Polttoaineletku.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Luppa, 5.10.2004.

  1. Luppa

    Luppa 1st gear

    Aion uusia mitsubishi pajerooni polttoaineletkut, mutta en tiedä mitä materiaalia sen kannattaisi olla ja mistä saan sitä, joten olisiko joku niin ystävällinen että kertoisi ratkaisun ongelmaani?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mistä tahansa varaosaliikkeestä 8mm polttoaineletkua metritavarana. Jos haluat rautaputkena niin mm. meiltä löytyy www.jamant.com
     
  3. Luppa

    Luppa 1st gear

    Onko noilla polttoaineletkuilla sit paljonkin eroja, et mitä kannattaa ostaa?
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Esim Gates-letku on hyvää. Älä missään tapauksessa sorru siihen kangaspäällysteiseen, se kun happanee, ei näe että on hapan.
     
  5. Luppa

    Luppa 1st gear

    Jooh... täytyypi varoa, muttas katotaan mitä projektista tulee... Kiitoskia paljon! :D
     
  6. Anssi

    Anssi Gearhead

    Mitäs tämä Gates-letku on? Mistä saa ja mitä maksaa?

    Itse olen käyttänyt kangaspäällysteistä letkua. Olen perustellut kangaspäällysteisyyden sillä, että jos letkuun tulee "happanemis"murtuma, niin se kangas edes hetken ajan estää sen bensan roiskumisen paineistetusta letkusta holtittomasti. Jos sen bensan sitten vaikka ehtisi haistaa ensin...

    Ja mistä tietää, että mikä letku on huonoa? Onko kaikki kangaspäällysteiset schaissea?
     
  7. Luppa

    Luppa 1st gear

    Piti kysäistä vielä varmistuksena.... Koska kyseessähän nyt on dieselkone niin kestääkö kyseinen Gate letku myös sitä?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Anssi: kun letku hajoaa ei kangas estä roiskumista yhtään!!!!
    Itse en käytä kangasletkuja omissa enkä asiakkaiden autoissa!
    Gatesin letkua myyvät kaikki varaosaliikkeet. Jos valikoimiin ei ko. tuote kuulu, käske tilata!! En tiedä mitä muilla maksaa, meillä maksaa 6,50/m. Osta koko 15 metrin rulla ja varmasti on metrihinta halvempi....

    Luppa: kyllä kestää!!
     
  9. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Joo noi kangaspäällysteiset letkut pitäis ihan oikeesti kieltää. Myyminen ja valmistaminen.

    Petollisempaa polttoaineletkua ei ole, ihme ettei vakuutusyhtiöt ole puuttuneet ko. tuotteeseen.

    Ja jos epäillyttää kaupantekohetkellä letkun kestävyys niin pyydä myyjältä kirjallinen takuu. Jos ei uskalla kirjoittaa vaihda liikettä.

    Itse olen käyttänyt noita Gatesin tuotteita, eikä ole moitittavaa ilmennyt. Good Yearin letkut ovat myös hyviä, mutta muistelisin niiden olevan hieman arvokkaampia.
     
  10. Anssi

    Anssi Gearhead

    Kai se on uskottava, että noi kangaspäällysteiset ovat paskaa kun niitä niin moni haukkuu. Ymmärsin, että vika on siinä, että sitä letkun kuntoa ei näe silmällä. Oliko niissä jotain muutakin vikaa? Huono kumiaines tms?

    Se on varmaan sitten lähdettävä Gates-kauppaan seuraavaksi :)
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Huonous on just siinä, että kuntoa ei näe!!!
     
  12. Luppa

    Luppa 1st gear

    Onko tuosta Gates letkusta sellaista Multifuel versiota mikä todistaa sen että se on varmasti molemmille, Bensiinille sekä dieselille?
     
  13. kohvar

    kohvar Gearhead

    Jamantille

    Hah, bongasin tämän keskustelun vasta nyt.. minä nimittäin olen se kaveri, joka tuo ensi viikon torstaina yhden rakkovikaisen farmariuroksen letkulääkärille.

    Edelleen liikutaan, mutta aina on pikkuläikkä parkkipaikalla muistona Ponun visiitistä!
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Jamantille

    Tervetuloa vaan, toivottavasti liikkuu torstaihin asti!!!
     
  15. kohvar

    kohvar Gearhead

    ei pissi

    enää Inkkaripäällikkö alleen. Nyt saa taas polkea kaiken liemen nelikurkkuisen krematorion läpi :D

    Kiitokset asiallisesta työstä ja ajoneuvon "katsastuksesta" sekä mukavista jutuista. Tulihan taas hiukka maailmaa parannettua ja jenkkitietoutta lisättyä. 8)
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: ei pissi

    Joo, ja poliisitkin nähtiin :D
     
  17. jusssi

    jusssi Gearhead

    No sen hyvän tunnistaa siitä että se ei ihan tylsällä puukolla leikkaudu,ja leikkauspintaa tarkastelemalla huomaa vahvike kudoksen keskellä sitä ainetta,ei päällä niinku kangaspäällystepaskoissa.Muistuu oikein mieleen vanhan datsunin kaasarirempat;niissä oli kangasletkua konehuoneessa ja kaikista klemmariliitoksista vuoti.
     
  18. Anssi

    Anssi Gearhead

    Juu, oman kokemuksen mukaan tuo analyysi ei vielä takaa kunnon letkua.. Ostin keväällä oikein polttoaineletkuihin erikoistuneesta liikkeestä letkua autoon. Letku oli tukevan tuntuista ja punosvahvisteista, ei kangasta päällä. Muutaman kuukauden ajon jälkeen jouduin irroittamaan letkun. Kauhukseni huomasin, että letkun kaksi eri kerrosta olivat irronneet toisistaan noin kolmen senttimetrin matkalta liitoksen vierestä. Liitos oli kiristimellä tehty. Nippa, johon letku oli liitetty oli oikeaa kokoa, samoin klemmari, eikä varmasti liian kireällä. En tiedä mikä oli letkussa vikana, ehkä se oli vanhentunutta tms.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niinpä. Jos letku on suojaisessa paikassa niin normaali kumiletku on ok mutta jos siihen voi joku näre joskus osua niin kangasvahvisteinen vois olla jees. Tukee myös jos letku on liikkuvassa paikassa. EI hyvät letkut happane vaikka olis kangas päällä.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo ja näyttäähän noi autotehtaatkin käyttävän kangas päällysteistä letkuja.
    Jos letkun kangas vahvistus on letkun välissä, niin kumikerrokset jäävät aika ohuiksi ja ne tahtoo silloin halkeilla.
    Omissa roppeloissa olen käyttänyt jo 70 luvun lopulta alkaen kaikkea mahdollisia letkuja, ja omista kokemuksesta en olisi nyt niin kriittinen noitten kangas päällystettyjen letkujen suhteen. :lol: mutta jokainen saa tehdä mitä haluaa.
     

Kerro tästä muillekin!