Poliisit..nuo veikeät maanteiden smurffit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja zejk, 12.4.2014.

  1. zejk

    zejk 1st gear

    Hah...tänään puhallusratsiassa taas po-liisi osoitti asiantuntemusta. Pojalla jotkin ihan lailliset sinertävät H4 polttimot Ducatossa..kuulemma ne on xenonit ja pitää olla automaatiset korkeussäädöt...ei mennyt perille vaikka poika sanoi että xenonit on perseessäs...hyvä ettei sakko napsahtanut
     
  2. ipp3l1

    ipp3l1 1st gear

    Itsehhän olen vanhemman poliisimestari sisun suusta kuullut, että pitäshän tässä vanissa olla keltaset vilkut takana :D Niinnojoo, mutkun eipäs tarvi saatana :D
     
  3. eekoo

    eekoo Gearhead

    moperi poikien topikki
     
  4. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mä olen itse ollu vieres nauramassa ku nuorempi konstaapeli tutki kaverin auton konehuonetta ja toteaa et laiton turbo osoittaen samalla vaparia :D
     
  5. JS78

    JS78 3rd gear

    Poliisit ovat mulkkuja.
     
  6. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kaveri sano että poliisi on vain posiilii..." Ja on jotkun viran haltoat jopa ihmisiä. ,."."
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kaveri oli menossa tammikuussa lentokentälle,ja kiire,toinen ajovalo oli pimeenä ja poliisi pysäytti,sanoi että hän katsoi moottoripyöräkö sieltä tulee tammikuussa,kaveri sanoi entäs jos paloi molemmat valot,olisitko luullut et tulee 2 m-pyörää rinnakkain,arvatkaapa kirjoittiko lapun.
     
  8. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Kilvet lähti "narisevista roiskeläpistä" ja autokin oli viikko sitten katsastettu kunnialla siinä sitä 19 vuotiasta opetettiin kunnioittamaan esivaltaa.

    Kilvet sai vain noutamalla konttorilta eli kiusa se pienikin kiusa.
     
  9. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Mitkä on "narisevat roiskeläpät"?
    Itellä on vissiin ollut tuuria tai jotain, kun aina jos olen saanut poliiseilta huonoa kohtelua, niin itse se on ollut aiheutettua, kun asioita näin jälkeenpäin katselee. Asiallisesti kun jaksaa heidän kanssaan keskustella ja perustella oman näkemyksen, niin kyllä niiden kanssa on pärjännyt. Eihän ne smurffit sais provosoitua tms. mutta toisaalta jos miettii, niin kuka meistä haluaa töissä ollessaan että siihen tulee joku viisastelemaan tai jopa vittuilemaan. Joku vanhempi joskus kertoili että nykyisin kun poliisikoulun pääsyvaatimuksia on helpotettu, niin tuloksena on näitä tietämättömiä tai pikku rikkeeseen yli reagoivia poliiseja, tiesä sitten onko tuossakaan mitään perää....
     
  10. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Ainakin täällä turun alueella ovat poliisit alkaneet puuttuman ja sakottamaan mitä ihmeellisemmistä syistä.. työkaveri sai sakkoa tummennetuista ikkunoista(autossa sävylasit)yksi kaveri sai juuri sakkoa 250e koska poliisin mielestä autossa oli "venyrenkaat alla" 225 kumi 9.5" vanteella. Ja mulla on tällä hetkellä kahdesta sakosta valitus vetämässä. Toinen oli mukamas liian matalasta autosta ja katsastamattomasta madallussarjasta(silloin läti kilvet ja auto määrättiin valvontakatsastuksen) ja toinen valitus koski sakkoa jonka mukaan autoni vanteet tuli korilinjan ulkopuolle..
     
  11. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tuo on vaan just se inhottava puoli näissä jutuissa, itse joutuu niitä valituksia tekemään ja todistelemaan että ajoneuvo on tieliikenne kelpoinen ja vaikka olet oikeassa, niin sakko voidaan mitätöidä, mutta käsittääkseni kukaan ei tule millään tavalla vastaan tai hyvitä sitä aikaa ja muuta harmia, mitä valituksien tekemiseen on mennyt... Toisekseen Suomessahan todistusvastuu ei pitäisi olla syytetyllä vaan syyttävällä osapuolella, olenkohan oikeassa?
     
