Poliisit..nuo veikeät maanteiden smurffit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja zejk, 12.4.2014.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    On joskus ollut v-mäisiä poliiseja.
    Sit pari sellaista jotka tekee työtään, mut suurimmaksi osaksi ihan asiallisia ja sillä protect n´serve periaatteella olleita

    Aikaan ratsiassa neuvoi vielä, et mitä pitää sanoa jos seuraava partio pysäyttää, kun rajoilla oli se kuormaus, et onko laillinen :poff:


    Kerran puhalluksessa tarkistivat sidonnan ja kehtasi kysyä v*ttuilenko :rotfl:
    Merssu oli 4;llä taakse päin 4;llä eteen päin ja vielä 3;lla yli kiinni :rotfl:
     
  2. umpio

    umpio 3rd gear

    Heeehheehheee :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Sen muuten polliisista näkee päälle kuka on mulkku kuka asiallinen. Mikäli on kalju tahi lyhyt siili voi olla varma että "natsi-sikahan" se siinä (lue entinen koulukiusattu) :rotfl: Toki poikkeuksiakin on... Mutta noin yleensä.

    Esim. Muinoin Perskynästä veivät kilvet, molopää oli vittumainen sika ja hiuksilla varustettu partiokaveri asiallinen joka silmin nähtävästi häpesi toverinsa käytöstä. Pahoitteli jopa sitä että nyt myöhästyn töistä heidän takia, sika oli jo mennyt maijaan kiukuttelemaan kilpien kanssa... Niin, seurasivat kehä II duunin pihaan jossa show alko ja loppu.

    Ja ne kilvet sain takas konttorilta kun olin maksanut edellisen 25e.n verovelan.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja nettismurffi yhdistelee täällä tietoja siitä, mitkä kukakin heistä loihee lausumaan. Seuraavalla kerralla sitten hieman lisää... Jollakin seulalla noikin on hommiinsa valittu ja asiakkaat ei ole kuitenkaan keskiverto-otos vaan edustavat pikemminkin jonkinlaisia ääripäitä enimmäkseen.

    Sain viitisen vuotta sitten sakot vanhoilla vihreillä ajamisesta. Tulkinta ois voinut olla toinen, jos mulla olisi ollut venäläiseen tapaan videokamera autossa. Mut kun ei ollut, niin jokunen päiväsakkohan siitä tuli. Vanhemmalla konstaapelilla oli kenties joku henkilökohtainen ongelma, oli ikään kuin valmiiksi provosoitunut tilanteessa. Kun sieltä tuli ensimmäinen mielestäni epäasiallinen kommentti, pyysin pidettäväksi pienen tauon ja laitoin kännykkään nauhoituksen päälle. Ilmoitin että nyt saa taas kommentoida... Helpotti kummasti ja käytiin vielä sen nuoremman "kaljun" kanssa auton ulkopuolella mun valitusoikeudet sun muut läpi jolloin kiukutteleva konstaapeli istui maijassa yksinään.

    Ja mä ajan edelleen niin, että jos punasta pukkaa, katson peiliin, ettei takana ole tulossa isoa ja nopeesti. Jos on, ajan ehkä kuitenkin niihin keltapunaisiin. Täällä isolla kirkolla saa aika helposti akkipysähdyksessä jonkun konttiin. Kerran on mennyt Valiant, kerran vielä uudenhajuinen Polo ja onpahan noita konttiintulijoita tullut muutama muukin. Keltaiselle jarruttelu, suojatien eteen pysähtyneen rinnalle pysähtyminen, ruuhkassa hiljentäminen ja sivulta tulijan jonoon laskeminen.

    Sakottaisivat noita takapuskurissa roikkujia, kerspeles.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites onko kukaan kuullut juttua siitä kun suomalaisia? isoja liivimotoristin/raggarin näköisiä kaveruksia oli saksassa ollut käymässä hieman rujommalla van;illa ja paikallinen polizai oli pysäyttänyt,
    olivat kaiketi tohkeissaan ollut et nyt lähtee kilvet, niin oli porukka ruvennut lappaamaan autosta ulos ja ihmettelemään miksi pysähdys?
    Oli poliisit kuulemma todennut, ettei tässä nyt mitään niin akuuttia olekkaan, että guten tag vaan ja poistuneet paikalta.


