Polaris vs. Artic cat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Got hemi, 10.12.2010.

  1. Got hemi

    Got hemi 1st gear

    Olisi halukkuutta hankkia mönkijä mutta tällä hetkellä mietityttää Polariksen ja Arctic catin mönkijät. Onko kenelläkään kokemuksia/vinkkejä.

    Tällä hetkellä olisi kiikarissa Polaris Sportsman 500
     
  2. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Perus varma kampe valitsit kumman vaan, variaattorivehkeitä molemmat ja lähes kaikki erillisjousitettuja myös takaa. Arctic catit on ulkosilta mitoiltaan sieltä suurimmasta päästä yleensä. Polaris taas muuten varmaan hieman paremmassa maineessa.

    Tuolla paljon kokemuksia:

    Katti: http://keskustelu.sammysatv.com/viewfor ... 31ed313c8d

    Polle: http://keskustelu.sammysatv.com/viewfor ... 31ed313c8d

    Itellä Polaris Ranger 500 6x6 -01 , perustekniikka varmaa :) raidetangonpään nuppi tähän mennessä ainoa varsinainen kulunu osa, olikohan 13€ tiskiltä...

    Perusmönkijöistä ottaisin ite varmaan Honda TRX 420 FE "kovalla" nappilaatikolla, tosin hondista tuo 100% etulukko puuttuu jota etujarrun käytöllä voi paikkailla...
     
  3. Polariksen puikoista just tulossa , lunta lykättiin yhdessä pari tuntia pihalta , nyt sitä nimittäin riittää Lappeenrannan seudella ja lisää tulee.

    Muuten toiminut 07´ 500 ruisku sportman hienosti paitsi aivot eli tietokone sekos kun laite oli 1v vanha , ja kun oli tullut harrastettua maahantuontia itse niin peiliin sai kattoa korjauksen suhteen :lol:

    Ja tietysti boksissa luki made in china , perkl.... kuin myös uudessa ,alkuperäisessä varaosassa.

    Ollaan muutamia vähän ojanpohjia luotaavia safareita nyt heitetty isommalla porukalla ja kaikenmerkkisiä kömpijöitä ollut mukana ja ainut josta on noilla reissuilla hajonnut on yamaha grizzly, josta mennyt kaksi kertaa vetari poikki taka-akselilta..

    Maasto on ollut suota / kalliokiipeilyä / kynnöspeltoa yms eli helpolla ei ole vehkeitä päästetty :)
     
  4. Got hemi

    Got hemi 1st gear

    Kiitos viesteistä. Tällä hetkellä taidan kallistua Arctic cattiin kun löysin (ehkä) hyvän hyvään hintaan. Saa nähdä, mutta kait sillä nyt alkuun pääsee ja pitkät sairaslomat saa!

    Kerrohan Akseli von Gardan, mistä täällä Lappeenrannassa on hyvä käydä ostelemassa jotaikin suojavarusteita? Kypärää nyt lähinnä meinasin...
     
  5. toofastforyou

    toofastforyou 3rd gear

    Mitä kriteerejä olet laitteille laittanut? Hinta, varusteet ym.
     
  6. No varusteitahan saa edullisesti vaikka Motonetistä,biltemasta tai sitten vähän hinnakkaampia/enemmän merkkitietoista/laadukkaampaa urheilu koskimiehestä(ratakadulla) tai intersport torinlaidalta.
     
  7. Caddy1960

    Caddy1960 1st gear

    En tiedä oletko hakannut kiveen että pitää olla Catti tai Polle.

    Multa lähtee vahva ääni Yamahalle, niillä on tullut ajeltua aikalailla GRIZZLY 450/660/700 ja todella varmoja tekniikalta.

    Jos olisin ostamassa nyt mönkijää ostaisin ehdottomasti ohjaustehostimella varustetun.

    Mutta noihan on makuasioita pitkälti.

    Lappeenrannan interistä ei kyllä taida saada moottoriurheilukamppeita? Motosunilta voi käydä myös katsomassa.
     
  8. Got hemi

    Got hemi 1st gear

    Eihän mikään merkki/malli ole kiveen hakattu. Eräästä lähteesta nyt vain sain sellaista suosittelua että Polaris, Arctic cat ja Honda olisivat "parhaat".

    Meinasin nyt itselleni hankkia jonkinlaisen vehkeen jolla nyt pääsee alkuun ja saa pitkät sairaslomat hankittua. Miettii sitten kolmannen kipsinpoiston yhdeydessä jos jotakin uutta ja mukavaa. Eräs Arctic cat olisi jo kiikarissa jota pitäisi lähteä katsomaan huomenna

    Varusteista itsellä nyt tuli juuri tuo konekoskimies mieleen, mutta taitaa olla melko rahastavaa toimintaa. Mutta pitää poiketa.
     
