Plymouth Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RikaRika, 25.4.2010.

  1. RikaRika

    RikaRika 1st gear

    Noniin, kaipailen omakohtaisia tai muuten vain muita kokemuksia Dustereista, oli ne sitten hyviä tai astetta huonompia kokemuksia. Ja muutakin pikku tietoa olisi kiva kuulla.

    Itse oon vakavasti ja kädet hikoillen pitänyt silmällä -71 Dusteria, mutta parempi kai pelata varman päälle ja kerätä lisää infoa, että osaas vähän ennakoida mihin on rupiamas.
     
  2. tyly

    tyly Gearhead

    Dusteri, tosi hyvä aloittaa harrastaminen, sporttinen, perus tekniikkaa eli varaosia saa helposti ja arvo säilyy.

    Pakko kertoo oma alotus jenkkirintamalla:
    vuonna -90 vaihdoin -80 coupe corollan Dusteriin, se haettiin Vaasasta tosi myöhään syksyllä ja talvi oli jo pitkällä, lämppäri ei toiminu ja tietysti kesärenkaat alla ja ekaa kertaa veekasiauton ratissa,hantin puolen raitisilma luukku oli poistettu, eli kajuutassa oli melkonen viima, otettiin kyytiin varusmiesliftari ja se lykkäs peltipaitansa tukkeeks ilma räppänään, sillai päästiin Poriin asti suht lämpimänä, loppu 60 km oli aikas kylmää kyytiä, kun ei ollu enää peltipaitaa tarjolla. Kotona oltiin yöllä 3:n aikoihin,ja aamulla pirteenä kouluun.

    Olis kiva tietää onko tää dusteri vielä elossa, myin sen Kouvolaan -98 kone oli sillon 360, väri metallisininen, missä vähän keltasta helmiäistä joukossa, rekkari muistaakseni NRA-43 ja vuosimalli -70
     
  3. voihanrontti

    voihanrontti 2nd gear

    Itse aloitin harrastamisen tuolla allekirjoituksen laitteella joskus kuus-seittemän vuotta sitten.

    Enemmän tai vähemmän rakennettujahan nuo tahtoo kaikki nykyään olla. Tuo oma on isolohkolla, mutta käytännön syistä suosittelen ehdottomasti pikkulohkolla varustettua yksilöä. Tahtoo tuo konehuone olla niin ahdas normaaleille huoltotoimenpiteille, kuten tulppien vaihto että oksat pystyyn :x

    Korroosiotahan noista sitten usein varmasti löytyy, jos ei oo korjattukin jo moneen kertaan. Omasta korjattu takakontin pohja ja takarunkoaisat, takalokasuojien alaosat, ovien alaosat, helmat ja X-määrä runkoa sieltätäältä... Mutta tuon nyt ymmärtää, kun rottelo on 40 vuotta Suomessa jo pörrännyt.

    Osien saanti yleisestiottaen varsin helppoa, varsinkin etupäähän kun käy nuo normi Valsun osat. Toisaalta joidenkin pisteosien, kuten takavalojen ja näemmä tuulilasinlistojen löytyminen on hankalaa :-?

    Peräänkuulutanpa tässäkin niitä listoja. Eikö kellään olis ylimäärästä settiä???
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    etumaski oli ainakin siihen maailman aikaan kun ittellä tuollainen oli erityisen vaikea hankittava.
    noi tuppaa olemaan kutosen koneilla alunperin ja muutokset V8:lle on sitten tehty miten millonkin... prosentteja voi otteesta löytyä paljonkin.
    vanteiden jaot voi olla eri edessä ja takana. 4 ja 4,5 tuumaa...
    sähköihin kiinnittäisin huomiota että miten hyvin tehty.
    kori on kyllä hieno ...
     
  5. black label

    black label 1st gear

    Itse olen ainakin huomannu että kavereita tuolla autolla saa: Kaikki pikkupojat on aina ihan hulluna kyselemässä kaikkea ja muistavat morjestaa aina kun kaupungilla vastaan tulevat=) Harmi ettei tepsi :pinup: samalla lailla. Laita sitten vaan suoraan se 440 sinne konehuoneeseen. Pitkällä juoksulla kaikkein edullisin vaihtoehto ku jää pikkulohkojumppa monine versioineen pois välistä.
     
