Piilofarmin välitys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HenkkaTurust, 29.6.2003.

  1. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Onkos noita eri välitys vaihtoehtoja montaa lajia näissä 77-90 GM piilofarmeissa?
    Ja mikä ratkaisee sen että mikä ruuvi kulloinkin akselista löytyy? Onko esim. Diisselissä harvempi/tiheempi kun bensa mootorisessa? Tai jos alkup aski on TH350 niin ruuvi eri kuin autossa jossa on tehtaalta ollut TH700?
    Ittellä oli 74 Chevissä 3,08 -hyvä välitys siihen autoon, mutta eikös nämä uudemmat ole jotain 2,75 tai 2,41?
    Antaa palaa tietäjät!
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo luulin itekkin että toi 2.4 on vain riisseleissä kunnes löysin sellaisen -79 camarosta? Luulisin ettei pentseenifarkuissa ole noin harvaa ruuvia kun 305/307 kikkarat hyytyis loikkarilla. Mun varmari spruickissa on ~2.78 mutta väittäisin, että 95% GeneralMistake tuotteista löytyy 3.08 ruuvi.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    >spruickissa on ~2.78 mutta väittäisin,
    >että 95% GeneralMistake

    Erikoinen välitys sun - erikoisen merkkisessä autossa. Suuri osa bensakoneisista farkuista on 2.73 välityksellä. Dieselin perusvälitys on 2.41
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi mikä asiantuntija ota se pinioni pois nenästä niin on helpompi imeä happea.
     
  5. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Siis mikäli tossa mun 83 Oldsissa olis toi 2,41 ruuvi
    (tehdasasennus ollut 350 Diesel+TH 200 R4) onko seuraus nyt sitten se, että nykytekniikalla
    (307+TH 350 ei lukkiutuva) jää turbiini luistamaan kun ajelee 80 nopeutta?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se turbaani luistaa aina oli nopeus mikä tahansa. Ja tolla ruuvilla se tietenkin luistaa kiihdyttäessä vähän enemmän. Mun (huomio nimetön) SPRUICKissa on 5.7DX ja 200R4 2.7 ja risat välityksellä ja turbiinilukon johto jäi kai möksätielle. Ja ilman lukkoakin luisto on kohtuullinen varvikellosta kun tsiikaa lootan vaihtaesa 3==4 välillä.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    mud, taitaa pinioni ahistaa pahasti sun nenussa =)
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nimettömät[​IMG]toisianne
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    vai sellaiset leikit on mudilla mielessä
     

Kerro tästä muillekin!