    Voisko olla mahdollista vai vaan satuilua?
    Vai oisko totta ja jäi kertojalta vaan se puolen tunnin päästä tapahtuma pois kun useamman partion voimalla porukka putkaan ja auto takavarikkoon?
     
  6. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Kun sain ajokortin aika tasan 27 vuotta sitten, tuli eka vuoden aikana poliisit tutuksi, tai minusta tuli poliisin vanha tuttu? Olin vuoden sisään kahdeksan kertaa ratsiassa, kahdesti kuulustelussa, kerran oikeudessa ja kerran putkassa. Ja kaikki siis liikennejutuista. Mutta yksiäkään sakkoja ei tullut...

    Kaiken tämän seurustelun jälkeen poliisit nosti mulle kättä monta vuotta, eikä mitään ongelmia ikinä ollut. Ei edes silloin kun esittelin kylää harjoittelijatytölle ja poikkesimme naapuriseuran metsästysmajan pihaan, jossa olikin yllättäen poliisiauto. Poistuimme saman tien ja risteyksestä kääntyessä huomasin että meidän perään juostiin.

    Harkitsin nopeasti kaikki tilanteeseen vaikuttavat seikat: aurinko paistaa, tankki on täynnä korkeaoktaanista, silmillä on aurinkolasit, edessä aukeaa kahden kilometrin suora suomalaista metsäautotietä ja vieressä istuu nainen.

    Mitä siinä tilanteessa pitää tehdä? Tietenkin pienempää pesään ja kaasu pohjaan! Coupe corollan isolohkon (1200cm3) kaikki 56 hevosvoimaa pääsivät valloilleen sutaisten isänmaata (lyhyesti) ja kohta kiidimme pakoon rikkinäinen pakoputki valittaen.

    Naaras viereisellä penkillä yritti hillitä paniikkia naama valkoisena, itse keskityin väistelemään isoimpia kuoppia tiessä. Seurasin peilistä takaa-ajotilanteen kehittymistä ja heti kun näin poliisisaabin tulevan perässä isoa kovaa (kuoppia väistelemättä, vesi lensi helvetin korkealle...) pistin vilkun päälle, pysätin auton , otin paperit valmiiksi, työnsin pään ulos ikkunasta ja hymyilin taakse parkeeraneen auton kolmelle herrasmiehelle... :D

    Nämä katsoivat ensin minua, sitten toisiaan ja kirosivat että ei vittu tämä sama jätkä...
    Melko noloina kävivät juttelemassa kun huomasivat vedätyksen. Kyselivät toki mihin tuli kiire. Vastasin vain ettei sattuneesta syystä poliisien seura kiinnostanut.

    Kyllä nauratti kun jatkoimme matkaa, vähän päästä kyytiläinenkin sai puhekykynsä (ja värin kasvoille) takaisin. Jostain syystä se ei tainnut mun kyytiin tämän jälkeen enää lähteä? :oops:
     
  7. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Pariin kertaan tullu keskusteltua poliisin kanssa vakavasti liikennekäyttäytymisestä. Parhaiten jääny kuitenki mielee ku päätin koittaa miten se virifarkku sutasee. Komeasti se pyörähti siin tyhjäl toril, tosin asiaahan sotki se siviiliskoude siel torin kulmalla. 5min keskusteltii poliisiauton takaovella liikennekäyttäytymisestä ja toiset 5min siintä mitä autolle on tehty ja missä toi kyseinen touhu kannattaa harrastaa. Kuulemma saan jatkaa jossaki missä setäsiniset eivät vaan sitä näe. :lol: Toi minun linttaki o niille tullu niin tutuks et morjestelevat nykysin ku nähää. Kaverinki kyydis ku olin ni kysyivät, että enkös minä omista sen vähä rujon näkösen auton ku liputtivat sivuun. :rotfl: Työtään ne poliisit tekevät, minulla niihi mitää pahaa sanottavaa ole. Oma vika jos kiine jää. :wink:
     
  8. three hundred

    three hundred Gearhead

    Heh.. Tosta tuli mieleen poikasena ku oli täälläpäin konstilla tapana heittää milteiaina tulppa moposta mettään ku ei viitsineet kirjottaa sakkoja viri moposta... Oli se aikaa...... :D. Myöhemmin duunin takia opin tuntemaan virkavaltaa ja on siellä oikeesti kivoja heppuja... Tietty porukkaan mahtuu aina mätiäomenoita... :mad:
     
