Plymouth 1938 six de luxe projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja 400 cid, 3.1.2011.

  1. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    Raisulle sen verran että nykyään ei tartte lupia noihin akseli muutoksiin :D kunhan ovat vähintään samanpainoisesta autosta tai "uustuotantoa".
    ja kiinitykset yms on hoidettu asianmukaisesti.
    katsastukseen on hyvä varata mukaan myös 4 pyörä suuntaus lappu,senhän toki jokainen tekee/teetättää kuitenkin.
     
  2. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Löytyyköhän tämä edellämainittu fakta jostain kirjasta??
    Ei tarttis sen kummempia ihmetellä katsastuksessa.
     
  3. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Mä olen vähän samoilla apajilla oman Dodgen kanssa. 221 Fordin 8 oli pitkään varteenotettava vaihtoehto tekniikaksi mut näillä eväillä aisojen väliin heilahtaa 302. Kirjaa on ilmeisesti hieman hankala saada joten asettunen nöyränä kopiojonoon, leimalle on selvästi rauhallisempi mennä kirjallisten faktojen kanssa. 8)
     
  4. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Onko sulla (tai jollain muulla) kuvia tai muuten vinkkejä tai kerrottavaa ko. konversiosta... pitäis huomenaamulla ACS-reissulla käydä hakemassa Aspenin kelkka ihmeteltäväksi...

    ainakin tuo runkoaisojen väli kuulosti olevan Aspenissa leveämpi kuin Plymassa eli joko runko on katkaistava ja moldattava Aspenin runko jatkoksi tai sitten Aspenin runko (tai sovituspalat) on viriteltävä Plyman rungon ulkopuolelle... (tälleen näkemättä ajateltuna)
     
  5. 400 cid

    400 cid Gearhead

    [​IMG]

    Nyt olis asspenin akselisto hakemassa paikkaansa.
    Tosin tästä puuttui ohjaussimpukka + siitä rattiinpäin kuuluvat kilkkeet että jos jollain olis joutilaita niin vois ilmoitella... jonkun sortin nivelsysteemillä siitä olis varmaankin lähdettävä...
    Muuten näyttäisi asettuvan aika hyvin tuonne paitsi tuo simpukan kohta on kyllä aika ahdas.
    Itse akselistona varmaan ei ole huono valinta jos se sinne nyt suostuu sopimaan.

    Kyllä tämä tästä etenee - hitaasti mutta varmasti :odroll:
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Koneen edellinen omistaja ollu mahdollisesti Evil Knievel vai Captain America? 8)
     
  7. 400 cid

    400 cid Gearhead

    No tänään tuli käytyä paikallisella katsastusasemalla, tuuman nippu papereita mukana, käytiin läpi noita muutoshommeleita ja hyvinkin vihreätä valoa näytti siellä... 8)

    Elikkä näyttäis ihan hyvältä nyt toi pykäläviidakko-osasto, yksi iso askel eteenpäin, vielä kun kerkeäis rakentelemaan.... tahtoo toi kesä olla leipätyön kannalta aina pirun kiireinen + muut häsläykset lisäksi :odroll:

    Suuret kiitokset kaikille ohjeita ja vinkkejä antaneille (Jore,Heze,Karva,Raisu ym...)
    näistä oli todella paljon apua kun laadin tota kirjelmää katsurille...
     
  8. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Tuommonen on olemassa... Jos tota ei kukaan osta, niin roddataan.. Lättis kuutone jää paikoilleen. Eikä chopata!

    [​IMG]
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    400cid:

    Kyllä toi runkopalkki mahtuu menemään siitä välistä. Siihen joutuu vaan tekemään hieman lisätilaa. Se onnistuu pikkumuutoksella tohon Aspenin palkkiin ja vanhuksen runkopalkkiin ei tartte tolta kohtaa ihmeemmin koskea. Toki niitä vanhuksen runkoaisoja joutuu sitten muulla tavoin muuttelemaan mutta se ei oo oikeesti mikään paha tai vaikee homma. Se jolla rälläkkä ja hitsi pysyy hyppysissä ja osaa tehdä ristimittauksia 3 suuntaan saa ton tehtyä hyvin. Ja siitä tulee tukeva. Älä laita palkkia runkoon kiinni kumipuslilla vaan koneista ne metallista tai jos onnistut jostain löytämään Aspenin Performance Suspension -puslat jotka on terästä. Ne tosin oli kiven alla jo silloin 10 vuotta sitten kun mä oman sain läjään.
     
