Pisteet romunkerääjälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja debner, 26.11.2013.

  1. debner

    debner Gearhead

    Länsiväylä 23.11.2013 uutisoi:

    [​IMG]
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Mitähän lienevät pistäneet sulatusuuniin vähemmän autoista piittaavat romumiehet...
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ainakin täällä Kouvolan suunnalla on sen verran aivottomia idiootteja romumiehet (ei välttämättä kaikki),että sulattamon kuormaan joutuneet autot menevät poikkeuksetta sinne :mad: ...Eli ei puhettakaan,että saisi kuormasta pelastaa mitään (Puhun ihan kokemuksesta,jonka olen valitettavasti itse nähnyt ja kokenut)....Eli en saanut aikoinaan yhtä ekalta omistajalta haettua todella helmikuntoista täysin hitsaamatonta Fiat Ritmoa pelastaa...kuulemma,kun "romutustodistus oli jo tehty" niin sen takia ei saa ottaa (Olisin lähinnä varaosiksi pelastanut,kun katto oli jo pitänyt kouralla murjoa paskaksi :mad: :mad:)...hittoakos noista romutustodistuksista pitää välittää,ei se mihinkään olis vaikuttanut,vaikka sen Fiatin olisin siitä lavetilta pois napannutkin :odroll: ....Totesin romumiehelle vaan sitten lopuksi,että IKINÄ EN ENÄÄ HEILLE SOITA!!!. Sen verran kirveli ja kirvelee edelleenkin minua ko.touhu yleensäkkin :wc:
     
  4. M

    M Gearhead

    Romumiehet vei multa nenän edestä palan historiaa. Itse tehty kilpuri, jonka paikallinen mestari oli pellistä vääntänyt. 2-paikkainen coupé lättäpääkasilla. Olin sopinut että haen auton, mutta romumiehet ehti ensin. Samaan kuormaan meni Ford ja Commer kuorkkien hytit, soikealamppuinen farkku Taunus ja vanha Auto-Union.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kaverille iso käsi hienosta toiminnasta joka mahdollistaa edes jonkin kulkuneuvon pelastumisen.
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    On kyllä todella piittaamatonta toimintaa joillain,tekis mieli kuristaa.
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Keinäset itsekkin harrastavat autoja, tosin nelivetosia ja isoja, ovatten käyneet rypemässä niillä ryssän mettiä myöden... Ja juu, ovat aina yrittäneet löytää harrasteajoneuvoille kodin! Mun mielestä hyvää toimintaa kaikinpuolin, täytyy onnitella vielä tuosta palkinnostakin!
     
  8. debner

    debner Gearhead

    Taitaa suurin syyllinen olla se joka kerää pihalleen kaiken rojun jonka saa hankittua, niistä autoistakin sitten melkein 10 kymmenestä vain huononee joka päivä. Mitään ei myydä ellei joku tarjoa erityisen muhkeaa myyntivoittoa. Perikunta sitten tilaa romufirman.

    Toisena tulee "ostajat", emmä tästä mitään 500 maksa kun ei tullut veronpalautuksia, saat 5 kymppiä ja tulen hakemaan ensikuussa, samalla sen "ostajan" päässä raksuttaa laskukone "kyllä mä tonnin saan tuosta kun sitten ite myyn".
    Ymmärrettävästi motivaatiota myyntiin ei enää löydy, tavarat saa jäädä pihaan.

    Kolmantena sitten romuttajan tilaaja joka on totaalisen kyllästynyt näihin "ostajiin" ja siivoaa nurkat pienimmällä vaivalla, romumies kun ei valita ja kitise tavaran kunnosta ja itselleen liian korkeasta hinnasta.

    Neljäntenä on mustavalkoisena maailman näkevät valtion viherkukertajat jotka väänsi romutustodistuspakon ettei yksikään auto vain palautuisi kun se kerran on kuormaan onnistuttu saamaan.

    Viidentenä on sitten se välikäteen joutuva on perikunta jonka on siivottava paikat eikä kukaan näe romun seassa muuta kuin vanhaa romua ja kiirekin on tyhjentää pihat ja ladot kiinteistön myynnin tieltä.