  9. three hundred

    three hundred Gearhead

    :lol: 8) Kultaisella kaheksakytluvulla oltiin kaverin -64. Customilla laulamassa ja päätettiin mennä paikalliselle uimarannalle vilvoittelemaan puuhapussien kanssa... No sehän tiesi ongelmia ja puukkosaabi myös rannalle, tuli paikallis polliisi ja sano et nyt tää porukka lähtee pois tai putka heiluu... No hitto kaunis ja lämmin kesäpäivä ei rimpuiltu vastaan vaan lähettiin porukalla kohti customia ja polliisi huus et seis!!! Me silmät ympyräisinä et mitä nyt? Mikko ( poliisi) kysy et kuka ajaa ku kaikilla oli pussikaljaa kannossa... Katottiin vaan toisiamme ja tokastiin et ei näköjään enää kukaan..... Mikko siihen et voi vi..u.... No avaimet tänne ja sassiin nyt mennään kylälle ja hän ajaa..... Ku ei teitä porsaita tänne voi jättää muitten harmiksi. No voortti käymään ja lasit ales ja pullohuulille... Kysyttiin lähtiskö vuoron jälkeen kuskiksi ku ei enää kuskia ollu,,,, heh,, ei luvannu lähteä vaikka kehu 352cid. Ääniä ja tehoja... Ei kyllä kyydissä olevia. Kaveri jopa lainas Mikon virka suikkaa ajon aikana!!! Auto kylälle parkkiin ja avaimet omistajalle ja Mikko sano et etsikää selväkuski ja kaikki on ok. Ja kuski löyty kyliltä ja laulu jatku..... Oli se aikaa!!! :wink:
     
  10. three hundred

    three hundred Gearhead

    Hitto..... Nyt ku rupee miettimään ni olis noita tarinoita ku jaksaisi kirjottaa... Taitais tulla puoliyöhön vastaan.. Heh heh.. Suurin osa kyllä positiivisia ku toi aika kuultaa muistot!!! Enkä ole mikään rikollinen.. Heh heh.. :lol: :lol:
     
  11. t8

    t8 Gearhead

    Ei muuta kun kalja käteen ja kirjottamaan, näitä tarinoita on mukava lukea.
     
  12. three hundred

    three hundred Gearhead

    8) 8) 8) Heh.... Yx vielä pyynnöstä... Oltiin taas lauluhommissa ihan vaan omilla kylillä. V8 hyrräsi ja rokki soi ja pullot tyhjeni pikkuhiljaa... Rupes hukoo ja eikun paikalliselle nakkarille... No just pääsin luukulle tilaamaan ku pollari koputti olkapäälle ja kysy yhtä mun kaveria et missä se on.... No mä siihen et ei harmaata aavistusta........ Ja katoin et kaveri on toisellaluukulla tilaamassa evästä.... Onnex kaveri huomas ja lähti luikkii pois kioskin edestä.... ( vi..u meni transiitin etuakselin alle piiloon...) no mulkku kun oli just tää pollari ni vei mut putkaan kun en tienny missä kaveri on..... Ja eväät jäi syömättä tana!!! No sit mahtailemaan putkassa se M....u veti palleaan ja ilmathansiinä lähti ja eikun maate lattialle.... No se M....u käski se toisen hakee vettä...... No se toi vi..u ison kattilallisen vettä ja tää mu...u heitti sen mun päälle..... Heh heh... Ja tää kattilan kantaja oli semmonen parsinneulan levynen nuorempikonsta..... Silloin suunnisti ja sanovat et kun hyppäs ojanyli ni jalat taipu sivulle kun on niin ohkasesti lihaa jaloissa.... No tää mu.k..u sano et aamuvuoro päästää kotiin ja sakko odottaa valmiina.... Vittu... Mä en tehny ku tilasin ruokaa ja putka ja sakko vielä päälle ja märkänä kotiin.... Huh huh. Aatelin... No se edellä mainittu mikko saapu aamuun töihin ja tuli heti putkalle.... Mitä vi...a sä täällä teet??? Selitin asian ja mikko pyyteli anteeksi virkaveljen kohtelua ja repi vielä sakkolapun ja seno et me kotiin lämpöiseen suihkuun ja nukkumaan... Mä kiitin ja lähin himaan.... Ja taas!!! Oli ne ennen kivoja aikoja...... Heh. Heh.. TV. Melkein vanha mies!!
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hieman hirvittä äsken Hämeenkyrön liikenneympyräss kun maija lähti mun "erikoiskuljetuksen" perään. Caprice Classik pitkäkatolla vedin traileria jonka kyytissä RAF-977. Kai totesivat ettei kannata tulla kyselemään mitään järkeviä...... Onneksi sillä yhdistelmän kokonaispaino yli 4000kg, mulla rekkakortti, Trafin sivut kopioitu jolla todistaa koukkupaino jne.
     