  9. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Kun vähäkään tietäs mitä sillä meinaat tehdä...

    Pollessa on heikot kohtansa, kokemusta 2006 Sportsman 500:sta sekä 2009 Sportsman 800 HO:sta. Periaatteessa hyvä peli, mutta tietyt tekniset yksityiskohdat toteutettu erittäin huonosti, ei kestä. Riippuu käytöstä miten kestää.

    Honda kannattaa mielestäni unohtaa heti kättelyssä. Moottorit niissä hyrrää varmaan maailman tappiin, mutta muuten ovat luokattomasti suunniteltuja vehkeitä: Mitoitukset tehty lapselle, ei jousitusta, iskunvaimennusta eikä ohjausta. jne.
    Tai näin ainakin oli vielä vuosi-kaksi sitten. Tiedä sitten ovatko vihdoinkin päivittäneet vehjettä.
     
  10. Mantabeibi

    Mantabeibi 3rd gear

    Täällä AC työkäytössä, olen hyvin tyytyväinen.

    AC 550 H1 ja nyt telat :D
     
  11. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    4x4

    Perusmönkijöistä ottaisin ite varmaan Honda TRX 420 FE "kovalla" nappilaatikolla, tosin hondista tuo 100% etulukko puuttuu jota etujarrun käytöllä voi paikkailla...

    Juuri tällä mennään. En halunnut variaattoria enkä erillisperää, kun käyttö on pelkkää työtä. Kulkee heinät ja aitatolpat sekä toimii meillä ainoana lumiaurana puolen kilsan tienpätkällä ja isolla pihalla. Hondalla voi käyttää täyttä tehoa, ei mene rikki. Ulkona katoksessa säilytys ja kaikilla pakkasilla starttaa tuskitta. Isommat renkaat maavaran takia ja traktorikuviolla olisi näin lumisena talvena jees. Jos jumiin jää, niin aina mahasta kiinnijäämisen takia.
     
  12. Sänpy

    Sänpy 1st gear

    kyllä son honda iteltä löytyy 3 hondaa on 300, 350, ja 420 trx
    300 onvanhin jostaki 85 kieppeiltä tunteja rapeat 25th mäntä vaihettu ja startti 350 on tunteja kans mahoton en tiä paljon ko siinä ei tuntimittaria mutta mäntä vaihettu kerran ja kerran tippunu 80 vauhista ja ulkokuori vituiksi siinä tekniikka ei kärsiny nii ja kummassaki takana rumpu jarrut ja net on menny vituiksi. 420 on 2010 mallia siinä ei ole ollu mithään vikkaa ainakhaan vielä kaikissa on mekaaniset härpäkkeet niin pitkäle ko on vain saanu... variaattorit on omala kokemuksella ainaski aivan rektaalista...
     
  13. margelius

    margelius 1st gear

    Mulla on mönkkäri kokemuksia vuodesta -98. On ollu Honda, Kawasaki, Polaris ja Artic Cat merkkisiä mönkkäreitä. Just nyt on -11 mallinen 800 efi Polaris. Paljon on merkitystä sillä, mihin käyttöön hakee mönkkäriä. Perus lähtökohta on niin, että kaikki merkki mönkkärit on hyviä, ja kaikissa on ns. maanantaipäivän versioita. Honda on toimiva perusmönnkäri. Kawa on jo hiukan kehittyneempi. Polaris on enemmänkin jo sitten maastolaite. Erillisjousitus toimii hienosti, ja nelivetosysteemi on helppo ja upeasti toimiva. Perinteinen Sportsman 500 on juuri se mönkkäri, jolla Polaris teki maineensa. -11 vuonna Sportsman koki muutoksen. Keulan ylitys pieneni niin, että se on käytännössä nolla 27" pyörillä. Joten esim. ojien ylitys on sangen helppoa. Catti on enemmänkin työkone. Yleensä suurirunkoinen, ja siksi hiukan "ahdas" metsässä. Muuten suurella maavaralla varustettu ja erittäin hyvä eteniä maastossa. Sitten mitä tulee vaihteistoon... Itse olen todennut variaattorin minun käyttöön parhaaksi. Metsässä ei tartte kun hitaan nopeusalueen, ja tietysti helposti kytkettävän pakin. Auraamisessa, johon käytän mönkkäriäni talvella, tykkään että kun kytken hitaan alueen päälle, voin ajaa sillä eikä tarvii vaihdella edestakaisin. Samoiten pakin helppo kytkettävyys on in. Näinollen, et siis osta huonoa, vaikka ostat minkä merkkimönkkärin. Käytetyssä tietysti tulee ongelmaks se, kuinka se on pidetty ja huollettu esim. Nooooh, tervetuloa kuitenkin onnellisten mönkkärikuskien porukkaan... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!