    Vähimmässä roolissa on romufirman työntekijä jonka yrityksen säännöt pakottaa suurella nopeudella ja tehokkuudella hakemaan joka kuorman ja noudattamaan kirjaimellisesti valtion sääntöjä.

    Onneksi täältä viimeisestä lenkistäkin kuitenkin jotakin saadaan talteen vaikka vaikeaa se on ja vaatii erityistä omaa ajankäyttöä ja vaivannäköä.
     
  9. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Sellanen tarkennus tuohon minun aiempaan kiroamiseeni...Eli se lavetilla ollut helmikuntoinen FIAT RITMO,se siis ei ollut mikään perikunnan pyynnöstä haettu auto,vaan omistajalta (n.90v pappa) oli lääkäri ottanut kortin pois,ja tämä pappa oli siis ihan itse soittanut romumiehen hakemaan auton pois :eek: ...Syy miksi minua kirvelee vieläkin se ko.Fiatin kohtalo,jopa se romumies kysyi minulta meidän pihalla jotakuinkin näin "Mikäs sinua tuossa Fiatin kohtalossa kirpaisee?"....Sanoin hänelle,että minulla on tallissani täysin entisöity vastaava FIAT RITMO...Ja isolla työllä alkuperäiseksi takaisin palautettu (erittäin mätä aihio josta tehtiin)...Ja sitten tuollaisia ehjiä ja ekalta omistajalta tulevia laitetaan paaliin :eek: :cry: ...Sitä minä siis en tässä kohtaa vaan voi ymmärtää...Romumies sanoi,että hän meinasi ajaa sen kyytiin,mutta kun pappa katsoi vieressä,niin päätti että rouhaisee kouralla katosta kiinni,ja nostaa kyytiin :odroll: (Eli ilmeisesti romumiehenkin pienessä päässä jokin lamppu hetkellisesti välähti,kun meinas ehjänä kyytiin laittaa :-? ) Autoahan siitä nyt ei sen kouralla noston jälkeen ihan heti olisi saanut tehtyä,mutta erittäin paljon ehjää/harvinaistakin osaa olisi saanut pelastettua...Ehdotin jopa sellaistakin,että olis nostanut sen Fiatin minun pihalle,ja olisin purkanut sen,jonka jälkeen olis sit vaikka vienyt sen tyhjän kopan pois,kun se kerran oli jo kouralla rouhaistu,mutta ei kuulemma saa antaa,kun se romutustodistus on ehditty tekemään :mad: ...Eriasia sit,että kuinka kirjaimellisesti tuollasia helvetin romutustodistuksia pitää uskoa...Paperihan se vaan on :wc:
     
  10. janica

    janica 1st gear

    Tässäki pätee se et toisen romu on toisen aarre.. :(
     
  11. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear


    Kyllä. Täällä keski-suomessa kertovat tarinaa kuorma-autoilijasta joka reissuillaan keräsi vanhat mopedit kyytiin. Joistain saattoi jopa maksaa tupakka-askin tai jopa väkevän pullollisen.
    Tänäpäivänä tämä kolminumeroinen pappamopokokoelma on oikeasti rahan arvoinen ja mielestäni omistaja on jokaisen mopon ansainnut
    Esimerkillistä toimintaa
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    toi ritmo juttu voi olla vaikka niinkin että jos lääkäri vieny ajokortin niin siitä loukkaantuneena se seniilipapa on käskeny murjoo sen ja varmistaa että kukaan muu ei siitä enää hyödy.

    kuinkahan iso prosentti ihmisistä on nykyisin oikeasti sitä mieltä että 10v vanhempi auto on ongelmajätettä ja että se pitää mahdollisimman äkkiä toimittaa keräyspisteeseen. vähän niinkuin ruoka joka on ylittäny viimeisen käyttöpäivän.

    sitä entisöintivaihtoehtoa edes miettimättä.
     