  6. RikaRika

    RikaRika 1st gear

    Dusteri olisikin oma esikoisena tällä harrastealalla, ja ajattelinkin että sillähän olisi hyvä startata. Kauan kun on tullut haaveiltua omasta mörinäpesäkkeestä. :D

    Nooh emminä niinkää pikkupoikien huomiosta piittaas, enkä oikiastaan niiden naistenkaan, näin naissukupuolta kun olhan. Lähinnä ajoelämyksien ja intohimon takia Dusteria havittelenkin.
    Ei sitä kesää rokata nykyaikaasen ooppelin ratissa. :D
     
  7. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Tuossahan sitä kommentteja on jo tullutkin joiden kanssa on helppo olla samaa mieltä. Yksi positiivinen puoli on hyvät ajo-ominaisuudet. Kun iskarit ja jouset ovat terveet niin ajotuntuntuma on jämäkkä ja yllätyksetön. En usko että niissä on mitään hävettävää saman ikäisten euroautojen kanssa. Tuuletusluukut jalkatilassa ovat kätevät helteillä, säätökin on portaaton :).
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Kappas perjelettä :D tämä RikaRika taitaaki olla tuttu tyttö :D

    Ei muutako dusterin ostoon 8)
     
  9. RikaRika

    RikaRika 1st gear

    Kappas Nippehän se siinä. :D


    Koko ajan kallistun vaan parempaan suuntaan tämän Dusterin hankinnan kanssa. :wink: Varsinkin edelliset viästit vaan vahvistaa tätä päätöstä, tietysti lisääkin lueskeltavaa haluaisin. :)
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä oli dusteri toisena jenkkinä, ja kyllä tykkäsin kovasti.
    Koppa on ainakin minusta hieno, osia saa helposti(ei pisteosia), parasta a-ryhmää.
     
  11. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Mielenkiinnosta selailin hetken craigslistin tarjontaa dustereista, ei ollu kovinkaan kummosita. vähänajetuista loistoyksilöistä pyydetiin jopa yli 20k$ ja lintoista slant sixillä varustetuista 3k$. Tarjonta ylipäätään pientä.

    http://denver.craigslist.org/cto/1677320093.html
    340 h code projekti oli yksi mielenkiintoisista.
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    [/quote]Koko ajan kallistun vaan parempaan suuntaan tämän Dusterin hankinnan kanssa. :wink: Varsinkin edelliset viästit vaan vahvistaa tätä päätöstä, tietysti lisääkin lueskeltavaa haluaisin. :)[/quote]

    sä olet tietenkin lukenut ton uusimman ridin & drivin lehden :wink: http://www.riding.fi/index.php?p=uusin-lehti
     
  13. RikaRika

    RikaRika 1st gear

    Oih tulipa yhtäkkiä hirmu kiirus lähimälle lehtipisteelle. :D
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Myyt nyt vaan pokkana sen velipojalta lainasa olevan opelin ja moparia tilalle :D
     
  15. 944676

    944676 1st gear

    itellä on nyt ollu tollanen 70 malli kuus vuotta (olis muuten myynnissä) ja kovasti olen tykänny. Niinkun aikasemmin jo todettu että perusosia ja apua on varmasti tarjolla hyvin ja kohtuu hintaan mut ne piste osat sit hankalampia esim. Just maski. Mut siinä on edullisempi vaihto ehto ostaa sporttinen coupe mopari. (ainakin edullinen verrattuna vaikka challengeriin tai chargeriin) suosittelen!
     
  16. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Shark Tooth maskia saa kyllä uustuotantona mutta on aika kallis ja taitaa olla askartelua tiedossa ennen kuin siitä saa hyvän.
     
  17. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Ostin just jenkeistä 340:sen -71 Dusterin maskin ja on todella hyväkuntoinen, hintaan usd 450, eli kyllä noita vielä löytyy.
     
  18. jesse

    jesse 1st gear

    20 vuotta ollut haaveissa ja nyt kuukauden ollut pihassa 8)
     
  19. MustangGT

    MustangGT Gearhead


    Minkänäkönen pihass? :)
     
  20. BigMonsterBlock

    BigMonsterBlock 3rd gear

    Dusteri kotiin vain! Se on sen arvoista ongelmineen päivineen. :) Ei sellaista vikaa olekaan mitä ei voisi korjata. Lisää tietoa tulee sitten kaiveltua tarkemmin kun sitä tarvitsee. Tärkein tieto sinulla jo kuitenkin on, eli tämän foorumin osoite. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!