Piilofarmarin muutos henkilöautoksi ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja oasep, 26.1.2010.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    .....
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Niin eli ei koskenut otsikkoa tuo B50 muutos.
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    joo eipä koskenut B50 muutos otsikkoa, joskin ihan mielenkiintoista yleistietoa sinänsä. Otsikko pitäisi muuttaa "pickupin ja pakujen yleiset muutokset", eikä kukaan selvästikään joko ole muuttaneet tai muuttamassakaan piilofarmareitaan henkilöautoiksi tai eivät ainakaan halua asiasta kertoa.
    No saa nähdä luenko mobilistista KLB:n tarinaa aiheesta, sehän ainakin halusi muutosta tehdä omaan siistinnäköiseen 83 Buickiinsa. Mitä vanhempi auto, oletuksena minusta vero laskee melko jyrkästikin alaspäin.
    Itse jätin toistaiseksi 87 Buickissa muutoksen tekemättä, koska pelkään veron olevan jossain 2000 euron kieppeillä ja oikaisupyynnön käsittelyaika lienee pitkä.
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Otsikon aiheeseen välittömästi liittymätön kommentointi poistettu. Pahoittelen viestiketjuun aiheuttamaani vahinkoa.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    Ei se kyllä aiheetonta ollu mun mielestä? mutta toi viestien poistaminen oli :wc:
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Niissä vanhoissa hiaseissa on nelikossa 80-rajoitus,omapaino 1850kg.
    Eihän ne poliisit pysty vaakaamaan kuin kokonaispainoa,nopeusrajoitushan menee noissa omapainon mukaan, joka katotaan otteesta.
    Edelleen ihmettelen miten omapainon voi pienentää alle 1,8tonnin,kun sehän oli verovapauden rajana? OT OT OT
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No voihan niin tehdä, maksamalla verot. Ja tämä ei ole OT, koska liittyy juurikin otsikkoon. Verot ehkä? 500-2000eur?
     
  8. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Ainakin itsellä kun W124 farkku-Mesen leimasin henkilöautosta pakuksi aleni vakuutusmaksu selvästi. Käsittääkseni yleensäkin pakuilla on halvemmat vakuutukset, joskaan jenkkipitkäkatoista ei ole sen kummempaa tietoa. Varmaan se toki tuokin kannata huomioida ja selvittää, jos henkilöautoksi on pitkäkattoa muuttamassa.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eipä noilla pitkäkatoilla perseaukiset ajele.
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Ihan nopea OT-kommentti... :D
    Pakettiautoehto ja verovapaus täyttyi jos joko tavaratilan korkeus oli riittävä tai omapaino ylitti 1800. Piilofarmareissa paino on yli kun korkeus ei riitä ja El Caminoissa korkeus riittää kun paino ei riitä. (Ainoa hyvä puoli tässä pykälässä lienee se ettei niitä rumia lasikuitukatteita ole caminoihin saanut juuri tästä syystä laittaa!)

    Minulla on tuossa pihassa kaksi 1989 GM pickuppia.
    Toisen omapaino on 1750 ja kokonaismassa 2540 (4,3L V6 Fleetside, ei lätkää).
    Toisen omapaino on 1850 ja kokonaismassa 2540 (5,7L V8 Sportside, 80-lätkä).
    Jos molemmat on täyteen kuormattu eli painavat saman verran niin miksi toisella saa ajaa 100km/t ja toisella vain 80km/t?? Miksi omamassa vaarantaa liikenneturvallisuutta jos kokonaismassa on sama? Lienee ollut myös nimim. B50:sen pointti.
    :odroll:
    - Jani -
    PS. jatketaan tästä jossain muussa keskustelussa...
     
  11. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    :D

    En kyllä tunne yhtään oikeaa rahamiestäkään (tai -ihmistä, näin sukupuolineutraalisti), joka näillä pitkäkatoilla ajelisi.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Epäilyttää, et se liittyy jotenkin 60lukuisten pakujen jarruihin, vapaat nopeudet, bensa kone ja tehostamattomat rummut, ei oikeen ole turvallinen yhdistelmä

    Aikanaanhan kantavuus lisäänty painon myötä kun tehtiin mahdollisimman kevyitä pakuja ja jos runkoa/koria vahvistettiin kantavuus lisäänty, mut jarrut tuskin
    Japanissa tuolloin oli maastureilla ja pakuilla max60kmh nopeus rajoitus, jolloin jarrujen ei hirveen mahtavat tarttennut olla.

    Siitä legendaarisesta lyhyestä tojota maasturista tuli ensin 5 vaihdetta ja sit todettiin, et jarrut ei riitä suuremmille nopeuksille.
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onko porukat jo katsastaneet noita pakuja ja vaneja henkilöautoiksi? Onko veropäätökset minkä suuruisia? Emännän vani menee kohta talvitelakalle niin vois aloittaa muutoksen pakusta henkilöautoksi siinä samalla kun tekee muutkin muutokset.
    Mobilistien buikista ei ole ainakaan vielä ollut mitään juttua lehdessä.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itelläkin olis yks farmari odottamassa kunnon penkkejä. Piruullista tässä on että noi Trafin jauhot ei ilmeisesti anna mitään arvioita verosta, vaan se tulee mikä tulee ja se pitää sitten maksaa.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    On se kumma kyl et ei mitään infoo asiasta vielä oo.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Uus Mobla ilmestyy ensiviikolla ja siinä se pitäis olla, Facessa jo oli lappu näkyvillä, mutta oli summa sutattu...
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noniin, nyt selviää tämäkin mysteeri.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Katoin tota lappua ja siinä oli -89 buikki ja ajoneuvoryhmänä museoajoneuvo? Eikö nykyään tartte olla 30 vuotta että saa museoon?
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Auto on rekisteröity Suomeen -89, VIN-koodin perusteella kysessä on -84 mallinen.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ai no sitten. Pisti vaan silmään toi -89 tuolla.

    Mahtanneeko se vaikuttaa ton veron suuruuteen että onko auto museossa vai ihan normaalissa käytössä?
     

Kerro tästä muillekin!