Plymouth Duster -71

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JuTi-racing, 4.1.2014.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Enpä oikein ihan varmaksi vielä tiedä. Olisi tuossa pukissa "mulletti" coronetin alkuperäinen 318 ja hyllyssä siihen 4" scat valuakseli ja h-veivit. Eli mahdolisesti niistä kasailen jonkun ihan perus "nakkikopin kierto" koneen. Eli köyhällistön kiinalaista alukantta, 10:1 puristukset ja 245-250 (.050") asteista mekkaanista nokaa ja sit 750 kuasari niin siinäpä sitä. Valuakseli on mitä on, mut kait noin scat:tit on kestännä paremmin kuin Eaglet. Toi valmis mäntävalikoima on vähän homeinen näihin 318 strokereihin. saat 65:lla palotiloilla joko päälle 11:1 puritukset tai 9:1 puristukset. Liekkö noissa esim. edelin rpm kansissa matskua kaapia noita palotiloja vähän isommiksi, niin noi tasalakiset männät ois sitten jees.

    Tai jos jollain ois joku saateaikakauden 440 lousku kaupan voisin sellaisestakin rakennella jotain. Siksi saatekauden, että katsastus vähän helpompi toteuttaa tehojen puolesta.

    Eli toisin sanoen aika auki vielä suunnat.

    Toi ois kyllä hieno, mutta eeehän tommosiin oo rahaa. Jos tää ois joku hyvästä CA aihiosta väännetty näyttelypeli, niin sit noihinkin vois panostaa, mutta tämmönen sadan suomisepän tunaroima, ratsupaikka-bondo spesiaali, niin mitäpäse hyvejää. :poff:
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Jahas, Dusteri on jatkanu elpymistä !!! Sehän on ku uusi! :)
    Hieno väri, jos ei C-, niin ainakin D-Vitamiinia! Tuo menee hienosti stroukkeri pikkulohkolla. Eikös ne ajele yli 11:1 puristuksilla kadulla ja pumppubensalla nykyisin? Saako teiltäpäin viinaa kuinka? Jos sen tekis E85 pensalle sopivaksi, olis vaan hyötyä puristuksista! Nokan asteethan määrää dynaamisen puristuksen, sillähän tuota saisi myös "säädettyä"...
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ei myyvä tällä kylällä kovvaa viinaa autoille, eikä kyllä matkustajillekaan, joten bensalla mennään. Puristuksia tulee nyt sen karvan alta 10 ja magnum kannet hoitavat pipojen virkaa. Ovat matkalla tuolta iso rapakon takaa.

    Sitten eteen päin. Tässä yks ilta nykäsin vanteiden ostohousut jalkaan, otin muhokselta ostetusta viinapullosta rohkasuryypyn ja painuin internettiin. Sitten ihmeteltiinkin mitkä perkeleet mä olen tilannut. En mä näin isoja kyllä tarkoituksella tilannut. Mitkä lie ollut räppärin housut jalassa.

    Itte asiassa nyt kun noi on alla niin ei olekaan niin pahat kuin aluksi luulin. Eli 20":set on.

    [​IMG]


    Seuraavaksi pitänee vain ootella osia maailmalta ja alakaa koneen kans temuamaan. Että sikäli.
     
    Muokattu: 27.2.2016
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    On se vaan hieno kampe. 8)
    Siistit vanteet.
     
  5. kuula

    kuula Gearhead

    Kampe hieno, vanteet hirveet.
     
  6. 300

    300 2nd gear

    Liian isot vanteet. Auto jää aika korkealle ja jos tiputtaa alas päin niin noi ei mahdu koteloihin.
    Mitkä noi on 20"?
    Lakritsinauhakumit ei vaan toimi. Tosin ei mitkään 13-15" ole hienot, jotain siltä väliltä.
    Mutta ainahan ne voi vaihtaa :) :) :)
     
  7. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Mahtuu koteloihin ja voi vetää tonttiin. Käytin alatukivarret rungossa kiinni ja renkaiden puolesta vois olla vaikka niin. Takanahan mulla on pyöräkotelot hitsattu ylhäältä kylkiin ja näin renkaan voi tuoda ihan pyöräkaaren reunaan ja edessäkään ei ole mitään ongelmia kääntymisen jne. suhteen. Kokonaishalkaisia on edessä 25,3" ja takana 26".

