Pitäisi valita kilpuriin perä, mitähän painaa GM perät?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 131rally, 11.8.2002.

  1. 131rally

    131rally 1st gear

    Tarviisin tiheän, 5,7-1 välityksen jolloin vaihtoehtoina olisi;
    GM 10-pulttinen 8,5"
    GM 12-pulttinen C 8,875"
    Fordin 9"

    Mut mut, painollakin on merkitystä, onko havaintoa paljonko nuo painavat ilman jarruja? Entä vetarit? Mitä vaihtoehtoja on saada niitä kevyemmiksi? Nykyinenkin Volvon perä painaa 70kg, ja eihän se ainakaan (paljoa) enempää tarvis painaa.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    eikö oo kestäny volvon akseli? on raakassa käytössä vissii :grin: ei vainee mut jokanen noista painaa varmaa vähintää yhtä paljon ku volvon perä. keventää ei oikee pysty ku teettämällä case esim. alumiinista ja se on kallista hupaa, raaka-ainekin maksaa jo 5€/kg ja niitä koogeitä menee jokunen perämurikan tekoon. kysele valufirmoista hintoja, mutta kallista se yksittäiskappaleina on silti..
     
  3. 131rally

    131rally 1st gear

    No, onhan se kestänyt, ei itseasiassa mitään ongelmia. Mutta se 5,7 maksaa siihen 900 Euroa, ja jenkkiperiin 200 taalaa... Oliskohan kellään ihan punnittua tietoa?
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead

    ei oo ainakaan vielä antaa lukuja mutta jos paalua riittää, niin kyllä siihen fordiin ja esim. moparin perään saa jo tehdastekoista alukeissiä...
    Capri2.6i:selle : vieläkö se dana kiinnostaa?
     
  5. mg

    mg Gearhead

    fordin 9" löytyy http://www.markwilliams.com/ sivustoilta ainakin, ja kestää varmasti muutaman satakaakkia ainakin. :smile:, ja vetareitahan saa titaanistakin, ja ne vetarit ei paljoo paina.

    ainut mikä hidastaa edellämainituissa tamineissa, on se että ne o hinnakkaita...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että noi GM perät on liian leveitä volvoon mutta esim. vanha Jeep Wagoneer/Cherokee sisältää vahvan Dana44 akselin jonka leveyskin on lähempänä volvoa.
    Multa löytyy sellainen perä nurkista ja siihen tehdään jenkkilässä mitä vain välityksiä ja lukkoja.
    Ja vanhoissa Volvoissa on alunperinkin Dana Aleksit.
     
  7. 131rally

    131rally 1st gear

    Eipä löydy Dana 44 niin tiheitä periä.. Vaihtoehdot ovat alussa mainitsemani. Mutta se paino!?? Leveydelläkään ei ole väliä..
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    kyllä löytyy 5.89 välitys Dana44 perään mulla on ollut sellaiset itelläkin

    http://www.4x4now.com/4wsdtrr.htm kato vaikka tuolta ja vahvaa ja köykäistä ei olekkaan
     
  9. 131rally

    131rally 1st gear

    No niimpä onkin! En löytänyt tuota mistään, no pitääpä selvitellä. Onko tuo 44 miten paljon järeämpi kuin 30? Minkälainen lukko tuo detroit locker on, kitkalukko? Prosentit?
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead

    osta minulta se 44:n dana-projekti.pari osaa uupuu, mutta ehjä kasa.vetarien laippoja sorvailtu.kysy 050-3270450 tommi
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pyörän laakerit on samat molemmissa mutta 44 boorit on puolet paksummat.

    Detroit locker on härski 100% lukko ja se menee päälle niin että sen huomaa. Mutta esim Loch-Right on paljon sivistyneempi 100% lukkohässäkkä ja sellainenkin löytyy "hyllystä". jos haluat hinta ym tietoja niin kysy vaikka yksityisviestillä niin ei tule MUUT sorkkimaan väliin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mudracer 2002-08-13 09:54 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!