Plymouth Duster 340 1970 Street&Race

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Catiska, 26.11.2015.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  2. F-body

    F-body Gearhead

    Rancho 99114 olis tuotenumero. Toimii ja sopii ainakin mulla.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kiitos kovasti! Meinasin tänään kurkata niitä jousien nuneroita mutta tulikin äkkilähtö työmatkalle Englantiin.

    Koetan kurkkia vkl mutta vaihtoonhan ne menee ellen sitten rakentele lisälehdillä ja takomalla omia ss jousia...
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Laitoin kyselyn jousista ja iskareista josko ne saisi sopivaan hintaan muiden osien kanssa.

    Iskarin tuotekoodi on vaihtunut, eteen on tullut vielä yksi ysi. Eli RS999114
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mitenkä olette toteuttaneet jousien siirron runkopalkin kohdalle? En haluaisi siirtää sisäpuolelle, vaikuttaa jo liikaa ajettavuuteen mielestäni, mutta runkopalkin kohta olisi kait ihan hyvä kompromissi?

    Saako jousien etukiinnikkeet tehdä ihan itse omin karvaisin kätösin ja hitsata ne siihen palkin kylkeen vai kuinka pitäisi toimia?
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Koita Googlettaa: "mopar a-body rear spring relocation kit"
    Eikö noista jotkut ole rungon kohtaan asennettaviakin.
    Ainakin kuvissa näyttää olevan rungon kohtaan asennettuna.
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ameriikan veijareiden asennukset ei tarkoita että ne täällä kelpaisi inssille joka istuu konttorilla.

    Nuo kiinnikkeet kun tekee helposti itsekin (jos se vain on sallittua) ja runkopalkkiin hitsaaminen taas ei katso onko se omatekemä vai tehtaan.
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Onhan se sitten pakko tuota alustaakin rakentaa vaikkei ensin meinannut raaskia. Pitää vain tehdä yksi ylinmääräinen työreissu niin sillähän se on kuitattu :)

    Laitoin tilaukseen sitten QA1 TS901 iskarit taakse. Niiden pitäisi välttää mainiosti tuolla perällä SS-jousien kaverina.

    Samalla tilasin ARP:n pitkät pyöränpultit jotta siltäkin osin auto tulisi ratakelpoiseksi.

    Öljypohja ja sihti tulee sitten myös uudet, paisuntasäiliö ja huohotussäiliö myös. Venakopat pitää kiikuttaa hitsattavaksi, AN8 liittimet kiinni jotta saa letkut siististi huohotussäiliölle. Vai riittääkö jos huohottimen letkun vie vain toisesta kopasta niin ei tarvitsisi lisäysöljyä lirutella sitten tuon pienen liittimen läpi.

    Laturiksi tilasin myös tehokkaamman Powermaster 7519 laturin vaikka tuo alkuperäinen 60A laturi on riittänyt, mutta nyt kun silasin myös SSB:n sähköisen alipainepumpun jarruja varten, ajattelin ottaa varman päälle ja lisätä lataustehoa.

    US-Parts teki hyvän tarjouksen noista (plus Ford projektine peltisarjoista yms kikkareista), Summit olisi tullut koko kasalle laskettuna 50,- kalliimmaksi.
     
  9. mopster

    mopster Gearhead

    Ei riitä yksi AN8 letku huohotukselle, ennemminkin laittasin kaksi AN10 letkua. Konetta kun ruvetaan kierrättämään enemmän niin tulee tärkeemmäks toi huohotinsysteemin riittävyys.
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    OK. Laitetaan venakoppaan AN10 liittimet ja letkut samaa kokoa, supparinippa sitten huohotussäiliöön missä on AN8 liittimet tai sitten hitsataan säiliöönkin suuremmat nipat.

    Tänään piti jo vähän sovitella Borgesonin ohjausboksia. Boksi itsessään istuu paikoilleen hyvin mutta se nivel ohjausakseliin ei.

    [​IMG]

    Nivelen ohjausakselin puoleinen pää on liian pieni, eli 3/4" tuumaa. Ohjausakseli taasen on kokoa n. 23mm...

    Laitoin jo viestiä Borgesonin suuntaan, tuskin tekevät asialle mitään vaikka noin kallis nivel saisi istua kuin hanska. Omaan sorviin se on tungettava ja tehtävä ameriikan joen työt loppuun itse.

    [​IMG]

    Ensimmäisen männänkin ehdin saada paikoilleen ennen kuin tarvitsi lähteä tekemään ruokaa mukuloille. Männänrenkaat viilapenkin kautta paikoilleen, muuten välykset oli kuin oppikirjasta :)

    [​IMG]
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    AN12 olikin se säiliön huohotusliittimien koko, eli sitä kokoa laitetaan venakoppiinkin nipat. Mistä lie oli jäänyt mieleen AN8...