    Se että onko narukumi hyvän näköinen, on sitten eriasia. Mut korkeeta tosta ei tarte tehä. Mitä netistä olen katellu 20" noita dusterin kuvia kaikilla sama "moka". Liikaa ulos levittävät vanteet edessä ja siksi pitää hilata nokka ylös ja sitten on näkönen esitys.

    Vanteet on American racing daytonat. Siinä oot oikiassa että ainahan noi voi vaihtaa pois m, jos alakaa tympimään.
     
  8. 300

    300 2nd gear

    Monesti mikä eka näyttää hirveältä, muuttuu kun autossa on puskurit, maskit yms kiinni.
    Odotellaan :)
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Koppa alas, niin paranee. Millaiset takajarrut sulla on. Tuollaisten vanteiden kanssa rumpujarrut näyttää yhtä tyhmältä kuin sialla otsatukka.
     
  10. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Livenä noi vanteet näyttää jopa pienemmiltä kuin kuvissa ja omaan silmään istuvat ihan ok, mut mä olenkin vähän erillainen nuori.

    Itte asiassa kaikki vakio koon jarrut näyttää ihan leluilta noiden kanssa. Pitäs olla juutas isot. Mulla on tarkoitus hommata myös 15" peltivanteetkin ja vaihtelen noita kummeja aina mielen mukaan ja monet noista 15":sta ei sovi näiden takalevyjen kanssa, joten rummut siellä tulee olemaan. Otsatukkahan on aina tyylikäs, myös meillä sioilla :lol:
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Vielä on yksi kortti käyttämättä. Tuning poikien temppu iloiselta -90 luvulta.
    Muistan nähneeni seuraavan virityksen.

    Voit sorvata 5 mm alumiini tai rst -levystä suuren levyn, jonka laitan vanteen ja rummun väliin.
    Näyttää ihan jarrulevyltä. Poraat vielä jäähdytysreikiä siihen, niin on tosi race.
     
  12. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead


    Eeeeei sitä enää 2010-luvulla tarte osata sorvata..

    http://www.aliexpress.com/item/Free...or-Cross-Drilled-Cover-Silver/1919009639.html
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    Vanteet on hienot, kun vaan huolehdit ettei näytä maasturilta... :)
    Itse en luultavasti ihan noin isoja laittaisi, kun ajelen miten sattuu ja kumin kyljet on aina hankaumilla. Noin matalilla kumeilla ja täkäläisillä katukiven reunoilla olis varmasti kohtaamisia jatkuvasti.
    Sopivan "stuukin" kun kattelet ja säädät, niin hieno tulee autosta!
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Hieno Duster.

    Oletko käännellyt ohjausta? Nimittäin noiden '73 ja uudempien jarrusatuloiden asennus akselin etupuolelle aiheuttaa niiden kiinniottamisen '72 ja vanhempaan kallistuksenvakaajaan. Halvin ratkaisu on vaihtaa olka-akselit puolelta toiselle jolloin satulat tulee akselin takapuolelle. Jarruletkut saattaa mennä uusiksi. Kalliimpi vaihtoehto on vaihtaa jälkituotantoinen kallistuksenvakaaja jonka päät tulee kiinni joko reaktiotankoon tai iskarin alapään kiinnitysruuviin. Tai sitten '73 tai uudempi vakaaja jolloin vaihtoon menee myös alatukivarret ja K-palkki ja sen myötä moottorin kiinnikkeet (puslamalliset).

    Lisäksi jos haluaa kääntymisen olevan lähelläkän alkuperäistä joutunee kääntövarren (alapallonivel) kääntymisenrajoitintappia lyhentämään jos ja kun se ei osu alatukivarressa olevaan poteroon. Jos casteria on maltillisesti ja kääntövarren kiinnitysruuvit on pitkät ja mutterit normikorkuiset, niin saattavat ottaa kiinni alatukivarren kallistuksenvakaajan korvakkeeseen. Sitten lyhyempää ruuvia ja mutteria (alunperin ollut matalat mutskut) ja/tai kenties korvakkeen muokkausta á la leka.