  13. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Viimekesänä sain (Facebookissa) vihjeen tämmösestä ´37 Plymouhtista tuolla Suomussalmen takana 4km itärajalta. http://www.flickr.com/photos/97074117@N04/11080262963/ Oli raahattu traktorilla tienvarteen, joten päättelin että nyt on kiire. Lähin 4:ltä töistä puottaa Transitilla kohti Suomussalmee ja olin paikanpäällä puol 9 illalla. Löysin ainoastaan tyhjän hakkuuaukean, vaikka valokuva oli eiliseltä. Lähin allapäin ajelemaan takas kotiin ja soitin matkalla OD-nimmari Projektipäällikölle Kuusamoon ja kyselin paikallisia romu-ukkoja. Tulikin tekstarilla pari puhelinnumeroo, josta toinen tärppäs! "Joo - tännään kävin hakemassa sieltä niitä autonraatoja. Se ruosteinen oli kyllä niin huono, ettei siitä olis mitään saanu. Puristelin sen kuorman pohjalle." Tarjouduin jokatapauksessa ostamaan sen, oli kunto mikä tahansa, kunhan seuraavana aamuna purkaa kuorman. Ukko soitti mulle aamulla ja sanoi. "Ei se paljon siitä kuormauksesta oo kärsiny, että nostin sen tuohon pihalle - vieläkö kiinnostaa." Sovin haun seuraavalle lauantaille ja nyt se Plymari nököttää tuolla kaverin pihalla. =) Lopuksi vielä kuva Plymarista romukouran jäljiltä - tuo on varmaan Christinen isosisko, kun ei meinaa millään antautua. Eiks sekin ollu Plymouth?
    http://www.flickr.com/photos/97074117@N ... otostream/
     
  14. -TH-

    -TH- Gearhead

  15. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Itteä jäi aikoinaa tuol stuntshow kiertueella muutama auto säälittää. Saatii monsterin alle täysin pakasta vedetty vanha punainen toyota crown. Mittarissa ei ollu muistaakseni ees 100tkm vielä. Sisustaki ku tehtaan jäljiltä. Oli jotain 5-10v? seissy lämpöses tallissa ja jos en väärin muista nii kuolinpesä peruja oli. Avaimet oli hukkunu. No sinne se pääty monsterin alle. En tiiä oliko r-todistus tehty mut olis siit ny saanu osia. Joku vanhempi mersuki tuli samalla kyydillä sinne.
     
  16. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Oon joskus ennenkin asiasta maininnut, mutta joku kai tietää että mulla oli purkaamo 80-90luvun puoleen väliin saakka, ja se mistä aina olen ylpeä että aina kun nyt vähänkin ns.pelastettavalle haiskahti, niin aina kyllä ilmoittelin ´viidakkorummulla´ asiasta ja useimmiten näille löytyi ´pelastaja.

    Hauskin ´pelastettu´ mikä nyt tulee mieleen oli 600Fiat joka oli täysin ajokunnossa ja jopa tuli ajamalla romikselle.
    Sitä vähän jemmailin siinä ja ei se nyt oikeen kellekään kelvannut, niin lopputuloksena oli se että ainakin pari kolme vuotta (ehkä 2009???) sitten toimi edelleen Siilinjärven Rossossa lastenleikkipaikkana.

    Fixailtiin siitä osuuskaupan tilauksesta semmoinen...

    Asennus sinne ravintolaan olikin jo toinen juttu.
    Kusiaisesta piti katto rälläköidä irti että saatiin kannettua se sisään... ;)

    Mut kyllä edelleen muistan kun silmää räpäyttämättä ilmoitin hinnan että 16000markkaa asennettuna, sanoi osuuskaupan johtaja että milloin voit toimittaa...
     
  17. wili

    wili 3rd gear

    Jaa se oli sun tuoma. Tuli muutama pitsa sen vieressä syötyä kun tyttö oli leikki-iässä :D Rosso taisi pistää ovensa kiinni jo 2003? ainakin ennenkuin 2005 korpeen muutimme. Meni fiude varmaan lopullisesti paaliin tuolloin, oli penskat sen verran hyvin sen jo käsitelleet. Mutta idea oli hyvä ja lapset tykkäsi... :D
     

Kerro tästä muillekin!