Plymouth Valiant V-200 -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Anonymous, 11.7.2005.

  1. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    :D Tämä linkki oli ihan vaan kuvan ja osanumeron takia. Eli Standard Motor Products on yksi tuotemerkki. Tuolla numerolla pitäisi löytymän myös suomalaiselta toimittajalta. Samoja pulikoita löytynee muiltakin tuotemerkeiltä hiukan eri osanumeroilla. Osan yksinkertaisuuteen nähden on mielestäni suhteettoman kallis......

    Kaivanpa sulle linkkiä elektronisen säätäjän tekemiseksi......

    Tuosta löytyy kolme versiota
     
  2. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kiitos kiitos kiitoooosssss :wink:

    Eiköhän se tällä lähe taas tulille... :)
     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Hei tomaso kun asiaa tunnet niin käykö tuo ohje siihen mun malliin kun mullahan on tuo peltikoppa pikkasen erilainen kuin noissa kuvissa :eek:
     
  4. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kohta pitäs ruveta mittarien pelaamaan :p (laatikosta ei tarvi välittää). Ostin kaikkia tuplana jos ei kerralla onnistu, hinta per satsi oli kyllä järkyttävä :eek:

    1.70€

    [​IMG]
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Siitä se lähtee. Sitä alkuperäistä peltikoppaahan käytetään jäähdyttämiseen, joten sen koolla ja muodolla ei ole sen kummempaa merkitystä tässä conversiossa (edellyttäen, että osat mahtuvat sisään tietenkin). Paitsi tietysti alkuperäinen ulkonäkö. Tuossa sinunkin hankkimassa paketissa noi jäähdytysripapalikat korvaa orggiksen peltikotelon jäähdytystehtävän.
     
  6. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kylli, kun vian löytäis sen säätäjän jostain, puolisen tuontia tuossa makasin jalkatilassa enkä löytäny :eek: pitää vissii purkaa mittaristo mutta mie saan tuossa puolen tunnin päästä sen vetarin uudella laakerilla niin enköhän asentele sen ensin :)
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ainakin uudemmissa se säädin on mittariston takana siihen kiinnitettynä. Parhaiten siihen pääsee käsiksi irrottamalla mittariston.
     
  8. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mitäs poijjaat sanoo sellaiseen kun tämän tyypin autoon eli VV-1 :seen ei ole säätäjää.. KOSKA SITÄ EI OLE... Mittaristo toimii 12 Voltilla....... :eek:
    VP-1:seen taas löytyy säädin mutta se on joku "isompi plymouth"..
    Näin väitti vanha korjaamokirja, tosiaan johonkin isompaan plymouthiin saa säädintä mutta se on belvedere tms vast... Ei tähän ole olemassakaan säätäjää....

    /3 miestä purkaa kojelaudan ja katselee ja etsii säädintä noin 4 tuntia eikä löydä... ei se niin piilossa voi olla etteikö sitä olisi jo löytynyt...
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Aika erikoista, että ei olisi säädintä. Täällä sanotaan, että joskus - mutta hyvin harvoin - säädin olisi integroitu itse mittariin (kohta 7).
     
  10. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Ee toiminna sivusto ainakaan nyt... :p

    No oli miten oli niin säädintä tästä autosta ei löydy... :eek: Perä on kuitenkin saatu kasattua ihan onnistuneesti... 8)
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kyl siellä varmaan on ollu säätäjä mut joku on nakannu sen menee...
    Mä ostin tommosen isomman plymouthin säätäjän kerran, sehän sopi just hyvin, se taas mikä oli kirjojen mukaan A-koppaseen olikin väärä... :eek:
    Aina sattuu ja tapahtuu...
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mutku mutku EI OLE PAIKKAA säätäjälle ja sitten toinen kumma juttu on se että mittarit toimii ihan kiltisti noin kerran kuukaudessa jos jäi mainitsematta :eek:

    Ei siellä ole säädintä, uskokkee jo.. Jottain muuta tässä on takana...
     
  13. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Nyt on kulutettu 4 päivää hallissa ihan vain siistimisen&puleraamisen takia kun alkaa tekniikkapuoli olla kunnossa kesää varten 8)

    Kameran otin mukaan vasta myöhemmin mutta tuossa takakylkeä ennen käsittelyä eli lähtökohtaa, vertaa vaikka kontinluukkuun..
    [​IMG]

    Tällaisilla aseilla, lopuksi tietysti kunnon vahaus
    [​IMG]

    Ihan itte ja todistetusti töissä :rotfl:, vanteisiin punaista miranoolia
    [​IMG]

    Tämmöstä jäläkeä sitä sitten tuli
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Näkkyy rattori heijastuvan, ei tehny tuota ennen 8)
    [​IMG]

    Molemmat ruoskat osu eka kertaa yhdessä kuvaan
    [​IMG]

    Pari taideshottia kun piti käydä kokeilemassa perän laakeria jne yleistä toimintaa tiellä nätisti ajaen ja seliseli, itekki osuin kuvaan :poff:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja lopuksi pajan vahtikoira :)
    [​IMG]
     
  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Saa toki kommentoida :eek: ideoita? parannusehdotuksia?
     