    Ylätukivarsiin saa lisää casteria asentamalla Moogin epäkeskeiset puslat kunhan ei asenna niitä ohjeen mukaan. Puslat tulisi niin, että yläpallo siirtyy taaksepäin eli takimmainen pusla veisi vartta sisäänpäin kohti moottoria ja etummainen toisi vartta ulospäin. Peltivarsilla joutuu tarkastamaan ettei pallonivelet tule liian linkkuun. Putkitukivarsissa on usein valmiiksi kallistettu pallonivelen pesää.
     
  15. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Olen käännelly ja ottaa just ja just kiinni vakaajaan noi satulat. Mulla oli aluksi noi satulat takana, mut letkut ei passannu ja nakkasin ne sit tohon eteen ja sit hokasin ton vakaaja jutun. Vakaaja ottaa kiinni just siihen satulan männän "kohouman" alalaitaan.

    Ennen kuin vaihdan noi satulat takas taakse aatelin mittailla yhen patetin. Eli lyhentäis sitä vakaajan alatukivarren kiinnityksen/puslasysteemin väliholkkia. Mielestäni jos vakaajaa tois pari senttiä lähemmäs alatukivartta ei pitäs ottaa enää satulaan kiinni.

    Toki pultti on sit sen pari senttiä liian pitkä ja riittääkö kierre, mut pistää sentin holkit molempiin päihin niin sehän ois siinä.
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Kun jarrusatulat asennetaan akselin takapuolelle, niin A-koppasissa yläpuolisella letkuliitännällä olevien satuloiden kanssa käy '76-'79 Aspenin jarruletkut poistamalla niistä välikiinnikkeet. Vastaavasti alapuolisella jarruletkuliitännällä olevien satuloiden kanssa sopii '69-'71 Camaron jarruletkut (Raybestos BH36672). Tällöin putken puoleisesta letkuliittimestä joutuu viilaamaan kohdistusolaketta niin, että letku sopii paremmassa asennossa kiinnityskorvakkeeseen. Jos letkun laittaa viilaamattomana letkupitimeen siinä asennossa missä sopii, niin letku joutuu kierteelle ja ottaa renkaaseen kiinni "sisäänpäin" käännettäessä.
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mitenkäs Dusteri edistyy?
     
  18. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Sellasta kevyttä kulukuusiin puhalteluahan tuo on ollunna. Koneeseen on nyt aikalailla kilikkeet kasassa ja tällä viikolla pitäs saaha lohko koneistamolta. Sit ois kaikki koneistukset puikkarissa ja vois lyyä nippuun. Pitänee ruveta sit räpsii taas kuvia kun sitä kasailen.
     
  19. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    [​IMG]

    Pyörivät nipussa ja momentissa.

    Seuraavaksi öljypohja muokkailla vähän isommaksi ja kansi kiinni, omaiset on nähnyt.

    [​IMG]
    Pipoiksi kirvesmiesportatut magnumit. Ei varmaan oo Made in China, vaikka kuva niin väittääkin. Ovat ihan OEM valua. Ennen kuin kukaan kerkee sanomaan, niin on halkeamilta tsekattut yms. Nää tehtaan magnumit on herkkiä tosiaan niille halkeamille.

    Strokeriin nää kannet on vähän turhan ahtailla imukanavilla, vaikka virtaavatkin sitten ihan ok, mutta mennään nyt aliksi näillä.

    Toivottavasti kuvat toimii. Näkyy osa noista vanhoista kuvista jostain syystä bugittavan.
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei näy kuvat ainakaan minulla. Kun en näe kuvaa niin vain arvailen joko muokkasit öljypohjaa syvemmäksi? Minulla olisi ollut jouten moinen syvän sihdin kera, 318/340-lohkoiseen.
     

Kerro tästä muillekin!