    Pitää kiikuttaa kopat Remmivedolle jahka Joulukiireiltä ehtii.

    [​IMG]
     
  12. F-body

    F-body Gearhead

    Noista jousien siirrosta vielä pikkusen. Jos et haluu jousia runkopalkkeihin niin sit on vielä off-set jousenkorvat ja hangerit. Niillä saa jonkun verran kanssa lisätilaa kummeille. Aika villejä liikkeitä oon nähny A-kopilla runkopalkki ss-jousilla varsinkin manuaalilodjulla, mut säädöllä saa varmaan kohdilleen.
     
  13. mopster

    mopster Gearhead

    Offset hangerit ja sakkelit jeesaa vähän vakio pyöränkoteloiden kanssa, mut jos on tarkotus levittää kotelot niin sitten on jouset siirrettävä.

    Tossa pari kuvaa kun omasta autosta siirsin jouset aikoinaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tossa olis voinut käyttää jiginä niitä orkkis hangereita, mutta halusin säätää vähän reikien paikkaa ja tein itse sopivat. Noilla säädin akselin suoraan ja niin että pyörät tuli keskelle aukkoja, ja korkeuden laitoin niin että ylin reikä on niin ylhäällä kun mahdollista. Noita jousibokseja saa valmiina mutta noi on omatekemät.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Todella fiksun näköstä puuhaamista! Omaan b-koppaan tekemässä samaa puhdetta.Hyvin näyttää vinkkejä löytyvän,etä saa kopan vielä kulkemaan suoraanki :)
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Slideri -paketti on vielä lähtöpäässä ja muutenkin ollut eri asiat tapetilla, niin en oo hirveesti vielä jaksanut perehtyä asennukseen. Kuinka mopster määrittelit oikeat paikan niille pituussuunnassa?
     
  16. mopster

    mopster Gearhead

    Jouset suorana ei saa mennä takalaitaan eikä perä ilmassa etulaitaan, auto pyörillään suunnilleen keskellä.
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tänään taas soviteltu mäntiä paikoilleen, enää kaksi asentamatta. Ainakin minulla tuo on hidasta puuhaa, välysten mittailua monesta paikasta ja viilailua. Kantti ei kestä jättää yhtäkään välystä tarkastamatta vaikka kaikki on tähän asti olleet samoissa mitoissa. Mutta eipähän tarvitse miettiä myöhemmin, olisikohan vielä sekin pitänyt mitata...

    [​IMG]

    Jousien siirtoakin jo vähän valmisteltu. Mittoja ja osien suunnittelua. Jousin takapään osalta en ole vielä päättänyt laittaako tuollainen boksi vai perinteiset jousiriipukkeet.
     
  18. mopster

    mopster Gearhead

    Joutuko painottaa akselin?
     
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei tarvinnut. Uudet männät oli painoltaan virhemarginaalin sisällä vs vanhat. Eli hyöty olisi ollut aika marginaalinen.
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Olisipa aikaa enemmän :)

    No, tänään postipate polki paketti kainalossa tallille. Tuli taas osasia mitä tarvitsen kasaamisessa ja toki jotain mikä vielä saa odottaa asentamista.

    [​IMG]

    Iskarit taakse, sellaiset kuin suositeltiin ja mitä sattui vielä olemaan hyllyssäkin tarjolla sopivaan hintaan.

    [​IMG]

    Nuo koska lääkäri niin määrää... Elikkä paisuntasäiliö vedelle ja huohotussäiliö moottorille.

    Moottori sai loputkin männät sisäänsä, kiertokanget momenttiin (en omista venymän mittaukseen sopivaa mittalaitetta) ja toivotaan että ARP:n molyrasvalla ja kalibroidulla momenttiavaimella tuli riittävä venymä... Onneksi oma koneeni ei vie noita kankia aivan rajoille, joten varaakin pitäisi vähän olla. Momentiksi tuli 86Nm.

    [​IMG]

    Jostain pitää saada uudet kiilat niin kampiakselille kuin nokka-akselillekin. Tietääkö kukaan niiden mittoja/kenellä sellaisia olisi myydä?

    Ja damperikin menee vaihtoon, on näköjään karkaamassa omille teilleen, kiilauran kohdalta halennut.

    Seuraavaksi voisi kait alkaa sovitella vauhtipyörää, kytkintä ja vaihteistoa moottorin jatkeeksi.
     

Kerro tästä muillekin!