Plymouth satellite 2dht 1974 twin turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sokkalanmäki, 24.2.2013.

  1. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Tosissaan pohdittiin kkd kaverin kanssa vähän tuota koko politiikkaa noiden turbojen osalta ja tosissaan päädyttiin näihin 35 full race malleihin. Halu olisi tehdä toimiva ja helppoajoinen kaksoisturbo jolla päästään jo aika alhaalta voiman tuntuun. Tottahan se on että nämä ei tälläiseen 383 ehkä ole riittävän suuret mut uskoisin ett näillä saataisiin sellaisia miellyttäviä ja helppoja "käyttöhevosia" ja kuten visa tossa totesi että kunhan pesäkoko saadaan oikeaksi niin vältytään yläkerran barbegue hommilta pakopaineiden osalta. Noissa on nyt 14cm2 pesät mut ku saadaan kasaan ja päästään kilolla kokeilemaan voisin uskoa että ne saattaa jäädä pieniksi. Noh olkoon sen ajan murhe :) nyt kuitenkin olisi alettava tekemään pakosarjoja ja välijäähdytintä tuohon , sais kapulat kohdilleen. Projekti meni ainakin omaota osalta sen verran kiinnostavaksi että päivittelen ja laittelen kuvia tänne mah usein. Katotaan miten käy :)
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    pakopuolihan se ongelman aiheuttaja onkin, se että mihin kompurapuoli riittää ei ole se juttu tässä niinkuin Visa ilmeisesti luulee. Ei se pelkkä pakopesän koko ole se avain onneen jos pakosiipi on liian pieni ja tukkoinen, tehot tulee jäämään kauas tonnista veikkaan mä...
    Ne jätkät joilta mä turboni ostan ei olis ikinä myyny mulle edes tollasia ahtimia 383:een... :D
    Mut katotaan mitä tuleman pitää, mielenkiintoinen prokkis kuitenkin... :wink:
     
  3. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Taas hitusen päivittelyjä hiljaiselon jälkeen. Tosissaan meni tuo alakerta myös uusiksi tuon turbovillityksen myötä ja palikkaa ollaan jo hiukka hommailtu. Hommasin näin alkuun tuohon scatilta h veivit. Tuleepahan nyt kerralla kondikseen ja on varaa sitte punnertaa vaikka enemmänkin koneesta. Seuraava operaatio olis alkaa painottamaan noita ja tarkistaa ylä ja alasilmät.

    [​IMG]

    veivisavotan jälkeen olisi laiteltava diamondin mäntää tilauksee hughesilta ameriikasta ja laitettava kampura koneistamoon painohommiin. Ajattelin ett jos viel jaksais betonoida ton lohkon roppuren puoleenväliin mut voi olla et jää täsä vaiheessa tekemättä.. saa nähdä. Päivitetään taas kun keretään
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Meinasitko E85 siirtyä ahtamisen myötä?
     
  5. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Sori että on projekti ollut hiljaiselolla, on meinannut tuolla töissä olla sen verta kiire että ei ole oikein mitään rakentavaa tekemään harrastuksen eteen.
    Juu kyllä oli ajatuksena että tuo e85 vois olla ihan käypäistä kamaa tähän projektiin. Nyt on hughesilta jenkeistä tulossa diamondin männät ja hommasin nuo edelin victor kannet ni rutut tulee olemaan 10 kantturoissa niin olis tuo etanoli viel senkin puolesta ihan käypäinen vaihtoehto.

    [​IMG]

    Hyvältä kyl näyttää noi kannet. Hiukka dremelliä noihin tarjosin ihan siistimisen puolesta. Ei kyl varmaa vitunkaa merkitystä mutta kai se itseään jotenkin palkitsee :D :D :D

    Seuraavia investointeja olisi luultavimmin nokkapuolen hilppeet. Varmasti tulee otettua hughesilta nokka ja kaikki muukin tarvittava et saa ton yläkerran hyväksi.
     
  6. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    taas hiukka menty eteenpäin ja tavaraa projektia varten hankittu. Hiukka meinaa ehkä olla tää viel sellaista osien haalimista mut kyl tässä viel ku kaikki on kasassa päästään niputtamaan ja saadaan tätä projektia eteenpäin ihan oikeasti. Niikuin tuolla aikaisemmassa vaiheessa puhuttiin noiden turbojen koista niin tässä pohdittuani ja mielipiteitä kokemuksineen tuttujen kanssa jaettuani tultiin johtopäätökseen että pieniksi nuo 35holsetit ainakin niiden pakopesien puolesta olisivat jääneet. Turboja en olisi muuten vaihtanut mutta meinaa olla 16 ja 18 pesien saanti noihin 35 sen verta vaikeaa ja kallista että päätin suoraan ostaa nuo 40hx super holsetit mm. sen takia että niihin on tuo muutososien saanti todella paljon helpompaa ja edullisempaa. Nyt siis on 35 tilalla holset hx40 superit 18 pakopesillä. Eräällä 1000hp kasi virittäjällä oli nää pesät toimineet niin hyvin lähes samoilla litroilla että kokeillaan myökin :D

