Pohjantähti röpöttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SpedeX, 7.2.2008.

  1. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Käkkylä röpöttää... Tyhjäkäynnillä ei meinaa pysyä käynnissä, pysyy kyllä mutta ei meinaa... Tuntuu siltä kun joku pytty jäisi välistä aina välillä, joskus useampikin ja useammin. Heti kun avaa kaasua niin röpötys loppuu melkein kokonaan, joskus jopa kokonaan, hetkeksi. Maantiellä ei huomaa ajossa yhtään mitään, mutta joskus kun ajaa ja haluaa koneelta vähän lisää niin saattaa ruveta röpöttämään... loppuu heti kun ottaa kasua pois, tai ainakaan sitä ei enää huomaa.
    Tulpat ja johdot on vaihdettu, tyhjäkäyntipiiri on putsattu, alipainevuodot tutkittu(niiltä osin mitä koneen päällä näkyy)...
    Tietokoneen mukaan ei kulutuksessa ole mitään ihmeellistä, valittaa käynnistettäessä että: Service Emissions System. tiiä sitten liittyykö toi tähän röpöttelyyn jotenkin. Vikakoodeja ei tule...
    Mkähän on?
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ettei olis bensasuodatin tukkeessa.
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Bensasuti täytyy vaihtaa kun semmonen löytyy...
    Lambdoja ittekkin veikkailin... Kyllä se samanlainen on kylmällä ja kuumalla koneella, ehkä todella vähän parempi lämpöisenä...
    Saakos noita lambdoja testailtua jollain metodilla?
     
  4. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Voisko noi puolat olla ehjät kun se kerran aina sillon tällön toimii, riippumatta kelistä nopeudesta lämpötilasta ym...
     
  5. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Huomenna vaihtuu pensasuti...
    Noi tulpat on itse asiassa tarkotettu lt1 koneeseen(näkyy olevan summitilla sekä lt1 että northstar käyvät)... mutta pätkintää tapahtu jo ennen tulppien vaihtoakin...
     
  6. 63impala

    63impala 1st gear

    EGR? Kampiakselin asennontunnistin? Jaa no, tunnistin on yleensä joko dead or alive... Tulpanjohto poikki/paskana?
     
  7. hara64

    hara64 1st gear

    kuulostaa samanlaiselta vialta kuin mitä mulla oli aikoinaan
    -64 pontiacissa. tosin siinä oli tietysti kaasari ja kärkijakaja.
    vika löyty rikkinäisestä konkasta joka selvis vasta oskilloskoopissa.
    konkka anto välillä "virta"piikkejä ja välillä oli taas rajusti alhaalla.
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    kyl polskat voi olla tois aikaisia....

    ....mut se lampada....jos mittaat(siis ekaks takinmaisen jos on kaks)se pitäis olla suht tasajänniitteellä(vaihtelua vain kun pumppaa kaasua/katti ei putsaa) ja etunmainen pitäis olla alle 4,8volt.ja siin vaihtelua tonne 0,5:n(n.4kertaa/sek)....kokoajan! yleismittarilla selvii jos on "load"näppäin.

    jos etunmainen ei vaihtele on järjestelmä menny "homebake" tilaan ja voi tulla hassuja lukuja....eli mittaa pelkkää lampadaa(töpsöli irti) auto käydessä!

    ja jos on laajakaista ni luvut voi olla aika hassuja!! labonjohdoista se selvii(laajakaistat on vain 4-6johtoisia)

    ...jos on oskiloskooppi käytössä ni mittaus on helppo tarkistaa kaaren muodolla/alueella.

    sit on ilmanmäärämittari(jos moinen löytyy)....totuus peräisen tiedon saavain oskiloskoopilla.....

    ja sit tämä surullisen kuuluisa MAP jollei se ole korvattu ilmamassamittarilla ja ilman lämpömittarilla...... map:in letku(jos on irrallinen map:pi) kandee vaihtaa vaik piruuuttaankin uuteen ja vaik vähän isompaankin(kovempaan) jos on mahollista.....
     
  9. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Tossahan on sekä map että maf sekä ilmanlämpömittari...?
     
