Plymouth Signet

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja poskisolisti, 14.2.2009.

  1. Ebody and irony

    Ebody and irony 3rd gear

    Kaikki Bernerin 4 kappaletta 1966 race Valianttia oli mallia V-100 eli VL21D6


    Gästrinin auto oli BBM-28 ja sai pitkät valkoiset N kilvet lokakuussa 1981. Poistettu 1985


    Eli Elekton ZRA-66 oli BBM-33 ja poistettu marraskuussa 1977 Turussa
     
    hantta tykkää tästä.
  2. hantta

    hantta Gearhead

    Tässä -77 kolaroidussa kävi vielä niin hassusti, että lunastusarvo mitattiin perusValiantin hinnasta, ja korvaus muistaakseni 6000 mk. Auto kärsi niin pahoja, ettei hanskalokeron kansi mennyt enää kiinni pamauksen jälkeen, mutta kukaan ei loukannut.
     
  3. MJF

    MJF Gearhead

    BBM-28 on saanut jatkoaikaa tuon jälkeen ainakin kolmilla eri valkoisilla kilvillä. Tuhoutui kolarissa vuonna 2005. Autolla ajettiin viimeiset vuodet west coast cuppia b-ryhmässä.
     
  4. Tietääkö joku, että onko vastaavia rallivarusteisia Signettija myyty maailmalla ja kuinka paljon?
     
  5. elektro

    elektro 1st gear

    Se mun auto oli ainakin V-100, kaikki Signetit mitä olen nähnyt ovat olleet
    2D HT korimalleja. Se oli muuten rekisteröity jo joulukuussa 1966.
     
  6. elektro

    elektro 1st gear

    Siis tarkoitin joulukuussa 1965
     
  7. Omaan kysymykseen osittainen vastaus:

    http://www.earlycuda.org/techdocs/ProductionNumbers.pdf

    1966 Plymouth
    Valiant V100 4dr.Sedan -------------- 36,301
    Valiant V100 2dr.Sedan -------------- 35,787
    Valiant V100 Wagon ------------------ 6.838
    Valiant V200 4dr.Sedan ------------- 39,392
    Valiant V200 Wagon ----------------- 4,537
    Valiant Signet 2dr.HT -------------- 13,045
    Valiant Signet 2dr.Conv. -------------2,507
    Barracuda Total-----------------------38,029
    Barracuda - 8 cylinder---------------21,523
    Formula S w/ 273 4bbl Auto-------- 2,346
    Formula S w/ 273 4bbl 4-speed-----2,970
    w/ 273 4bbl total----------------------- 6,295
    w/273 2bbl total------------------------9,192
     
  8. Ja sellanen kysymys vielä, että tuossa edellä mainitussa listauksessa on eritelty V100, V200 ja Signet omiksi malleiksi. Samoin kuin tällä sivulla:

    http://www.angelfire.com/pa/66valiant/66plyval.html

    Voiko toi Signet olla oma malli. Silloin se ei voi olla V100 tai V200?
     
  9. MJF

    MJF Gearhead

    V100 on karvalakkimalli 2 tai 4 ovinen sedan tai farmari. V200 samat paremmin varusteltuna. Signet 2dht tai avo.
    E: näin siis 63-66 vuosimallit. Kaikkiin on tainnut saada kaikkia tarjolla olevia moottoreita.
     
    Muokattu: 14.2.2020 klo 22:28
  10. fxsts

    fxsts Gearhead

    Minulla on -65 Valiant V200 Signet Convertible V8. Eli tuossa ainakin mainitaan nuo molemmat mallit.
     
  11. Mä lähinnä mietin noita Bernerin -66 malleja. Mut joo tuossa samassa listauksesa oli 1965 malleista:

    1965 Plymouth
    Valiant V100 4dr.Sedan------------ - 42,857
    Valiant V100 2dr.Sedan------------ - 40,434
    Valiant V100 Wagon ---------------- 10,822
    Valiant V200 4dr.Sedan ------------- 41,642
    Valiant V200 2dr.Sedan -------------- 8,919
    Valiant V200 2dr.Conv. -------------- 2,769
    Valiant V200 Wagon ----------------- 6,133
    Valiant Signet 2dr.HT -------------- 10,999
    Valiant Signet 2dr.Conv. -------------2,578
    Barracuda Total----------------------- 64,596
    1965 Barracuda - 8 cylinder--------40,522
    w/ 273 4bbl automatic----------------4,505
    w/ 273 4bbl 4-speed------------------4,874
    w/ 273 4bbl total---------------------10,062
    w/ 273 2bbl total---------------------30,460

    Tuossa on V200 avo listattuna, mitä ei enää ollut -66 listassa. Oli sulla jompi kumpi tai sekä että, niin aika harvinainen se on.:cool:
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Bernerin -66 Valiantit taisivat olla ”varustepaketteja” varsin pitkälti. 170/manuaali/2 ovea/12990mk ja 225/automaatti/4 ovea/14990mk tyyliin. Ja sitten sekaan noita ärhäkämpiä näytiksi. Ja ihan kuin aluksi olisi sovittu Aroyhtymän kanssa, jotta Valiantit tuodaan kaksiovisina ja Dartit neljällä ovella. Niin voimakkaasti ne jakautuivat. Vasta vuodelle -66 tuli enemmän kaksi ovisia Dartteja. Ja sekin ehkä siksi, että niitä oli jossakin toisaalla liikaa.
     
    hantta tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Gearhead

    Darteja kyllä tuli enimmäkseen neliovisia, joka on näin harrastajan kannalta harmillista, sillä 2 ovinen Dart on mitä mainioin rakentelukohde, jos vaikka vertaa vastaavaan Valiantiin. Itselläni oli Plymouth v 200- 65, 225+ man, ja tietysti neliovinen, kuin ne pruukasivat olla. Tässä Plymouthissa oli muuten piirre; missään ei mainita sanaa Valiant, vain V- 200 ;)
     
  14. fxsts

    fxsts Gearhead

    Näin minäkin olen antanut itsenikin ymmärtää. Auton kuvat pyydettiin Amerikkaan Mopar Muscle Barracuda, Dart & Valiant kirjaan. Onhan se kiva näyttää kirjasta että kenenköhän auto tuo lienee =;^)
     
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Meilläpäin vitsailtiin 80-luvulla " Valiant V100 - teho ja mallisarja sama ".
     
  16. koivuhalko3

    koivuhalko3 1st gear

    Moi.olisi hienoa kuulla nimimerkki fmila kertomuksia tästä per w Gestrin palkinnon luojasta tai esikuvasta. Ei aukea muuten edes melkovanhalle harrastajalle.
     
  17. Tässä hantan Vallu:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, isalmela ja hantta tykkäävät tästä.
  18. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Hain aikanaan Teerijärveltä purkukuntoisen 64 4D V200 Valiantin, jossa keulamerkissä luki Valiant. Tekniikkana oli 225 ja 4v lattiamanuaali Hurstin kepillä.
     
    hantta tykkää tästä.
  19. MJF

    MJF Gearhead

    Minä ostin aikoinaan neliovisesta kuusnelosesta puretun nelivaihteisen laatikon. En muista kuka sitä möi, joku se oli etelästä. Mutta Teivon swapista sen hain. Tuskin oli sama auto kuitenkaan?
     
  20. fxsts

    fxsts Gearhead

    Outoa varmaankin on että 273 V8 ja hiukan kireämmällä nokalla ja 4-kurkku kaasuttimelta aiheuttaa näille Audi-miehille ahdistusta.
     
    elektro tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!