    [​IMG]

    Samoihin vauhteihin tuli nuo timantit hughesilta. Täytyy kyllä myöntää että ensi kertaa usa:sta tilanneena oli kyll tuo toimitus aivan käsittämättömän nopeaa ja tullissa asiointi liiankin helppoa. Jos noita ei olis tarvinnut tilauksesta teettää ni olisivat ollut suomessa 8 päivässä. Todella upeaa miten se tavara liikkuu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nyt viel metästetään takoakseli ni päästää leipoo alakerta kasaan. Jos samoihin vauhteihin sais tilattua kaikki nokkarojut. Ajattelin ett pitää tuolt hughesilt ottaa kova rulla ja kaikki nostajista keinuihin. Ihan mielenkiinnon puolesta kokeilla että miten noiden moppe nokat pelittää.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei täällä yhtään mielenkiinnolla odotella tulevaa:)
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Otat tietysti nokan sieltä mistä otat, mut Hughesin maine perustuu enempi noihin "nopeisiin laahureihin". Ja sit siihen dynamic compression ideologiaan. Jos ite ottaisin tollaseen nokkaa, ni teettäisin kyl jollain sellasella joka on noiden turbovehjesten kans ollut muutenkin enempi tekemisissä. Ite suosittelisin Scott Brownia: http://www.buyracingparts.com/
     
  9. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    hyvä juttu tietää tuollaisesta vauhtiputkasta jolla on tälläisistä rojekteista tollei kokemusta ja osaisivat kertoa vähän tuohon suuntaanantavaa. Olis keralla ainakin sinnepäin :D Pitää lintata viestiä tonne ja kysyy ett mitä ois tarjota.
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mitenkä Satelliitti edistyy?
     
  11. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Satelliitti projekti ollut tässä hiema hiljaiselolla. Meillä on ollut toimitilojen rakennustyöt käynnissä niin on jouduttu työntämään romut pressun alle pihalle :) . Koitetaan saada hommat nopeesti valmiiks ett pääsis rojujen kimppuun taas. Ajatuksena nyt auton kanssa koittaa tehdä tuo tekniikka ja voimansiirto valmiiks eka ja sit siirtyä kopan kimppuun. Jarrut viel taakse tekemättä ja alustassa viel paljo tekemistä mut eiköhän tästä jotenkin selvitä. Hughesilta pitäis täss tovin päästä laittaa tilausta vetämään koneen osien puolesta et sais ton alakerran kasaan. Sais konee koesovitukseen et pääsis pakosarjoja tekee. Asiasta vähä toisee mut tietääkö kukaa tääl päteviä kavereita ketkä osais pelata hiilikuidun kanssa? Se on jo tiedossa että melko tyyristä hommaahan se on mut visiot ois kovat kyseisen aineen kans. Jos budjetti antais myötä tekis mieli kun pääsee kopan kimppuun tehdä mm. Kaikki avautuvat luukut hiilikuidusta ovia myöte. Jos jollai on tietoo laittakaa infoa.
     
  12. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    kyseleppä nimimerkki "studio57" sillä on myynnis hiilikuitu osia -68-70 chargeriin ja tietää tekijöitä?
     
  13. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Taas hieman päivityksiä tovin tauon jälkeen. Aloin tekemään plymaan nyt vihdoin jotain. Työt ja pajatilan vajavuus teki harrastamisesta kovin hankalaa. Valot kylläkin tiloista puuttuu mut halogen näyttää :) aloitin tekemään satelliittiin välijäähdytintä. Hommasin 2 kpl 600x300x76 väläriä jotka naitettii yhteen. Tulot 3 tuumaiset ja lähtö koneelle 4 tuumainen. Mukavaa näpertelyä tigin pariss. Ilmoitauduttiin viel tän vuoden american car showhun noitten romujen kans. Vielä ennen sitä pitäis autoon tehdä turvakaaret,mottiin pakosarjat ja imusarja ja ehkä jos aikaa jää laittaa koppa suht tip top kuosiin. Kuvia tulee mah nopee mitä kaikkee ollaan taas keretty touhuu. Ja tietty kaikki on todella Tervettulleita osastolle kattoo hommia livenä
     
  14. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tos toi ny sit ois. Kovin on viel nuo tulopään putket kesken ku kaasu loppu mut kait siit jonkun kuvan sais. Ajattelin ett maalaisin viel tuon mustaksi vähän niiku sävyyn sopivaksi muun auton kaa. Ajatuksena olis kokomusta konehuone jollain pienill yksityiskohdill ni ois sinne käypäinen.
    Lähdön tein yläpäähän 4 tuumaiseksi. katoin ett 100mm kaasuläppää viel saa ni sen mukaan tuo noin. Alapään lähdöt leivoin ovaaleiksi alas jäävän tilan maximoimiseksi. Lähdöt 3 tuumaiset alhaalla.