  10. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Mites, jos siihen metallipuslia ajattelee väliin, niin eikös se ole silloin melkein sama kun hitsaa kelkan suoraan kiinni runkoon?
     
  11. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    mie en oo kylläkään nähnyt tollasta perskynän palkkia,mutta lähtisin kyllä ite hitsauksen kannalle :D
     
  12. JariV

    JariV 2nd gear

    Fiksu EI koske Foordiin :poff:

    No voihan fittu, mullahan on itellänikin sellanen. No sit mä oon Dorka ku ajelen Dodgella myös :lol:
     
  13. TYA-10

    TYA-10 1st gear

    Paljonko toi Airflow-tekniikka painaa?
     
  14. 400 cid

    400 cid Gearhead

    No nyt on viimein projekti taas esillä kesätauon jälkeen ja aspenin etuakselin asentaminen alkaa. Katsoin viisaimmaksi (ja helpoimmaksi) liittää aspenin runkoaisat alkuperäiseen runkoon suurin piirtein siitä korin tulipellin kohdalta.
    Nyt pohdinnan alla onkin toi caster-kulma, että mitenkähän sen tossa laittais, etukelkka kääntyis aika helposti nyt tossa varmaan kymmenen- viisitoista astetta suuntaan tai toiseen. Ite ajattelin jotain viittä astetta takakenoon, meneeköhän pahasti munilleen...
    Ja eikös se ihan vatupassilla katota, eli runko suunnilleen siihen asentoon, mihin sen olis tarkoitus tulla ja sit ylä- ja alapallonivelen keskeltä kulma.

    Siis ei kulma runkoon nähden vaan maahan nähden.

    Ja jos jollain on joku valmis konsepti, miten tota mitataan, niin otan vinkkejä ilomielin vastaan.
     
  15. johnhtg

    johnhtg 1st gear

  16. 400 cid

    400 cid Gearhead

    [​IMG]
    Näin tämä tuli nyt sit ratkaistua....
    Casteria pitäis nyt olla sellaiset 3-4 astetta, säätövaraakin ylätukivarressa on jonkin verran.
    Aika ahdasta ton koneen kanssa tuntuu olevan, mutta kyllä se sinne tuntuu mahtuvan, juuri ja juuri.... aina kun yhden kohdan ratkaisee, niin se tuo kaksi ongelmaa tullessaan :-? mut siitähän sen voittajafiiliksen saa kun viimein onnistuu... 8)
     
  17. 400 cid

    400 cid Gearhead

    No niin, rakentelut edenneet siihen vaiheeseen, että pääsi ottamaan koeajon tänään. :D
    Eli tekniikkapuoli alkais olla läjässä, ehkä tästä vielä jossain vaiheessa valmista tulee... :odroll:

    Ohessa video koeajosta...

    http://youtu.be/Pw1UyQSBer4
     
  18. kapa

    kapa 3rd gear

    Hyvältä näyttää!
     
  19. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Onkos kellään jäänyt keulamuutoksessa eturumpuja tähteelle kun itsellä on ainakin toinen rumpu halki. Ja kiirekin olisi, soitelkaa 0405623100
     
  20. mercury59

    mercury59 Gearhead

    No niin, se niistä rumpujarruista. Nyt on levyt askarreltu kun tais ollakin vaikeampi rasti noi 12 tuumaset rummut.. Parin pikku koeajon jälkeen vaan kuskin puolen kuningaspultti väljistyi nopeammin kuin lestadiolaisäiteen vehkeet. Vauhtikauppa nostaa lapaset pystyyn ainakin tän kesän osalta, kuinkas muutenkaan. Eli nyt olis kingpin-setille todellinen pikatarve, ei ole konttorille asiaa ennen kuin on tiukempaa olkatappia alla. Soita, Pete 0405623100
     

Kerro tästä muillekin!