Pikkuautoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Batmobile, 8.9.2009.

  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Tuossa pääsin viikonloppuna räveltämään isosetä-vainaan jäämistöä, ja tuommoisia kumisia autoja sieltä löytyi, ja yksi peltinenkin. MAhtavat olal melko vanhoja:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Hemmetti, mullahan oli tuollainen el camino joskus naperona. Väri vaan oli punainen.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    mulla oli tollanen camino keltaisena ja mersukin löytyi...


    oisko tää topic ollut hyvä tuonne pienoismallit osastoon :odroll: :poff:
     
  4. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Muovi/vinyyliautot näkys olevan kumpainenkin norjalaista tuotantoa, Tomte-Laerdal. Omassa kokoelmassa on tuo El Camino oranssina, löytyi Huuto.netistä muistaakseni.

    Onkos tuossa Mercuryn katossa vilkun reikää? Näyttäisi Matchboxin Superfast mallilta?
     
  5. raggar

    raggar Gearhead

    Tuommonen axe ei oo hyvää teotoranttia, ainakaan tämmöselle hikoilevalle sialle :eek:
     
  6. Buddy

    Buddy 1st gear

    Ei noi niin kauheen vanhoi ol. Mun pikkuveljil oli noit "kumiautoi" joskus seitkytluvul. Mä en tykänny niist, ku ne oli niin epärealistisen näkösii läpinäkymättömine akkunoineen. :lol:
     
  7. Stone

    Stone 3rd gear

    Mullakin on ollu tollasia joskus 3-vuotiaana, mut sitte laitoin ne uuniin ja niistä tuli kaikista ooppeleita.
     
  8. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mercury ja Mersu on (jossain tallessa edelleen). Caminoa en saanut, vaikka sellaista äiditä vonguinkin. Hienoja vehkeitä. :)
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuolla näyttäisi olevan kovasti tietoa aiheesta, on vaan väärällä kielellä:
    Tomte Laerdal
    Näin kerran muuten Varkaudessa erään terveyskeskuksen odotushuoneen lelukopassa tuollaisen noissa kuvissa esiintyvän isokokoisen (noin 1/24?) Ford F-100 Pickupin, en ole vastaavaa nähnyt muuten missään...
     
  11. neppari

    neppari Gearhead

    Mulla on tuommonen camino vihreänä.
     
  12. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Onko täällä semmonenki :oops:
     
  13. jaketin

    jaketin Gearhead

  14. Jome

    Jome Gearhead

    Ei noi ny hirveen vanhoja oo, mulla oli kuminen mersu tai siis on vieläkin, punanen. Se on ainakin 80-luvulta niinku määkin
     
  15. ata

    ata Gearhead

    70-luvulla noita tuollaisia ainakin myytiin, itsellänikin oli samantapaisia, vaikkei just noita ihan samoja pikkukundina. Nyt isona on paljon enemmän pikkuautoja kuin koskaan pikkukundina... :)

    Noilla on kuitenkin arvoakin tänä päivänä kunnosta riippuen enemmän kuin uusilla pikkuautoilla. Jos uusia saa n. parilla eurolla, tuollainen vanha voi olla 5-10 euroa, jos on erityisen hieno, hyväkuntoinen tai vielä vanhempi, niin jopa useita kymppejä. Itse olen risoistakin maksanut viitosta kun parilla eurolla saa uusia kaupasta... mutta jos on vanha ja sellainen jonka on halunnut eikä uutena saa, niin harrastushan tuokin on...
     
  16. HENKKA2

    HENKKA2 1st gear

    Multa löytyy tommonen camino keltasena.
     
  17. hevisevi

    hevisevi Gearhead

    70-luvulla noilla leikittiin :

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  19. ysikaksysi

    ysikaksysi 1st gear

    Mulla on kans toi camino sinisenä ja amazoni oranssina joka on leikkimätön.
     
  20. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    mulla on columbon pösö, shit window vette ja Fordson Major, kyllä noita oli jo 60-luvullakin.
     

Kerro tästä muillekin!