Pitkä vai lyhyt ohjaamopeite MGA:han ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja 356, 22.8.2013.

  1. 356

    356 3rd gear

    Molempia näyttää olevan tarjolla. Kumpaan kannattaa päätyä ? Vai onko kyse vaan siitä kummalle sattuu olemaan kiinnikkeet autossa valmiina ?

    Käyttökokemuksia kaivataan. Vuotaako lyhyt helpommin vedet sisälle ? Lepattaako pitkä tuulessa enemmän ?

    Kiitokset kommenteista.
     
  2. Ekeberg60

    Ekeberg60 1st gear

    Sanoisin kiinnikkeiden olevan paras valintaperuste :)

    Itse tilasin Englannista aikoinaan lyhyen ohjaamopeitteen, kun en ymmärtänyt edes mikä versioissa oli erona. Kiinnikkeet olivat kuitenkin pitkälle peitteelle ja jouduin tekemään naruvirityksen takimmaisiin kiinnikkeisiin. Se toimii sinänsä hyvin eikä edes näytä pahalta. Mutta anyway.

    Lepatuskysymystä en ymmärtänyt. Eihän ohjaamopeite oikein voi lepattaa mistään kohdin. Yleensä "turha osa" on penkin takana rullalla ajon aikana.

    Myöskään vuotoa ei juurikaan tapahdu. Ratin kohdalla olevan pullistuman kohdalta saattaa kovan sateen aikana mennä vähän vettä sisään. Mutta sivuilta tai takaa ei kylläkään.
     
  3. 356

    356 3rd gear

    Kiitokset. Kiinnikkeet löytyy kyllä molempia varten. Lyhyeen taidan kuitenkin olla päätymässä.

    Pelko lepattamisesta on MGB peruja jossa peite on pidempi ja lepattaa ehkä helpommin. Ainakin kun ajettiin 1-paikkaisena, eli peite puoliksi kiinni, lepatti MGBn peite helpolla.

    Vesitiiviyskin on lähinnä hätävara. Eihän näitä taivasalla säilytellä eikä tarkoituksella yleensä sateeseen edes lähdetä ajamaan. Viileällä kelillä yksin ajaessa ohjaamopeite puoliksi kiinni on kyllä ihan mukava.

    Jos haluat myydä lyhyen peitteesi pois jotta saat ostettua suoraan omiin kiinnikkeisiin sopivan ota yhteyttä. 0400-911356. Mika
     
  4. mga-tomi

    mga-tomi 3rd gear

    Tärkeintä tavallisen käytön kannalta, että ei ole vetskareita tai muuta vettä sisään päästävää saumaa. Toinen pointti, että ei saisi kerätä lammikkoa. Sopivaa ei löytynyt, tein itse. Pitkä malli, jossa keskellä lehmänselkä satulavyö. Vedet valuu reunoilta varmasti. Ja varmasti en saa pisteitä councours d'elegance piireissä.
     
  5. Ekeberg60

    Ekeberg60 1st gear

    Minun peitteessäni on kyllä vetoketju keskellä. Se helpottaa yksin ajaessa, jos ei halua koko peitettä rullata penkkien taakse. Taisin aikoinaan tilata tuon Moto-Build Ltd:stä Englannista. Vetoketju ei ole vuotanut koskaan... ehkä, jos auto seisoisi viikon sateessa.

    Kiitos ostotarjouksesta :) Olen kyllä aikeissa myydä koko auton. Kaikkine kilkkeineen. Tulee aivan liian vähän ajettua; menee kaunis auto ihan hukkaan tallissa seisoessaan.
     
  6. 356

    356 3rd gear

    Tässä palautetta aiheeseen yhden kesän ajelujen kokemuksella. Autossani oli siis molemmat kiinnitykset. Päädyin ostamaan pitkän joka tulee kiinni samoihin paikkoihin kuin kattokin. Siistiä siinä mielessä ettei jää ylimääräisiä nastoja näkyviin, mutta yllätyksenä tuli että lyhyen mallin nastat painaa peitettä ikävästi ja tekee varmaan aikanaan reiät peitteeseen ellei ylimääräisiä kiinnikkeitä poista.

    Pientä peitteen lepatusta ajossa esiintyy, mutta tuskin siinä olisi eroa lyhyelläkään koska peitteen vapaa liike on kummassakin ohjaamon pituinen.
     

Kerro tästä muillekin!