pikkulohko fordin stroukkaus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Galaxie500, 1.9.2007.

  1. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Elikkäs onko täällä kukaan rakentanut stroukki konetta fordin pikkulohkosta? Kumpi olisi parempi aihio tuollainen uudempi rullanokka lohko vai vanhempi laahavalla nenällä oleva, vai onko suurempaa merkitystä kummasta lähtis tekemään? Onko mitään erityistä mitä pitäisi otta huomioon vaiko vaan heittämällä osat sisään ja nokalle?
     
  2. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    No, oma pannu on tehty laahavalla nokalla varustetusta, tosin siihen on asennettu rullakamat. Ei kai muuta erityistä tarttee ottaa huomioon kuin että se mahtuu pyörimään eikä ota mihinkään kiinni. Enpä enempää kantaa ota kun en ite sitä tehnyt.
     
  3. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Niin siis ajatus olisi lähteätekemään 347 kokoista konetta, rullanokka olis tietty nykyaikaa... Eli sillä perusteella voisi valita tuon uudemman lohkon jos ei ole mitään todella pätevää syytä miksi tehdä vanhemmasta.
     
  4. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos on rullalohko niin tekee siitä, oma tehtiin siitä mitä oli käytettävissä, kuitenkin kun kaikki meni uusiksi niin sama se kummasta ois tehnyt
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Eipä taida olla, eroja on kyllä muitakin kuin tuo rullanokkavalmius. Öljytikun reikä on lohkossa eikä lohkossa ole vanhan vipukytkimen z-barille valmista bossia.
     
  6. revariver

    revariver Gearhead

    Kannattaa valita semmoinen stroukkisarja missä männäntappi on alempana kuin alin männänrengas. Pidentää koneen ikää todennäköisesti.
    FordMusclen sivuilta löytyy aika paljon infoa pikkulohkon stroukkaamisesta.
     
  7. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Tuolta fordmusclesta tuntui löytyvän aiheesta aika paljonkin asiaa...
     
  8. Jyx

    Jyx 1st gear

    Lohkolla ei sinänsä ole väliä. Vanhassa non-roller -lohkossa muutos rullanokalle on helppo ja rullakonehan joka tapaksessa kannattaa tehdä.

    331 stroker tod. näk. menee ilman lohkomuutoksia, 347 vaatii tilaa sylinteriputkien alapäihin että vastakkaisen puolen kiertokangen pultti/mutteri mahtuu kääntymään. Muutoin homma on suoraviivainen kuten vakiopalikoilla kasattaessa. Puristukset ja dekkikorkeudet jne kannattaa laskea ja mitata hyvin mutta sehän kuuluu hyvään koneprojektiin joka tapauksessa.

    Harkitse myös, haluatko rakentaa uuden moottorisi vanhaan yliporattavaan lohkoon vai arvostatko tehdasuuden lohkon std-kokoa ja syöpymättömiä vesitiloja. Foordin lohkot ovat muutenkin niin ohuita joten metallia sylinteriseinäimissä saisi olla riittävästi, varsinkin stroukatussa koneessa. Uusia tyhjiä lohkojakin saa, ja stroukkisarjan voi ottaa std -männillä.
     

Kerro tästä muillekin!