    Seuraavaksi pitäis ton jälkeen alkaa tekee imusarjaa ja pakosarjoja. Laitan kuorttiin laser firmalle piirtämämme kuvat laipoista ni ei tarvii pilleillä alkaa sotkee.
    Samalla otan alustaan 4-linkki tukien paikat akseliin koriin, wattlinkin tankojen kiinnikeet sekä "pannan" peräkopan ympärille yms laippatavaraa samalla kertaa.
    Tosissaan pakosarjat olis tarkoitus tehdä 48mm primäärikoosta ja materiaali RST sisäkaasulla hitsattuna tietty. Imusarja tulee alumiinista. Ajatuksena tehdä irrotettavalla kannella oleva imari. Sais sisältä sit kairattua kaikki kohdalleen ja hitsattua myös sisäpuolelta. Tulis kovin paljon siistimmän näköinen ku hitsais imarin kotelon sisältä ja ulos vetäis vaa täytesaumat jotka hiois pois muotoonsa sitte. Saa nähä mitä keretään ennen ACS:TA....
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hyvälle näyttää. Ei muutakuin lisää kuvia kun projekti etenee.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onkos tälle tapahtunut mitään?
     
  17. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Moro moro taas tauon jälkeen. Projektia ei olla annettu mennä unohduksiin, tuli vaan ikävä takaisku talvella hommatun käyttöauton kanssa joka on imenyt mm. Tähän projektiin tarkoitettua kassaa ikävällä tavalla. Hommasin tuollaisen w124 vm.94 farmarimersun josta nyt ilmeisesti tulee suhteessa ostohintaan kallein auto mitä ikinä olen omistanut :) mm kaikki alustan osat jouduttiin laittamaan, hitsaamaan irtonaiset iskunvaimentimien yläpäät uusien sisälökarien teon jälkeen takaisin paikalleen yms vapaaehtoista projektointia mm maalaus ja sellaista. Nyt kuitenkin tarkoituksena että se työmaa saa jäädä seisomaan ja mieli tekis kovin alkaa tätä taas innolla työstämään eteenpäin.

    American car showkin jäi väliin kaiken älyttömän kiireen ohella, pahoittelut etukäteen hehkuttamisesta. Meillä on myös hieman muutoksen tuulia yritystoimintamme puolesta joka on ollut kanssa osatekijä tämän viivästymiselle.

    Mut itse asiaan. Tuossa juuri laitoin viestiä hughesille ett miten heidän kovien rullanokkien tilanne on. Hieman omien toiveiden ja olemassa olevien speksien mukaan kyselin et ovatko tehneet ahdinmoottoreihin akseleita.
    Samalla kertaa varmastikkin otan sit sieltä kaikki muutkin 'nokkakamat' ni käy sit mm jouset yks yhteen nokan kanssa. Tämän jälkeen varmaan ois lohko koesovitettava keulille ni pääsisin tekee noi pakosarjat tuohon.

    Tän jälkeen ois pyrittävä työstämään tuota koppaa siihen kuntoon että sinne vois jonkun tekniikankin sovittaa. Mielessä ja haaveissa oli että ottaisin magnumforcelta koko etukelkan tuohon, olisi nii pirun kätevä ku olis jo kaikki tarvittava et senkun polkaisi paikoilleen.. noh katotaan mihin nuo pelimerkit riittää. Mut hetikun aletaan ja keretään taas alkaa touhuu kuvaa ja infoo tulee välittömästi ))
     
  18. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Sen verra etupää asiaa, että suosittilisin kyllä
    Reilly motorsportin kampetta.
    Magnum forcessa on samaa geometria vikaa, kuin
    moparin orkkis etupäässä.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pikku ongelma muodostuu tosta vuosimallista jossa alunperin on jo ISO etujousitus ja erilaiset K-palkit, vääntösauvat jne jne kuin '72 ja vanhemmissa. Siihen ei käsittääkseni ole tarjolla yhtään mitään valmista.
     
  20. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Hups, tuopa ei juolahtanu mieleen...
     

Kerro tästä muillekin!