  10. jtpaajan

    jtpaajan 1st gear

    Koodeista...

    Koska "Service emissions system" ilmoitus tulee näkyviin niin olettaisin että joitain koodeja on asetettuna. Tietääkseni tuon ilmoituksen esiin tuleminen on suora seuraus siitä että joku tietty koodi tai useampi on päällä.

    Koodit pystyy lukemaan suoraan mittariston DIC-näytöstä, ainakin meikällä olevassa 1999 Sevillessä näytön antama tulos on täsmälleen sama kuin GM-testerin eli kaikki koodit se vilkuttaa mitä PCM antaa ulos. Sulla oli muistaakseni vm. 1996 STS? Voi tietysti olla että kaikkia koodeja ei kuitenkaan saa DIC:n kautta esille.

    Ohjeita koodien lukuun löytyy täältä http://www.caddyinfo.com/readingcodes.html ja koodeista lista täältä: http://www.caddyinfo.com/1996stsdtclist.htm
    (Varmaan tosin nämä jo tiestitkin mutta ihan hyvä keräillä tähän ketjuun siltä varalta että joku tulevaisuudessa kaivaa tämän esiin.)

    Yksi temppu koodien esiin saamiseen voisi olla koodien lukutilaan meneminen silloin kun SES-ilmoitus on näytössä. Silloin siellä pitäisi olla edes jotain, vaikkei historyyn koodeja jäisikään.
     
  11. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Ses palaa ja koodeja ei tule muutakun tämä ip1910 joka taitaapi olla "latauksessa jotain häikkää"
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    .....niin siis ilmanmäärä ja ilmanmassa mittari on eriasia....

    jos on ilmanmäärä mittai tarvii se MAP:in kaveriks....massamittarilla oleva ei välttämäti tarvii....muutakun sen lämpötilan kaveriks....

    ...sit jos on ahdettu ni sit viel MAP:in mut sit se ei ole noku 0.5BAR:a ...

    harvoin massa mittari muuten on rikki muutakun likaatäys(bensaa....?) tai sit se letku/lutku on rikki jos letku on hyvä tai MAP:pi on suoraan imusarjassa voi olettaa et se on kunnossa kosk auto kulkee edesjoskus kunnolla.....mapille kun ei ole onnistuttu tekee kunnon "home"tilaa mis auto olis ajokuntoinen.....tai jos on ni sen kyl huomaa voiman puutteena...ja hyvin.

    tosin kun sulla on MAF... ni MAP:pi voi olla "apuna"antamassa vertailu arvoja tietsikalle..... paha sanoo peruskoulu pohjalta????? kuis TPS:ssä...tuleeko mitään ulos...kosk yks johto siinäkin on maa ,yks on käyttösähkö(n.5v), ja 1-3:me johtoa signaaleja....kulkeeko "pakkovaihteilla" eri kirrosluvuilla tasasee?????

    määrä ja ilma mittarit voi molemmat tosiaan lukee oskiloskoopilla.....jos jollain tutul on... kosk maffissakin on 1 maa , 1 on söhkö(n.5v) , 1 on lämpötila, ja 1signaali ja 1 vaik lämmitys/puhdistus(jos kysees on kuumalanka) mut sille on oma maa....(ja tämä' on hetkellisesti silloin tällöin)
     
  13. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Vika oli sittenkin sytkäpuolella... Yksi puola oli mennyt...
    Testeri kertoi asiasta...
     
  14. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Meni muuten seuraavana päivänä toinen puola... loppuu perhana puolat kesken... Kai ne kaikki hajoo rivissä kunnes ne on kaikki uusia... :rotfl:
     
  15. buick8791

    buick8791 1st gear

    Joo eine puolat ole ikuisia. Tarkistapa vielä tulpanjohtojen kunto ja syttymodulin maadoitus. huonot semmoiset edesauttaa modulin ja puolien kärähtämistä.
     
  16. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Käkkylä kävi eilen tuossa pihassa. Johtosarja on uusittu kokonaan, mutta noi maadoitukset, pitää viestittää asia eteenpäin.
     

Kerro tästä muillekin!