  14. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kosketus ruotsin poliisiin....... No joo sillä suht koht samalla rytmiryhmällä käytiin Tukholmassa monena vuonna näyttelyssä ennen fhran näyttelyä... Ne oli aina heh... Hyviä reissuja. Kerran löyty se iso liikenneympyrä.... No me päätettiin mennä pesulle että saadaan laivan hajut pois..... Oltiin kaverin sen aikasen mittapuun mukaan tosi hienolla polaralla, oli esitelty oisko ollu VM lehti. Eka suomen häivytys erikoismaalaus.... No kunnon kostee matka alla ja Junttilan porukka ettii näyttelypaikkaa..... Siinä oli useita kohtaamisia polliisin kans... Hih hih..... Oli se hyvä toi kieli muuri..... No näyttelyt tuli katseltua ja kuvattua.... ( oli ihan sika paremmat ku fhran) heh... Ja kalliimmat ku noi nykyiset liput... Ei tullu silloin itkettyä hinnoista....... ( olin vaan duunari ja vähissä hilloissa mut säästin) hih. Hih se kyllä kannatti... Jo ne sinivuokot ohjas meidät oikeille mestoille ihan lamppukyytinä...... Ja me seurattiin..... Kyllä svedut katto ku tultiin mestoille..... Huh huh.... Ei kyllä enää jaksaisi!!!!!!! Se oli silloin nuorena!!! Ps. En vaihtaisi yhtään päivää pois..... Niitä on Vi..n kiva muistella näin jälkeenpäin. Siitä porukasta muutaman kaverin kanssa ollaan tiiviissä yhteydessä ja kun vähä konua ni muistatko ku silloin....................................................... En ole pahaa tehnyt... Mutta kaipaan menneitä....".."."". Siis noita reissuja !!!!! Kiva topiikki! Ja vissiin näitä joku lukee....... 8) 8) 8) Ps . Moppe on auto......
     
  15. three hundred

    three hundred Gearhead

    :odroll: :odroll: Heh.... Kun noista ruotsin näyttelyistä päästiin koti pitäjään... Huh huh...yx kaveri ei puhunut kun Lontoota ....... Ja 10. Min ja elvistelyyn jälkeen putkaan.... No silloin avokas tuli kysyy heppua ja sanottiin et putkasta löytyy.." Avoke kävi kysymässä ... Poliisin vastaus... Ei täällä ole kun yxi ulkomaalainen........ Heh. He ... Siitä oikein kunnon huutonaurut koko porukalla....... Ps. Oli niin jäänny nauha päälle et ei osannu ku vähä ruottii ja vähä Lontoota ... Eli ihan jurri sekasin.... Ja se kotiin paluu laivalla..... Todettiin et sielläkin on jotkut pollarit... Heh... Oltiin putkassa pari tuntia ku tultiin himaan..... Silti hyvä reissu!!!! :odroll: Oispa vielä nuori....... Ps. En vaihtaisi päivänäkään pois!!!!!!!!!!!!!! Ja moppe on upee auto!,,GGGGGGGGGRRRRRR....... 8)
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Noi kytät on niin laidasta laitaan. Siinä ku toinen miettii että minkä perusteella vois sakottaa niin toinen miettii että onko toiminta turvallista.

