pohjaa jutuille ikärajojen muutoista ja muutenkin........

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja automuseo.com, 9.3.2003.

  1. automuseo.com

    automuseo.com 1st gear

    siitä mistä juttu juontaa, josko vaikka tuosta ma-ikärajasta ensiksi!
    SAHK joutui takavuosina (10v) sitten ikäänkuin puun jakuoren väliin, kun LM Saari oli ottanut (näin annoin itselleni kertoa) kannan,että jos ei ikärajaa nosteta niin poistetaan koko käsite, jonka Juurikkalan Jussi oli aikanaan sorvannut ja vienyt läpi pyrökratian.
    Siis klubi oli tilanteessa jossa piti olla neuvottelupöytään kauppatavaraa vastapainoksi. Niimpä Mikkelin kokouksessa annettiin ohjeet keskusteluun ikärajan muutoksesta.
    Mutta niinkuin "virkamiehessä"usein käy,niin Saaren saatua aikansa asiasta keskusteltua, koko juttu painui unholaan ja kait siihen vaikutti myös hänelle jaettu asiallinen info.
    Tämän jälkeen on päädyttiin siihen,että kun suurempi remotti tehdään, niin siinä yhteydessä sitten!
    Ikävä kyllä se remontti on tehty ja se koskee nyt monia JOILLA on ollut tallessa sopivanikäinen menopeli,tosin onhan tässä ylimenosäännös vuoteen 2008, mutta antaako Ajoneuvohallintokeskus tarkentavia ohjeita soveltamisesta jää nähtäväksi, mutta ei tämä näillä näkymin niin huonosti mennyt kuin oli syytä pelätä.Onhan niitä tässäliikkunut muitakin malleja tähdäten ns.halvankäyttöauton omistajan valvomiseksi, jotka eivät ole oleet kovinkaan monen tiedossa.
    Aatelkaapas vaikka mallia,että asianmukaisesti rekisteriin saatettu ma-auton käyttöä valvottaisiin siirtokilvillä.
    Siis ottaessanne ma auton ajoon teidän pitäisi tietää,että otatte sen käyttöön ensi pyhänä ja sitä ajoa varten teidän pitäisi hakea etukäteen "konttorilta" siirtokilvet ja maksaa ne!Pitäisi olapakottava tarve ajaa juuri silloin tai olla säänhaltija, ettei tavitse ajaa sateisena päivänä!
    Vastineeksi ajatusmallissa ideoidaan sitä, että näiltä poistuisi verot kokonaan, jotka tulisivat valtion hyväksi sitten käyttöjen vaatimien siirtokilpien maksuissa!
    Siis kyllä eriöaisia ideoita on olemassa, mutta niihin pitää tottua ja oppia se,että näistä asiallisesti neuvotellen ja tarkkaan etuja valvoen ne useimmiten selviävät. Se vaatii kyllä omilta edustajilta asiallisuutta,pitkää pinnaa ja paksua "persnahkaa", sillä se usein vetää neuvotteluissa pisimmän korren jolla on aikaa ja perä kestää istua.
    EU:n käytäntö on kovin kirjavaa ja siitä on hyvä esimerkki se, että kun edellinen SAHK:n puheenjohtaja takavuosina soitti minulle ja sanoi saaneensa joku aika sitten(silloin)kopion eu:n ympäristöesityksestä ns. tiensä päähän tulleista moottoriajoneuvoista ja siinä ei puhuta mitään museo- tai harrasteautoista, niin mitäs pitäs tehdä?
    Kehoitin faxsaamaan jutun kokonaisuudessaan minulle ja luenttuani totesin saman.
    Pyysin vapaat kädet ja sain myös.
    Sitten puhelin käteen ja soittamaan rysselinkirkolle omalle vakituiselle tarkkailijalle, jola sai listan kutka kuuluvat ympäristövaliokuntaan suomen edustajina. Selvisi, että Hautala Ja Riitta Myller!No hautala oli heti pelistä pois,mutta koska olin ollut aiemmin asioissa Myllerin kannssa niin hänen mumeronsa sitten:
    Sain Riitta Myllerin kiinni kännykästä (kadulta) ja hän kuunteli asian ja sanoi,ettei ymmärrä tästä mitään, mutta lähetä heti muutosesitys hänen toimistoon avustajalle,sillä asia oli seuraavana päivänä viimeistä kertaa esillä valiokunnassa ennen isoa salia!
    Tein nopeasti esityksen ja esittelin sen SAHK:n puheenjohtajalle,joka hyväksyi tekstin.
    Ja sitten eikun konella asiaa eteenpäin evästyksin,että ota Riitta avuksi sakemannit, ransmannit ja englantilaiset, mutta puhu niille miehille se hommaa juuri ennen valiokunnan kokousta ja työnnä käännetty esitys käteen.Ja hän onnistui saamaan sen läpi valiokunnassa ja se hyväksyttiin myös isossa salissa!
    Ja alkujaanhan milläänlailla museo-ja museaalisia tarkoituksia tuntematon päätöps sai lisäyksen:"että museaalisiin tarkoituksiin voidaan tämän menettelyn(Lekanalta)säännöksen estämättä ottaa säilytettäväksi(kokonaisena tai osina)ajoneuvo, mikäli sitä säilytetään siten,ettei siitä aiheudu ympäristölle haittaa"!
    Siis johdonmukaisesti ajateltuna tämä tarkoittaa ymmärtääkseni sitä että nyt EU:n direktiiviin on kirjattu selvä käsite museaalisesta/museoautosta, johonka suhtaudutaan erillisilmiönä!
    Jos ja Kun näin on,niin on meidän oma asia
    pitää huoli siitä,että ajo-oikeus näillä säilyy ja esimerkiksi myös ikärajat harmonisoidaan selkeästi, muuta se ei selviä sillä,että me kirjoitellaan keskenään, vaan nämä meidän "mepit" on saatava asialle.
    Asia on selkeä ja menee läpi kunhan ne siellä perustellaan, sillä myös muiden maiden Mepeillä on tarve tulla uudelleenvalituiksi.
    Sry noi kirjoitusvirheet!
    Mutta noin tämä asia pääpiirteissän meni ja tässä ollaan nyt!
    Empä tiedä missä nyt mennään tuossa "tiensä päähän tulleiden" jutussa. Miten eri hallinnonalat ovat asiassa löytäneet yhteisen sävelen olisi ihan hauska tietää, sillä niin suuria näkökantaeroja ainakin ensinalkuun koko homman toteuttamisesta oli?


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: automuseo.com 2003-03-09 22:20 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!