Pitävämpää katurengasta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja fsvaasam, 16.4.2018.

  1. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Rupeaa BFG:t lipsumaan liikaa niin pitäisi takafillarit vaihtaa pitävämpään malliin. 255/60/15 koossa varmaan jotain löytyy. Mikä mahtais olla hyvä ettei joka liikennevaloissa tarviis jäädä sutimaan, kokemuksia? Semisliksikin käy.
     
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Kun ei oo kokemusta niin mietityttää erot renkaiden runkojäykkyydessä jos BFG:t eteen jättää. Samoin kulutuskestävyys, jos jollekkin mikkihiiri / hoosier linjalle lähtee. Ja hintaluokka.
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    sullo vaa liikkaa voimaa :poff:
    mulla -68 Camarossa Hoosier Qtp 27x10,5 joka aika lähelle 255/60/15 sopii manuaaliin paremmin kun radiaalisliksi, voimaa 950nm ja 763hp ja eihän noilla tuhansia aja mut uusia saa kaupasta :rotfl:
     
  4. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    No onhan se viritys vähän mennyt hukkaan jos ei saa voimaa tiehen :) pitänee syventyä tarkemmin aiheeseen ja kokeilla.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jos aavistuksen leveämpi menee alle (275/50R15) niin omassa on toiminut Nitton NT555R aivan loistavasti. Ajettavuus on yllättävän hyvä ja renkaan pito kadulla todella hyvä.
    Omani ei oikein ota pitoa katurenkailla ja vaikkapa M&T semi DOT rättirenkaillakin vielä luistaa suoralla kaasulla laittomille nopeuksille, pitää tuo Nitto (manuaalivaihteinen) niin hyvin että sietää kakkosella jo täyden tehon omassa lossissa vaikka M&T DOT luistaa vielä neljän hengen kuormallakin. Ja ajettavuus on aivan eri planeetalta.
    Kuuleman mukaan tuo Nitto kestää aavistuksen ajoakin, tosin ei mitään varsinaisen katurenkaan lukemia mutta kuitenkin.

    Omani on tosin kokoa 325/50R15, mikä hieman helpottaa pidon saamisessa. Ja alusta on rakennettu äkkilähtöä miettien.

    https://www.nittotire.com/competition-tires/nt555r-dot-compliant-competition-drag-radial-tire/
     
  6. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Mulla on novassa vakio pyöräkotelot ja aika matala auto, niin 255 on ihan maks leveys jos ei perää korota. Vanteetkin tuli tehtyä siten että saa renkaan ihan keskelle koteloa.
    Jotain radial rengasta ajattelin kyllä. Toki kun kumiseosta pehmennetään niin aina kulutuskestävyys kärsii. Jos nyt kaks kesää kestää niin oisin onnellinen.
    Taitaa kaikki street radiaali tyyppiset renkaat pestä pidossa nuo BFG radial T/A:t mennen tullen ja ei mulla voimaakaan ole kovin yli 4 sadan.
     
  7. Ostan itselleni Kaliforniasta Drag Radialit (MT). Jos joku tarvii jotain DOT drag kumeja parin, otan samaan kuormaan. Firestone deluxe champion hot rod renkaita saa myös samaan. Muita kumeja en ala roudaamaan, kun siitä tulee kokemusten perusteella semmonen soppa ja keitos ettei mitään rajaa:

    - Drag radial
    -DOT katusliksit
    -Firestone deluxe champion

    Tarvin tiedon 31.12. mennessä mitä haluat. Otan sitten ennakkomaksua, jotteivat jää rinkulat pyörimään minun vaivoikseni. Tarkoitus on saada auto ja kumekset liikenteeseen 15.1. paikkeilla. Suomessa maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa.

    Vain sähköposti!

    aulis
    auliz@kotinet.com
     
  8. Eipä ole tullut tarpeeksi kyselijöitä. 3-4paria olisi saatu kasaan sutimisrenkaita, mutta kun 10paria olisi pitänyt tulla niin ois tullut 20% alennus. No, tämmöstä se on. Tulipahan ainakin yritettyä ja edullistakin ois ollut.

    Otin normihinnalla itelle MT 275/60-15 drag radialit , jotta saan auton konttiin ja radalle.

    Aulis
     

Kerro tästä muillekin!