Poliisi tv; kuka ajeli limusinilla tampereella 1999?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mopeman, 5.5.2006.

?

Mikä auto turvakamerakuvassa olisi... (TÄTÄ AUTOA EI ENÄÄ ETSITÄ)

Äänestys suljettu 9.5.2006.
  1. 1962 Cadillac limousine

    0 ääntä
    0,0%
  2. 1963-64 Cadillac perusmalli

    0 ääntä
    0,0%
  3. 1963-64 Cadillac limousine

    0 ääntä
    0,0%
  4. 1959 Oldsmobile

    0 ääntä
    0,0%
  5. 1960 Mercury

    0 ääntä
    0,0%
  6. joku Lincoln

    0 ääntä
    0,0%
  1. E.P.

    E.P. 1st gear

    Eilinen poliisi tv

    Oldsmobile 1959.
     
  2. Maria

    Maria 1st gear

    Re: Eilinen poliisi tv

    Tälläinen?

    [​IMG]
     
  3. E.P.

    E.P. 1st gear

    Eilinen poliisi tv

    Oldsmomile -59. Takapuskuri vaihtunu vaan jossain vaiheessa...
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Re: Eilinen poliisi tv

    [​IMG]
    HUOM! TÄTÄ KUVAN AUTOA EI ENÄÄ ETSITÄ
    [​IMG]

    Ei nuo muodot mitenkään mun silmiin istu Oldsiksi. Nuo siipien päässä olevat valot todennäköisesti vain näyttävät pyöreiltä ja oldsmaisilta johtuen kuvanparannuksessa käytetystä tekniikasta - jos ne olisivat Oldsin valot niiden pitäisi kuvassa näyttää vieläkin isommilta. Ja takapuskurin vaihdon ja bumerangi-antennin lisäksi Oldsiin olisi pitänyt lisätä toiset takavalot puskurin päihin - ei ole moista kustomia varmaan tiedossa?

    Mun mielestä nuo hieman 50-lukuiseen viittaavat muodot ja korkeahko katto tukisivat edelleen tota 1963-64 Cadillac -linjaa, koska tosiaan näyttäisi tuossa mallisarjassa olleen 1959 Caddyn peruskori käytössä aina 1964 asti.

    Ihan limomittaiselta toi ei mittasuhteiltaan vaikuta, joten voi olla se lyhyempi Series 75 Sedan - tai sitten limo jos kuva sen verran heittää. Tyyliltään tollainen 1963-64 Caddy alkaa olla sitä luokkaa että sellaiseen joku saattaisi bumerangiantennin jopa iskeä?


    [​IMG]
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Tuota on kyllä ihme juttu tämä. Caddy on 1963. :)
     
  6. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Ehkä se vois jottai tuon tyylistä olla
    kuvalinkki
     
  7. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tosiaan kuvassa näyttäisi erottuvan nuo ilmanottoaukotkin?

    Tosin nyt kun suomalaisten limojen kuvia tänne linkitetään niin korostettakoon, että ketään ei pidä lähteä syyttelemään tms.
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    kannattas järjestää kilpailu aiheesta :wink:
    palkintona vuosi ns. diplomaattikuskina... ei tarvi maksella ylinopeussakkoja ja voi parkkeerata minne vaan :rotfl:

    minusta kyllä näyttää että tossa olis flattop-katto (siis mikä tulee vähän yli takaa) ja sitten se panoraama takalasi joka taittuu sivuille.
    siis joku 4-ovinen -59 olssi... takalasin kun näkis selvästi ni auttas jo paljon.
     
  9. Jusmo

    Jusmo Gearhead


    Niinpä, varsinkaan kun kilvestä ei selvää valvontakameran kuvassa saa niin ei voi sanoa auton kansallisuudestakaan.

    Jos katsoo tuota takalasin oikeaa reunaa niin mielestäni se on kyllä suora, mutta valon heijastus tekee siitä vaan niin vaalean että takalasi näyttää panoraama lasilta(?)
    Mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen tapaus seurata.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin, sehän voi ollakin VENÄJÄN MAFIAn edustusauto! 8)
     
  11. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    No ehkä siihenkin ois parin prosentin mahdollisuus :D mistä sitä nykyää tietää
     
  12. spinout

    spinout Gearhead

    Heikki kirjoitti:
    Kuvasta erottuu heikosti puskurin yläpuolella 'takamaskin' oikeanpuoleinen keskimmäinen poikittaisripa ja koska rekisterikolon yläreuna ei ole hieman koholla takaluukun reunan linjasta, vaan suorassa linjassa, niin se on mun mielestä ennemmin '63 Caddy kuin '64.

    Mitä tarkoitat lyhyemmällä Series 75:lla? Niitä oli kaksi 9-paikkaista mallia, Sedan ja Limousine. Molemmat yhtä pitkiä, akseliväli 149.8 tuumaa. Limousinen erotti Sedanista välilasi matkustamon ja kuljettajakabiinin välillä. Kuvasta ei voi erottaa onko limo vai sedani. Ei tuota autoa olisi vaikea löytää, koska sedania on tehty 680 ja limoa 795, joten ei ihan joka päivä tule kulmilla vastaan toista.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    ZIL?UAZ?GAZ? :lol:
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olkoon vaikka Pobeda minun puolestani. Pääasia ettei oo minun katiska. :lol:
     
  15. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Kyseessä olisi esim dart tai valiant jonka kuva olisi noin suttuinen ja kysyttäis mikä ja kenen oli aiemmin niin sata äijää kirjoittais että toi oli mulla joskus silloin ja tällöin eli meinaan vaan että harraste piirit on niin pienet täällä pohjolassa että saman alueen ja piirin autot tiedetään sillä tuo antenni asia on jo paljon kertova ja joskus on vartuneempien harrastajien reviiri laajempi eli ellei vanhojenautojen taivas ole kutsunut tuota niin sen olin paikka on nytkin tiedossa vaan joku puree kynsiään ja paljon tällä hetkellä.
     
  16. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kappas vaan, niinpä onkin. Jotenkin mulle oli jäänyt sellainen käsitys että Sedan olisi lyhyempi, mutta johan tuo vanhemman alustan käyttö kertoo sen että samanmittaisia niiden on oltava. Mun moka, kiitokset oikaisusta.
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Noitten omistajat ei tee tytsyille pahaa vaan antaa hyvää kyytiä,nojoo kunpa selviäis mitä hälle on tapahtunut niin sais omaiset rauhan.
     
  18. Rüsselsheim

    Rüsselsheim 1st gear

    Perskele siellähän näkyy taustalla wanha Hurriganes keikkabussi 8)

    Sori off topic.
     
  19. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Ei nyt ihan mitään CSI:ta, mutta pistin Photoshopissa 1963 4d Ht Käkkylän kuvan tuon päälle ja Photoshopissa tuon päällikuvan läpinäkyvyyden kanssa kikkailemalla enpä linjoista sun muista mitään eroa löytänyt. Takapuskuri sopii mielestäni TÄYDELLISESTI tuon kanssa yksiin...Ihan täydellisesti se kuva ei siihen päälle istunut (varsinkin oikea takakulma pielessä), kun en täysin samasta kulmasta otettua kuvaa onnistunut löytämään...

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Laakson kuvasta päätellen kyseessä ei ole Caddy. Ehdottomasti liian pienet siivet. Itse olen enemmän FoMoCo:n tuotteen kannalla.
    Sitäkin mieltä olen, että nuo takavalotkin on erilaiset ku Caddyssa. Ennemminkin ovat soikeat tai pyöreät...

    Täytyypä kysellä josko sais parempia kuvia tai liikkuvaa sellaista... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!