piisaako bensa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 4spdBcuda, 2.12.2009.

  1. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Minkäs kokoista bensalinjastoa tommonen suht. pirteä katuisolohko vaatii, meinaan että toi orkkislinja mikä tossa barracudassa on niin ei koolla pilattu.

    mihis asti riittää mekaaniset hipo-pumput, vai suosiolla sähköstä kehiin.

    Samaan roviin tulee aikanaa pikkusen rivakampi stroker-motti joten lienee sama päivittää polttoainelinjat kerralla kuntoon.

    Orkkistankkiinkin sais 1/2" fuel sending unittia, toisaalta samalla rahalla sais turvatankin ja samalla tilaa savupiipuille.

    Tietenkin jos tolla orkkislinjalla alkuun pääsee niin tyhjäähän sitä tässä vaiheessa alkaa muuttamaan.

    Ois sitä tarkotus sillon tällön käydä varttimailillakin kokeilemassa, että siltä pohjalta.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Mekaanisia pumppuja on saatavissa huimillekin tuotoille eli oikestaan sit pidemmälle kuin sähköpumput riittää ruokkimaan,mut ne alkaa oleen sit jo niitä ääripään tapauksia!

    Tee linjasto jostain 10-15mm:n(sisä) putkesta/letkusta ja vaihda suosiolla se turvatankki niin saat kunnon lähdötkin!
     
  3. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    olihan ex-satellitessa 2x600 cfm carterit 440:sen päällä, mekaaninen "teho"pumppu ja b-koppasen orkkiskokoset bensalinjat ja tankki. Ei ainakaan havaittu että ois bensaloppunu kesken, tiiä sitten miten jos ois käyny radalla kokeileen....
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    nojaa,mulla oli cudassa 8mm sisäreikä pa-linjassa ja hyvin tuntu pelaavan.453hp ja 800nyyttonia vääntöä,mutta eikai isommastakaan haittaa ole?
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    tinaileehan sen tankinlähdon itsekin isommaksi, mulla ainakin lähtee turvatankki hiiteen omasta ja tilalle tulee tai siis orgispaikalle tulee modattu tankki.

    pääsee kai se pumppu helpommalla kun on iso linja eikä paineet ainakaan heittele niin paljon?
     
  6. Razorass

    Razorass 1st gear

    8mm sisäreikänen bensalinja on ahdetussakin riittänyt 500hp ilman ongelmia.. Isomman linjan vaihto on rakennetussa laitteessa kyllä niin pieni pieti ettei edes maininnan arvoinen.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    8mm sisältä ja mekaaninen hp-pumppu, piisaa kyllä. Ja saa pussihousuhyväksynnänkin :rotfl:
     
  8. niklas_

    niklas_ 1st gear

    mikä auto kyseessä? A vai E body? saa noita ½ tuuman lähdöillä alle satasella. 3/8 about 50e
     
  9. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    a-body, 1/2" mancinillä rapiat sata taalaa. Mistä muualta saa ?
     
  10. XVD

    XVD Gearhead

    eiköhän nuita lähtöjä saa soviteltua hytraali nipolle sopiviksi ja jos ei puolen tuuman putki riitä niin ainahan voi laittaa tuumasenki :D mut kyl puolikkaalla pitäs normi kakut kulukia ja vähä päälekki jos on tarvis...hipo mekaaninen riittä yllättävän pitkällekki. ei oo mitään mieltä laittaa katu autoon sähköpumppuu jos on alle 500 kaakkia kyseessä.
     
  11. Fireball

    Fireball Gearhead

    Eikä niistä puolentuuman linjoista oo siksikään mitään hyötyä että sinne tukitaan kumminki 6mm sisäreijällä olevat hydrauliliittimet väliin. Turhaa vouhotusta katuvessassa, ja monessa kilpurissakin.
     
  12. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    joo, kuten em. riitti orkkislinjat ja carter mekaaninen pumppu kahdelle nelikurkkusellekin joten antaapa olla nämä, ellei sitten tuo orkkistankki joudu siirtymään pakoputkien edestä kun käy vähän ahtaaksi, niin sittenhän noi linjat on sama päivittää. Kattoo sitten uudestaan jos orkkistankki jää sen isomman padan kanssa, miten soppaa riittää.
     
  13. juhe72

    juhe72 1st gear

    Täällä naapurissa olis uusi(tai no joo, on sillä käyty kerran kylillä) aeromotiven sähkö toosa rokulissa, se huippu, mikä riittää 750 hp asti. saisit sopu rahalla ja roppakaupalla päälle katu respecttiä, on se niin raju ääninen kapine.
     
  14. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    ei täsä vielä paniikkia
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tuolta saat pumpun joka toimii, on hiljainen ja riittävä lähes mihin tahansa: www.racepumps.com Itsekin meinaan tommosen tohon Löijyyn hankkia. Mulla on nyt Löijyssä AN 10 bensalinja painepuolella ja tankista lähtee AN 12. Toi lienee ylimitoitettu mutta kun rojut löyty hyllystä niin mikä ettei. Pienemmälläkin varmaan pärjää :-?
     
  16. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Oliko sulla oikeen käytännön kokemus tommosesta racepumpista? Amerikan voorumit ja peräti yks suomalainen käyttäjä on kertonu negatiivista viestiä...
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei oo vielä, ainakaan itselläni, mutta Studio57 kehuu tollasen toimivan moitteetta sen 632sen kyljessä. Kelpaako :eek:
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ok, ihan mielenkiinnosta kyselen. Se studion mosa oli kai vielä kaasarilla vai oliko?
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Toistaiseksi kaasarilla. Jatkossa varmaan ruiskulla kun multa tosta Motecista niin kovin kyseli 8)

    Kaasarilla mä tossa Löijyssäkin aion ajaa. Turbomosaan Camoaroon laitan sellaisen Aeromotiven hihnavetomallin.
     

Kerro tästä muillekin!