Plymouth Valiant V-200 -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Anonymous, 11.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noh niin, oli aikaa niin käytiin herättelemässä vähän wanhaa woimaa. 10 vuotta on seissyt niin eikös perkele startannut kun käytin startin irti ja hieman herkistelin että lähti pyörimään, kaasariin huikkaa ja letkuja kiinni mitä joskus on käyty irroittelemassa.

    [​IMG]
    Laviskasta kannoin boschin silverin ja kyllä jaksoi jauhaa :lol:

    [​IMG]
    Käynnissä 10 vuoden seisotuksen jälkeen..

    [​IMG]
    Auringonvaloa ensimmäisen kerran yli kymmenen vuoden jälkeen näille pelleille, pieni ajolenkki ja kaikki oli toimivinaan moitteetta :wink:

    [​IMG]
    Itse insinöörikin ihmettelee vanhan jenkkikaluston luotettavuutta :lol:


    Elikkä tarviis lokasuojat (tiedän hukassa ovat, kuka tekisi ne kuidusta?).
    EHJÄN lohkon (entinen halki, haittaa pakkasella)
    Takavalon lasin (kossit perkele hallissa särkeneet)
    Jos apua löytyy täältä niin kiitän ja kumarran.. 8)
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hieno! :D

    Ja ovisuuskin täsmää... :D
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Orkkis on ja orkkiksena pysyy, kunhan saisi vain aikaan ne lokasuojat jostain ja kansi pitäisi korjata kun yksi venttiili on mahdollisesti palanut kun käypi hieman ontuen (kävi siis jo ennen seisontaa)..

    T: (edellinen) Vieras
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vinkeä kysymys asiaan liittyen (eli olen topicin aloittaja), onko 225 ja 170 koneiden kannet vaihtokelpoisia ja jos ei niin mikä eroaa? Kun olisis tuollainen ehjä 225 ja sitten paikalla olevassa 170:ssa on jokin venttiili palanut tai sitten pahvi, ei vielä tietoa..
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kansi on sama. Multa löytyy lohkojakin jos kiinnostaa...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    No tuossa ollaan vähän kahden vaiheilla, sisuskaluilla kun ei ole ajettu kuin 20tkm, siis kansi todella passaa noin vaan vaikka esmes letku jäähdyttimeen ylös lähtee erilailla (ainakin olin katsovinani niin)..
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Btw MJF.. Tuo vekotin on Ylivieskan ja Oulaisten välillä =D Tuli vain mieleen kun paikkakuntasi hoksasin..
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Joo tiiän, oon käyny joskus Esan kanssa paikanpäällä töllistelemässä autoa. :)
    Kannet on vaihtokelpoisia keskenään. Jos joku osa on erilainen (mitä epäilen) niin ottaa sen entisestä kannesta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin, onkin sitten vapaa-ajan ongelmat ohi jos kerran vaihtaa voi noin vain =D kannattaisko sitä kantta käydä missään työstämässä nykebensalle vai käypikö ongelmitta?
     
  10. PJP

    PJP 1st gear

    Käy ongelmitta mutta pitää laittaa tietenkin lyijyn korvaavaa lisäainetta bensiinin sekaan. Muuten tulee ongelmia kannen kanssa pitkän päälle. itse olen ajatellut, että joku päivä kun koko (1965) moottori menee remonttiin, niin asennutan kanteen kovetetut seitirenkaat, niin ei tarvitse käyttää lisäainetta. Tai sitten vaihdan uudemmanmallisen kannen, jossa ne ovat valmiina.

    Hieno harvinainen auto!
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sitä juurikin kun nuista istukkaongelmista olen kuullut, tosin toimi alumiinikansinen Mazda 1800 (ex auto) ongelmitta kun lurruutti Nesteen lyijyä sekaan pullosta joka toinen tankkaus.. Hmm, lisää kuvia seuraa kun käyn nyppäämässä varaosakoneesta kannen irti ja putsaan ja tutkin onko ehjä..
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ah niin btw, tämän topicin "vieras" olen minä joka ei saanut nickiään rekisteröityä..
     
  13. petro_din

    petro_din Gearhead

    komia on valiantti, laita ihmeessä kuntoon...
    ja niinkö käkö totes ett oviaki o oikee määrä :)

    kannethan pitäs olla vaihtokelposia keskenään
     
  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Olen sitä nyt enempi tutkinu niin on ne, tosin ylävesiletkun lähtö on erilainen/erisuuntaan.. 225:sen kansi oli ok, yksi venttiili taisi hieman kantaa joten meni tuollaiselle "korjaan kun ehdin" hemmolle eli odotettavissa takaisin Jouluna 2074 :)
     
  15. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    heh joo, tämäkin himmeli siirtyy omalla konevoimalla (oletettavasti) Ylivieskaan perjantaina, ja tietysti siirtokilivillä vähän siirrellään kylällä edestakaisin 8)

    Uutta öljyä ja kevyttä huoltoa niin hyvin toimi, kävin sillä perikunnan pikkuteillä kymmenisen kilometriä ajelemassa :p
     
  16. Fireball

    Fireball Gearhead

    Hienoa! Voidaankin ottaa omat miitingit näille kaunottarille tänne pohjoiseen 8) Vain neliovi kutoset kelpaa mukaan
     
  17. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    uu, satakunta kilsaa slantin kyydittämää siirtokilpiajelua takana ja kyllä on kivaa 8) Vähän piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä vieteri on lämpimänä.. tyyppiominaisuusko? :eek:
     
  18. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No pitihän se tämäkin ulkoiluttaa tyylillä, että tekee hyvää ajella kunnon autolla..(mitä nyt vähän rätisee ja paukkuu :D )

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Slant voimaa :D
    [​IMG]
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hieno homma että tämäkin auto taas liikkuu omin voimin :D Ei muuta kuin konttorille kilpiä hakemaan.
     
  20. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Noh, jos ne pari nyrkkireikää korjais ensin ja vaihtais orkkis lattiamaton ja muutenkin korjailis.. Kansi kanssa kaipaa huolenpitoa.. :wink:

    //Kuka muuten tietää missä järjestyksessä noiden sivuhelman kromilistan aukkojen pitää olla väriltää, sininen/punainen/valkoinen vai miten?? :)
     

Kerro tästä muillekin!