Plymouth Duster + 440 RB:n katsastus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jakkeko, 2.4.2018.

  1. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Jees. Kävin tätä paikallisella konttorillakin kyselemässä ja vastaus oli että dokumentoi hyvin niin ei ole mikään ongelma. Ajattelin ratsastaa sillä, että auto on alunperin 318cid / 230hp ja käytän vaihtomoottorina jotain 70-luvun puolivälin konetta joiden tehot 220...275 hp. Kumpikin menee suoraan siihen 20% rajaan, eli ei ymmärtääkseni juurikaan tarvitse muutoksia. Mikä olisi kevyin auto, jossa ko. moottori on ollut?
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    siis 440, kevyin missä ollut? Eikö tuo virallisesti lie just se Barracuda kevyin?
     
  3. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    vielä kysymys kokeneemmille. konttorilla sanottiin, että A-bodyt eivät ole vertailukelpoisia, vaan pitäisi olla joku jossa "trafin mallinumero" tms. täsmää. onko kukaan törmännyt vastaavaan / näkeekö noita numeroita jostain interwebsin syövereistä?
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Trafin mallinumero lienee sama kuin tyyppikatsastustodistus/tyyppikoodi, ei varmaan löydy netistä hakemalla.
     
    Jakkeko tykkää tästä.
  5. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Keneltä meiltä löytyy A-bodeja 440:sellä? Siis sellaisia, joissa on myös papereissa ko. kone.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itellä on 440:lle leimattu Dartti.
     
    faffeli ja Rotten tykkäävät tästä.
  7. Dart 67

    Dart 67 Gearhead

    Mulla on 440 leimattu -67 Dart ja 400 leimattu -70 Valiant.
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Mun edellinen Valiant oli leimattu 440:lle ja nykynen Dart papereissa 400..
     
  9. Duster440

    Duster440 Gearhead

    70 duster ja papereis 440
     
    faffeli ja Rotten tykkäävät tästä.
  10. Hemibee

    Hemibee Gearhead

    Vaiha konttoria. En saanu kilpiä itekkään ensimmäisestä, mutta jo seuraavassa homma toimi. Käski siis ensimmäisessä vaihtaan pienemmän moottorin.
     
  11. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Täältä löytyy yks -75 Dartti, jonka papereissa on 440.
     
  12. timant

    timant 2nd gear

    https://www.trafi.fi/tietopalvelut/avoin_data tuolta löytyy jotain.. ja vanhasta versiosta kiva excel https://hexcelligent.fi/2015/03/21/trafin-uusi-avoin-ajoneuvodata-3-0/

    josta löytyy esimerkiksi

    2D BARRACUDA GRAN COUPE HT-BP23GO/2740 Coupé (AD) 2ov 7200cm3 A

    2D VALIANT DUSTER-VS29HO/2740

    onko tuo 2740 tuo "mallinumero" vai jokin muu..?
     
    Jakkeko tykkää tästä.
  13. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Se 2740 on akseliväli milleinä.
     
  14. timant

    timant 2nd gear

    Mielenkiintoista että joillekin autoille löytyy trafilta esim

    LTJ: mallin ylimääräiset tiedot, rekisteröintitodistukselle tulevat: LTJ-mallimerkintä
    2D VALIANT DUSTER VL29BO/2740 ja erikseen
    LTJ: mallin ylimääräiset tiedot, rekisteröintitodistukselle tulevat: LTJ-tyyppikoodi
    5083043201 [ajoneuvolaji, merkki (3 numeroa), mallisarjan nimitys (2 numeroa) ja sukupolvi (1 numero)...]

    Joillekin ei sitten löydy tuota tyyppikoodia ollenkaan vain kauppanimi esim
    2D VALIANT DUSTER-VS29H2/2740 (alku valmistenumerosta/akseliväli?)
    ja Maahantuoja tai valmistaja Dodge Main..

    Jos tyyppikoodia ei edes ole mihinkään merkattu niin tuntuu hassulta että se olisi peruste onko sama "ajoneuvotyyppi" kyseessä esim. vertailumoottoria miettiessä :confused:
     
  15. Batman

    Batman Gearhead

    Ei toimi noin jos konttorilla tunnetaan trafin ohjeet. 20/25% lasketaan vasta siitä mallisarjan tehokkaimmasta, kaikkia sen alapuolella pitää ensin muuttaa vastaamaan tehokkaampaa.
     
  16. guru

    guru Gearhead

    puhuuko batman niistä trafin ohjeista jotka ei perustu mihinkään pykälään ja on eri joka konttorilla?
     
  17. Duster440

    Duster440 Gearhead

    Piti tarkistaa ja 68 notchback barracudas on kans 440 papereis. Dusterin rek ottees on jopa millä lupa nr moottori on vaihdettu....
     
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuleeko näissä tehorajoja paperiin? Jos jollain 200hp 440 saat papereihin,
    Niin eikö silloin käy mikä vaan 440 sen jälkeen pellin alle??
     
  19. Duster440

    Duster440 Gearhead

    ei oo tehot merkattu koneen koko vaan. Jos tämmöset muutokset aiheuttaa ongelmia niin suosittelen konttorin vaihto sellaseen missä on viimeistä tietoo ja osaa selvittää onko ennen tehty ja kuinka. Nimim. 5 kertaa kävin kilvittämäs dusterin
     
    Rotten tykkää tästä.
  20. Batman

    Batman Gearhead

    Puhuu, toisaalta trafi on lakia tulkitseva viranomainen joten kyllä niiden ohjeet konttorille on ihan määräyksiä, vaikka niitä ei lakikirjoista löytyisikään.
     

Kerro tästä muillekin!