Pontiac Bonneville 3.8 1992 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ihka, 3.1.2018.

  1. ihka

    ihka 2nd gear

    Auto seissyt pitkään.
    Yritin tulille mutta turhaan.
    Tulpille ei tule kipinää eikä Ecussa ole muistissa vikakoodeja.

    Mistäs aloittaisi kipinän metsästyksen?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hapettuneita liitoksia ja kampiakselin asentotunnistin? Muistaakseni nokan tunnistin saa olla pimee, silti tulee kipinä.
     
  3. ihka

    ihka 2nd gear

    Voiko tuota kampuran tunnistinta mitata jostain käsin?
    Se mulla tuli mieleen itelläkin mutten jaksaisi kampuranpyörän irroitusta turhaan :(
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helppo tuo pyörä on irrottaa.


    Puola tai icm voi myös olla yksi.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se puolahässäkkä, jossa on myös sytkäboksi taitaa saada maita vaan runkonsa kautta. Sekin vois seisseessä olla yks katottava.
     
    -rautis- tykkää tästä.
  6. ihka

    ihka 2nd gear

    Eli sytkäboxille maadotus ja siitä akun miinukseen?
    Olis hienoa kun olis jotain arvoja miten testata esim. syrkäboxia tai kampurantunnistinta?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Puolien alla piitahna.


    Omassa kun ne meni aikanaan niin mittaustulokset anto mitä sattu, eli niillä ei siitä vika löytynyt. Toki jokainen tapaus erikseen.


    Käsittääkseni kuitenkin tässä myllyssä ei juuri muuta tollasta vianaiheuttajaa oo kun icm puola tai tunnistin?
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Sen icm:n alta kannattaa putsailla hapettumat pois.

    Sen tais kampuran tunnistimen pitäs pystyä testaamaan yleismittarilla vaikka se hall anturi onkin. Se vaan pitää mitata siitä icm:lle menevän johdon ja maan väliltä, vääntelee kampuran pultista sitä mottia ja virrat pitää olla päällä. Se tais antaa yhestä karvasta 3x signaalia ja toisesta 18x signaalia ja se tais olla 5V luokkaa. Netistä varmaan löytyy se mitkä ne karvat siinä icmmän päässä on.

    Se kampuran pultti on sitten lujassa. Mulla buickissa ei auttanu edes 2m jatkovarsi. Lopulta lähti ku startilla pamautin sen auki. Vähä harakirihommaa mut ei auttanu muu ku ei ollu vielä sillon pulttimopoa..

    Se kampuran asentotunnistin on vähä hankala asemoida kohilleen ilman sitä oikeeta työkalua. Pelkkä mauserilla mittaaminen ei ole riittävän tarkka ja voi sitte jäädä hankaamaan triggeripyörää ja tuhoaa uuden anturin. Mulla eräs liike asensi mauserin kans ja se uus anturi toimi 200km.

    Tein sitte itse uusiksi uudella anturilla seuraavalla tavalla.
    - kampuran hihnapyörä veks
    - se anturin rapasuoja veks
    - vanha anturi mäkeen, kato kohta suurinpiirtein missä on
    - uus anturi paikalleen suurinpiirtein samaan kohtaan ja sievästi pulteilla kiinni
    - hihnapyörä paikalleen perille asti paikalleen.
    - tee jostain plussakortista tms semmonen 30cm pitkä soiro, joku 5-6mm leveenä.
    - työvalo moottorin päälle vastavaloksi ja ukko selälleen lattialle sen muovisoiron kans

    Sen vastavalon kans näkee ihan selvästi sen miten ne anturi ja triggeripyörät siellä on.
    Se systeemi on vähä seuraavan näkönen. Sillä soirolla sitte kokeilee kahta puolta sitä rakoa että se anturin urat on keskellä triggeripyörien välejä.


    - sitte ku anturi paikallaan ni sen pultit kiinni.
    - hihnapyörä pois ja se rapasuoja takas ja hihnapyörä lopullisesti paikalleen.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu mullakin meni yks anturi kabut kun en älynnyt mitata kunnolla.


    Ja startilla aukee tosiaan näpäkästi. Pitää vaan laittaa myös lujaan kiinni ettei aukea. Samalla kattoa onko vulkanointi kunnossa, omasta meni ja piti aikamoisen räimeen.
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tommonen se hihnapyörrän takapuoli oli ainaki mulla.
    [​IMG]

    Ja se anturi oli tämmönen
    [​IMG]

    Mulla muistaakseni on jossain uus dampperi, käytetty mutta toimiva yks puola ja icm..
     
  11. ihka

    ihka 2nd gear

    ^pidähän jemma nimisessä paikassa vähän aikaa kunhan ensin löydät ne ;)
     
  12. ihka

    ihka 2nd gear

    Paljonko ICM kustantaisi?
    Buick 1991 3.8 näyttää olevan erinäköinen ICM + puolapaketti mutta onko ICM kuitekin sama kuin Pontiacissa?
    Buickin puolapaketti kulmikas kun Pontiacissa pyöreähköt.

    Kysymys kuuluukin vaihtuuko puolien mukana myös erilainen ICM ?

    Mittailin tänään ICM johtoja ja N-nastaan pitäisi ilmeisesti tulla 10v kun autossa virrat päällä.
    Nyt ei tule :(
    Mistä hakea vikaa ?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muistaakseni paketin sai uudemmasta vaihdettua. Eli icm ja puolat uudesta. Tämä siis muistaakseni.



    Tämä paketti on parempi ja voi vaihtaa puolia pareittain eikä kokonaan koko pakettia.


    Mulla meni molemmat kerralla. Ymmärsin silloin että viallinen puola söisi äkkiä myös icmmän joten mullakin pelkän puolan vaihto ei auttanut.
     
  14. ihka

    ihka 2nd gear

    Tänään vaihdettu käytetty ICM.
    Ei kipinää edelleenkään joten ilmeisesti kampianturi kaput?
    Nokka-akselin tunnistimen hajoaminen ei kadota kipunaa?
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko mahdollinen ajonesto jo käsitelty?
     
  16. ihka

    ihka 2nd gear

    Ei.
    Miten se selvitetään?
    Pitäisikö mittaristossa palaa joku valo jos ajonesto on päällä?
     
  17. phaloon

    phaloon 1st gear

    Onkos sulla vara-avainta jolla vois kokeilla? Itsellä oli -92 Buick Park Avenue jossa oli temppuileva VATS ja muistaakseni security-valo jäi palamaan mittaristoon. Avaimessa oleva vastus kuluu aikaa myöten, eikä ajonestoa anna käynnistää autoa. Hakusanalla VATS bypass löytyy useita ohjeita ajoneston ohittamiseen.
     
  18. ihka

    ihka 2nd gear

    Eikö näissä ajonesto sulkenut vain polttoaineen syötön eli kipinä pitäisi kuitenkin tulla ja mulla ei tule ?
     
  19. phaloon

    phaloon 1st gear

    Onkohan noita hieman erilaisia? Esim. Buick käynnistyi kyllä, mutta ei pysynyt käynnissä kuin n. 5 sekuntia. Pyörähtääköhän kaikissa edes startti, jos ajonesto on päällä?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!