Plymouth Valiant -68

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja K_Sa, 4.12.2015.

  1. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Ostin tuon kyseisen entisen VR'n -68 4d Vallun vuonna 2001 Raahesta(Pattijoki) ja kerkesin sillä pari kesää ajella, jännitystäkin sai kokea juhannusruuhkassa..rattivaihteet,kohtuu hengetön 170cid nokalla ja jotain hämminkiä oli käyntiinlähdön kans alkuvaiheen opetteluissa. Tuolla alottaessa nämä jenkkikuviot muuttu sen verran, että 2003 loppuvuodesta ostin -70 Challengerin ja Vallu jäi säilöön ootteleen "parempia" päiviä. 2006 ostin MJF:ltä motin ja pari viikonloppua vierähti moottorin vaihdon ja tuplaputkien värkkäilyssä MJF:n kans tallilla. Nyt tämän vuoden keväällä ne paremmat päivät saapui ja tuntu, että ois aika/aikaa laittaa auto ajoon ja osia tilaukseen. Rustaampa tästä eteenpäin mitä suurpiirtein on kerennyt tekemään.

    [​IMG]
     
  2. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Kuvia -06 moottoriswapista ja tuplaputkista.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. kotr

    kotr 3rd gear

    Hienon näkönen putkisto! Miltä muuten släänt kuullostaa tuplaputkilla? Vihannisa eräässä junavaunusa on muuten kutosen peltisarja jemmasa ;) samasa paikasa muutaki osaa ja uus kutosen turbiiniki
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

  5. juha745

    juha745 Gearhead

    Onpa hieno Valiantti! Hauskalta kuulostaa tuplaputkilla! Pitäs itekin tekaista tai hankkia jostain jaettu peltisatsi slänttiin. 8)
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    On kyllä hieno, näitä ei ole koskaan liikaa! :D Edes tapahtumissa / cruisingeissa. Ainakaan täällä pk-seudulla...

    Hommaat vielä tohon ne '68:n "kolmeosaiset" takavalot, niin... :) Omasta mielestäni ne on '68:n hienoimpia detaljeja. 8)
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ai niin, ja komiat vanteet muuten. :wink:
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvin pörisee. 8)
     
  9. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Valot onkin jo laitettuna, nämä löytyi rompetorilta Forssan pick nickistä 2003. Kyllä ne komeet on. :D

    [​IMG]

    Ja yllätykseksi..harvemmin enää löytyy uudenkarheita kehyksiä, mutta tämä löyty ja ihan täältä keekkilandiasta. :D

    [​IMG]
     
  10. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Takajarrut "klonk"sahteli sillon, kun auto oli vielä ajossa ja siihenki löytyi syy. Jarrukengät oli niitteihin asti kuluneet ja rummut urilla. Pari rumpuparia löytyi ja niistä sorvattiin parempi pari. Uudet jarrukengät, sylinterit ja jarruputkien vääntelyä ja niputus. Jarrut on 10 tuumaset ympäriinsä, takana 10 x 1-3/4". En tiiä minkä vermeen jarrukengät tuonne on joskus laitettu..oli samankokoiset kitkapinnat molemmilla puolilla. Takakitkapinta on normisti pitempi.

    [​IMG]

    Oikean puolen osat purettuna,

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jarruputkien vääntö muotoon irtoperässä.

    [​IMG]
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Asiaa! 8)
     
  12. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Muutamia osia oon ostanu, kaasariksi vaihtuu näillä näkymin Edelbrock 500cfm sähköryypyllinen versio + Offenhauserin nelireikänen imusarja.

    [​IMG]
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    A-laatua parhaimmillaan.
     
  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Komppaan.
    Tällaisia topiikkeja on mukava lueskella.
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    OFFY !!! \m/ Hieno imusarja ja putsari!
    Siistit äänet tuplaputkistossa ja hienosti tehdyt putket.
    Äkkiä ei edes erottanu onko 6 vai 8 pyttyä höpisemässä.
    Hyvä että näistä edes osa on vielä slantilla.
    Hieno auto.
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Moottoriin tuli aikanaan 10:1 puristukset, Mopar perfin 268/.46 nokka, 318 venttiilit kotiporttauksella ja kaasarina supersix imusarjan päällä 360:n kaksreikänen. Peltisarjat tehtiin kans itte kun ei earlyyn oikein ole tarjontaa. Aluksi motti oli mun 65 Valiantissa nelilovisen lootan kans ja peränä lukoton 2.76 välityksellä. Varttimailia kokeiltiin pari lähtöä, 16,01/143 tais olla paras aika.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Oon tainnu olla tuon"koneen" kyytisä kerran talvella. Kyllä penkat pöllysi.
     
    MJF tykkää tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]
    Tais olla tää Valiantti sillon :)

    [​IMG]

    Kävi tuo motti 66-Valtterissakin vähän aikaa, ainoana käyttiksenä oli siihen aikaan.
     
  19. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Jarrupääsylinteri oli juminut, täältä od:lta löytyi passeli ja pääsin ilmaushommiin. Orggis pääsylkkä vaihtuu jossain välissä takaisin, korjaussatsi on jo hyllyssä.

    [​IMG]

    Etujarruihin uutta vanhaa säätösarjaa.

    [​IMG]
     
  20. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Välillä kattelin, että minkälainen rengastus tuohon passais ja valkosivut kapealla raidalla näytti hyvältä. Yks käytetty sarja 205/75 14" löytyi sopivasti joten niitä hieromaan. Oli suht kauhtuneen näköiset, mutta kyllä niistä renkaat paljastu.

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!