkulliselta. Ei sulla ois mitään kuvia tuosta projektista Tupis?
     
  20. vekasiini

    vekasiini 1st gear

    Ei sulla satu olemaan kuvaa chevystä? Mulla ei varmaan riitäis kärsivällisyys noin isoon ja pitkäaikaseen projektiin.
    Olitkos siellä pienoismallikerhon kokouksessa?
     

Kerro tästä muillekin!