  12. hara64

    hara64 1st gear

    työmaalla yx sekaduunari kerto faijansa saaneen sakon irrotettavasta vetokoukusta,kun se oli ollut kytkettynä autoon ajon aikana.
     
  13. C-mies

    C-mies Gearhead

    Kaverille meinas käydä samoin.
    Paikalla ollessaan koukku oli rekisterikilven edessä, ja ilmeisesti jossain paperissa sanotaan, että pitää olla poissa kun ei ole kärryä perässä tms.
     
  14. GULF

    GULF Gearhead

    Ja se joku paperi on rekisteriote:) yleensä erikoisehdoista löytyy kohta jossa lukee että koukku oltava irroitettuna kun ei vedetä peräkärryä...

    Johtunee siittä että on rekisterikilven edessä... Kuten yleensä muutkin vaikkei irroitettava koukku olekkaan:)
     
  15. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Muutetaampa äkkiä omia kirjoituksia, kun kerkesin vähän tarkistamaan asiaa... Eli siis irrotettava veokoukku saa olla paikoillaan ilman peräkärriä vain jos se ei peitä rekisterikilpeä tai sitä ei ole erikseen määrätty rek.otteessa irti pidettäväksi. Tästä hyvästä tiedän kats.miehen hylänneen auton, tai antoihan se mahdollisuuden irroittaan sen koukun, mutta ruosteessahan se oli eikä irti lähtenyt, niin hylkyyn meni...
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tämä kaikki on seurausta siitä että liikkuvapoliisi piti mennä lakkautamaan...se oli pahin munaus mitä tämän maan liikenteessä on tehty :mad:

    Liikkuvien kanssa on aina pärjätty, koska ne tiesivät oikeasti asiat ja niiden kanssa pystyi aina puhumaan, mutta sama ei päde näihin tietämättömiin ja erittäin virkaintoisiin paikallispoliiseihin :(
     
  17. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tyhmä kysyy, ei saa nauraa... Monta suorittavan poliisin virkaa on lakkautettu liikkuvan poliisin laukkauttamisen myötä? Eikö ne samat poliisit ole edelleen siellä tienpäällä, niiden nimike vaan on muuttunut?
     
  18. umpio

    umpio 3rd gear

    Ei itselläkään ole koskaan ollut minkäänmoisia ongelmia poliisien kanssa; sakkoja on tullut, mutta aina on itsessä ollut syy. Ja vaikka joskus on nopeutta ollut sillä hilkulla että olisi voinut ottaa kortin pois, on matka jatkunut kun ei sitä "rangaistusoikeutta" ole tappiin vedetty. Asiallinen käytös eikä mitään älyttömiä tekosyitä, niin hyvää on ollut kohtelu. Lappiin mennessä jopa kartan avulla neuvottiin nopein tie Kokkolaan iltamyöhällä :p

    Ainoa kerta kun on miliisien kanssa ollut ongelmia oli se, kun lämpökeskuksen palon jälkeen tuli rikospoliisi tekemään seuraavana päivänä palotutkintaa; fiilis oli minulla, auttamaan tulleella isälläni ja tutulla putkimiehellä aikas "herkkä" (ulkona -24, lämmitys seis jne.). Tämä pollari sitten tuli pannuhuoneeseen ja aikas tökeröllä tavalla lausui ensimmäiset sanansa; ainoa kerta kun olen nähnyt että isäukko meinaa tirvaista jotakuta; onneksi olin poliisin ja isukin välissä :poff: Huomasi kyllä pollarikin että ei mennyt ns. putkeen :rotfl:
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulle aikoinaan virkaintoinen nuorempi konsta totes että mulla on väärennetty ajokortti kun myöntöpaikka oli helsinki ja asuinpaikka vantaa:):)
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    Samanlainen tapaus omalla kohdalla,
    Samalla viikolla leimattu anglia pääsi perjantai-iltana kilvistään kaupungin virkaintoisemman" pistoleeron" toimesta.
    Peruste :yleinen ajoneuvon epäkuntoisuus ja varusteiden puuttuminen.
    Kilvet sai maanantaina hakea asemalta kun esitti puuttuvan varoituskolmion.
    :eek:
     

Kerro tästä muillekin!