  15. signet

    signet Gearhead

    HIENO(niinku a-koppaset aina)
     
  16. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Suuri RUOSKA-"special"
    Elikkäs jäärataisuzu, ostettiin edulli$esti pelkkänä koppina koska takarunko oli otettu nelikkolaviskaan, täähän on siis peräpotku.. Ensin suunniteltiin konetta johki muuhun käyttöön mutta vähitellen kehittyi idea pelleautosta, toki joskus tulee koukkua ja muuta että saa tehdä "maatilan ajoja" pellolla tms :rotfl:

    Tästä lähettiin, trukkipiikeillä pajalle
    [​IMG]

    Selvästi jotain puuttuu
    [​IMG]

    Uusi runko hakattiin entisen sisään niin pitkälle kuin meni ja kolvattiin aika reilusti kiinni ja runkohan on 12mm "pelti" U palkkia joten kestänee :D
    [​IMG]

    Pakoputken heppailin kinkäpin jämäputkesta ja sain toteuttaa pystyputkifantasianikin :D
    [​IMG]

    Polttoainetankki SISU kuorma-auton jarrupainesäiliöstä 8)
    [​IMG]

    Tohon kuntoon se jäi, jos huomenna lisää.. Kaikki ehjä purettu pois ettei säry ajellessa
    [​IMG]

    Tossa pari otosta, näkkyy myös lyhentyny akseliväli
    http://img1.ii2.org/015697815_b.jpg
    http://img1.ii2.org/015697803_b.jpg
    http://img1.ii2.org/015697832_b.jpg
    http://img1.ii2.org/015697828_b.jpg

    Savut on otettu ja polttoainejärjestelmä toimii, huomenna perä kii ja penkit sisälle jostain napataan ja kokeillaas kuin sudaa, vois kai sitä tyhmemminkin aikaansa viettää...kai, tää on vaan tämmöstä väliaikahommaa paremman puutteessa :p
     
  17. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kyllä sudii 8) Tää on kyllä varmaan väärä osasto tälle projektille mutten kehtaa uuttakaan aukasta tätä varten..

    Penkki pyssyy varmaankin kiinni (240 volvon), on nääs hitsattu kiinni lattiaan
    [​IMG]

    Kartaania piti lyhentää aika radikaalisti ja perä laittaa vähä pystyasentoon
    [​IMG]

    Testdrive vol:1, ei päästy pihalle kun jäi jo sutimaan..
    [​IMG]

    Vanhoja betoniritiläpalkkeja painoksi perälle, valot taka ja etteen ja PÖ-säiliö punaiseksi, rengaspaineet takaa 0.5 baariin niin rupes kulkemaan.. Kemppilukko se on vailla vielä
    [​IMG]

    Ja keulasta, syylärin suojana rautaa
    [​IMG]

    Hyvin kulukee, vähä liianki lujaa eikä se oo jäykkäperänen, on siellä SISU:n moottorintukikumit taka-akselin ja rungon välillä sekä pienet paineet takana, ihan ajettava kampe tuo on vaikkei näytä siltä :rotfl:
     
  18. petro_din

    petro_din Gearhead

    ei hitto mite komia toi valiantti on.. ei malttas oikeen ees oottaa huomiseen että omaa '64:sta pääsis nypläilemään..
    onse vaan niin komiaa..

    ps. aika asiallisen raju toi pickkis..

    jatka ihmeessä samaan malliin :)
     
  19. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Kestäiskö tavallisen pulliaisen perse korjauttaa verhoilua.. Takapenkki on iskussa mutta edestä perustyyliin repeillyt joka saumasta.. Ei sillä ettenkö kestäisi noita lepardipäällisiä mutta :rotfl:

    Mitä se on porukoilla maksanut penkin korjauttaminen? Näissä on komiat VALIANT logot selkänojissakin 8)

    Edit: niin tosiaan joo siis selkänoja menee tuollaisenaankin..
     
  20. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No on se kiva että ees botit muistaa tätä mun autoa :cry:

    Miten muuten bilteeman/tms bensamittarin tai lähinä sen kohosysteemin asennus tankkiin, onko kukaan yrittäny näihin vehkeisiin :-?
     

Kerro tästä muillekin!