    No ei niillä aina hoksottimet oo kunnossa. Yks juhannus sain päähänpiston vetää veneen Lahteen ElCaminolla. Ylipainoo 800kg, Camino ja traileri katsastamatta.
    Forssan autokeitaalla aatonaatto yönä tankkasin ja kytät ajo perään tankkaamaan. Toinen kytistä (se joka ei osannu tankata) katteli mun yhdistelmää ja tuli jutulle. Kehuskeli yhdistelmää kun auto ja vene saman väriset. Lähtivät onneks menemään. Itse jo mietein että mitäköhän tämä jussi tuli maksamaan :)
     
  17. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Teehee. Mäpäs oon ajanut takaa (siviili)poliisiautoa, vauhtia tais olla maksimissaan ~180 rajoituksen ollessa 80. Risteysalueella tuplakeltaisilla oltiin ko. auton rinnalla ja kaveri hanttarin paikalta pui skoudeille nyrkkiä. Siinä vaiheessa syttyivät siniset vilkkuvalot kun alkoivat pysäyttämään edessään olevaa (muistaakseni) Volvoa... Me taas häivyimme vähin äänin ensimmäisestä sopivasta risteyksestä, eikä asiasta kuulunut mitään jälkeenpäin :lol:
     
  18. three hundred

    three hundred Gearhead

    Se oli se liikkuvan mulkku toinen niistä veljeksistä..... Sehän sai sen syyteen siitä lasten nussimisesta.... Ja ei syytettä.......... Tai siis tuomioo! Siistii!., :wc:
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onhan noita. -90 luvun alussa vielä ihanan 80 lätkän aikaan poliisit pysätteli useastikin meikäläisen, kun Dartilla ajelin. Tosin ei ne ikinä mitään muuta tehny, kun katto ajokortin yms.

    Kaverin rujolla ja susirumalla Chevy II annettiin virtaa yhdelle hyytyneelle autolle ja poliisit ajo ohi. Päät pyöri siihen malliin että niillä on jotain asiaa. Kerettiin kaverin kotipihaan, kun katottiin, että poliisit vetää miljoonaa ohi ja kohta takasin. Autosta loikkaa nasipoliisi ulos ja huuta heti "toi auto on katsastamatta ja vakuuttamaton" mieskolleega ei edes vaivautunut autosta ulos :) Rekisteriote naiskonstulle kouraan, missä oli leima ja sit sisältä haki kuitin missä näky maksettu vakuutus. Sit kuunneltiin naiskonstun "muttakun heidän järjestelmät... ja eihän tollanen voi olla katsastettu.. yms" ja hauskaa oli.
    Tuoreempi tapaus on 6-7 vuoden takaa, kun -95 golffiin laitoin Hellan kirkasvilkku ja huomivalot. Ledihuomivalot oli vielä aikamoinen harvinaisuus sillon. Päässy kuin 25km kun tuli LP vastaan ja taas hirveä pään pyöriminen. Ja LP:n auto perään vilkut päällä. Arvasin jo mitä asiaa niillä on.
    Auto seis ja poliisi tulee "ajokortti, rekisteriote ja pitkä puhallus" puhallus ja poliisille lanketit kouraan.
    Ne oli ok ja sit tuli
    "noh, sataakos tai onko sinun mielestä täällä sumuinen keli"
    Katselin siinä hitaasti ulos ja taivaalle, aurinko paisto ja +25c "ei, ihan komea keli toi näyttää olevan" totesin
    "noh miksi sinä sit ajat sumarit päällä"
    "Ne ei ole sumarit, ne on huomivalot"
    "mitkä?"
    Ja eikun ulos näyttämään linssistä drl merkintä yms. Jumalauta että syynäs autoa sen jälkeen, kateltiin renkaita, vilkkujen, jarruvalojen yms toimivuutta. Onneksi ei pyytäny laittaa ajovaloja päälle, kun niissä oli laittomat xenonit :) :) :)
    Ja tässäkin tapauksessa poliisin kolleega istu aika tylsistyneen näkösenä autossa.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuntuis siltä, että jotkut saavat olennaisesti enemmän huomiota poliiseilta kuin toiset. Ainoa kerta, kun mun ajama auto on tarkastettu kunnon osalta, oli vuonna 1978. No, oli aihettakin. Sen mä teidän, että ne on perässä ajaessa selvitelleet omistajuutta ja katsastuksia (helppoa, kun niiden radiot olivat vielä kaikkien kuunneltavissa), mut kun ne ei enää edes korttia tai papereita kysele. Hyvä jos joka toinen vuosi puhalluttavat.
     

Kerro tästä muillekin!