Pirun outo sytkä juttu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ta22_18rg, 24.5.2002.

  1. ta22_18rg

    ta22_18rg 1st gear

    Kun säädän sytkän strobolla kohdalleen niin pyörijä on kipinähetkellä virranjakajan kannen nastojen välissä, aiheuttaen nykimistä ja pyörijän palamisen toisesta reunasta. Missähän vois olla vika? Auto on Saab 99 -78 turbo, jossa K-Jetronic ja induktioanturillinen jakaja.
     
  2. ana57

    ana57 1st gear

    Olisko väärän mallinen jakajan kansi
     
  3. ta22_18rg

    ta22_18rg 1st gear

    Kansi on kyllä oikee, kun ollu siinä ongelmitta vuoden päivät.
    Ite aattelin et voisko jakajan sisällä oleva käämi hajotessaan aiheuttaa moista. Tai sit vois olla se kenkälaatikon kokoinen jonkunsortin ohjainboksi (toivottavasti ei.. niitä kun ei tietty saa ku Metro-Autosta hintaan uusi auto..)
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    No pääsiskö pyörijä kääntymään siinä akselin päässä?
     
  5. ta22_18rg

    ta22_18rg 1st gear

    Eipä pääse pyörimäänkään, kun siinä on akselissa hahlo ja pyörijä menee paikalleen vain yhdessä asennossa.
     
  6. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Eräällä tutulla ignitor systeemi toimi huonosti ja sytytyslaittestoa tutkiessa pyöriässä oleva palamisjälki näytti olevan aivan toisessa laidassa.
    Vikana oli se että ignitorin palikka oli löysällä, siis se kärkien tilalle tuleva anturi.
    Välillä kävi hyvin mutta anturin heiluessa antoi välillä kipinän väärään aikaan.
     
  7. OpaS

    OpaS Gearhead

    No totta kai siinä akselissa on se hahlo mutta itselläni oli joskus pyörijään kulunut urat siihen kohtaan joka sinne hahloon menee -> pyörijä pääsi kääntymään akseliin nähden. Ellei tämä ole vikana, taitaa ainoa vaihtoehto olla että se induktioanturin roottori on päässyt pyörimään akselilla, mitä en kyllä usko, Boschin jakajissa se on "luotettavan näköisesti" kiinni... (Eikö Saabissakin Boschin jakaja ole?)
     
  8. Carmo

    Carmo Gearhead

    Joskus tuli tapeltua vähän samankaltaisten ongelmien kanssa. Halvat tarvikepyörijät menivät luvattoman nopeasti huonoon kuntoon. Alkuperäinen Bosch kesti paljon paremmin ja tuli pidemmän päälle edullisemmaksi.
     
  9. Cammer

    Cammer 1st gear

    No mulla samanlaisia ongelmia aiheutti loppuun ajettu nokkaketju.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Saabistahan en tiedä mitään. Vastaava ongelma voi tulla pikkulohko-Fordeissa. Niissä on kampiakselin tasapainotuslimppu sellainen, jossa ulkokehä on vulkanoidulla kumilla kiinni sisäkehässä. Joskus ulkokehä lähtee pyörimään, jolloin tietysti ajoitusmerkit ovat päin persikkaa.
    T nimim "Deduktiollakin pääsee pitkälle".
     

Kerro tästä muillekin!