plymouth satellite ohjauskulmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mesev8, 12.5.2015.

  1. mesev8

    mesev8 3rd gear

    ois 73 plymouthi huomenna menossa camber caster säätöön, oisko kellään tietoo mitkä ois arvot varmuuden vuoksi, jos ei pajalla satu löytymään.
     
  2. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Hamtramck registrystä löytyy:

    http://www.hamtramck-historical.com/ama ... oad_img=29

    Tosin ainakin a-korinen on originaali arvoilla aika veikeä ajettava.
    Joku on joskus väittänyt että johtuu siitä kun arvot on ajeteltu ristikudosrenkaille, tiedä sitte...
    Ite oon omasta a-korista laittanu camberia 0,2 astetta negatiiviselle ja casteria n. 2.5 astetta positiiviselle, Jonkun nettisivun (Moparts??) neuvon mukaan. Ja on kyllä rauhallisempi maantiellä noin.
     
  3. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Kiitos tiedosta,joo muistan että a bodi oli kyllä aika veikee ajaa kun laitto teräsvyörenkaat alle mutta se korjaantu kun kävi säätämässä noi kulmat, et varmaan pitää paikkansa toi et ne arvot oli rättirenkaille,en vaan muista miten paljon niitä muutettiin.
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Meikäläinen on säätänytnäitä 60-70-luvun vehkeitä niin, että ensin katsotaan miten paljon casteria (positiivista) vois saada pienellä camberilla -0,5 max -1,0.
    Sitten lukitaan vastaus sen puolen mukaan joka ylettyy vähämpään.
    Esim GM:ssä loppuu monesti +3,0 tai +3,5.
    Eli otetaan kaikki casteri mitä saa, camberi maltillinen vaikka miinus puolikas. Näillä eväillä ja radialeilla saadaan ihan kivasti ajettava vanha auto.
    Noissa lähtökohtainen ongelma on säätöjen loppuminen + castereissa.
    Sitä korjataan mm. putkiylätukivarsilla.
    Moderni ajotuntuma vaatii casteria.
     

Kerro tästä muillekin!