Polttoainemittarin anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja generalo, 11.7.2016.

  1. generalo

    generalo Gearhead

    Mercuryyn bensatankki tekeillä, ja kävin ostamassa siihen Motonetistä anturin, tämmösen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/492169/Polttoainemittarin-anturi

    Tuossa irrallaan testaillessa koho ylhäällä (eli tankki täynnä) bensamittari näytti 1/4, koho alhaalla tyhjää... Eli nyt ei ohmit ihan täsmää. Saisikos tuon vastuksia lisäämällä tai jotenkin muuten askartelemalla näyttämään oikein? Vai vienkö suosiolla takaisin kauppaan ja yritän etsiä oikeanlaisen anturin? Tuosta anturista kun muuten saisi tehtyä käypäsen. On minulla alkuperäinenkin anturi tallella, mutta siitä on sitten muuten hankalampi tehdä tulevaan tankkiin sopiva.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kaikki mittarit sitten ei kestä olla ilman johtoa tai maadoittaa johtoa suoraan
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Helpoin tapa on ostaa Motonetista bensamittari joka on pari tuon anturin kanssa...
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos menee vastuksella niin lyö siihen joku potikka väliin ja sillä säädät sen mittarin maximiin. sit mittaat potikan arvot ja haet vastuksen sen mukaan.
     
  5. generalo

    generalo Gearhead

    Vaihtoehto tämäkin, mutta jos kuitenkin saisi orkkis-mittarin toimimaan. Ois hienompi.

    No tälleensähän se toki selviää, kiitos! Pitää purkaa jostain vanhasta radiosta volumenappi ja kokeilla.
     
  6. generalo

    generalo Gearhead

    Kokeilin potikkaa, ei saanut sillä säädettyä. Tai siis sai, tyhjän ja 1/4:n välillä :D
    Luulenpa, että saan yhdistettyä uuden ja vanhan anturin. Vanhasta anturista runko pahoin ruostunut, otan uudesta rungon ja kohon, ja vanhasta sitten sen tunnistinmutikan.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Kohon tangon pituus vaikuttaa anturin astekulmaan.
     

Kerro tästä muillekin!