Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Hommat etenee pikkuhiljaa
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    1970, Herje, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Projekti etenee.. n.66h peltitöitä takana ja kohtuu pitkällä ollaan jo.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    1970, Vuppe, peltsi ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Kyllä täytyy hattua nostaa tälle projektille:)
     
    -nikke-, Visa, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kerkesin hakemaan korin kotitalliin. Ennen juhannusta oli jo noudettavissa, mutta säät ja muut aikataulut ei antaneet myöden. Työnjälki ihan kohtuu hyvää, mutta pientä parantamisen varaa siellä täällä. Noh niistä selvitään itsekkin. Tyytyväinen olen kuitenkin ja aikataulu piti mitä luvattiin. Vielä jää hieman jännitystä miten laatikko istuu tunneliin. Jos ei mahdu, niin todennäköisesti lattiat teen vielä uusiksi kokonaan. Voi olla, että muutenkin, kun sikkaukset pelleissä erilaiset kuskin ja kartturin puolella. Eihän se mihinkään vaikuta, mutta omaa silmää hieman häiritsee..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    1970, Vuppe, cellu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Tutun kanssa tuli vaihdettua muutama sana X5 bemun vakionnin yhteydessä Porschen bremboista (996 turbo/gt3 takasatulat), mitä olin ajatellut Catalinaan. Tutulla oli omia kokemuksia myös vastaavasta modista Audissa ja ei kuuleman mukaan ollut ilmeisen tyydytävä ratkaisu etujarruiksi, kun mäntäkoko vähän pieni.. Noh. Nyt tässä kun on muutaman viikon pyöritellyt asiaa mielessä ja ebaytä tutkinut, niin sattui silmiin kohtuu edullisesti Touaregin 4-mäntäiset brembon etusatulat. Briteistä 350€ kotiovelle tuotuna. Master power brakesiltakin kyselin tarjousta etu ja takajarruista, niin 2500€+ verot ei oikein houkutellut perus jarruista. Ei siis edes mitkään monimäntä satulat. Täytyy vielä pureskella, josko laittaisi nuo Porschen satulat taakse. Tosin silloin täytyisi hommata myös käsijarrusatulatkin tai duunata niille jarrurumpu tyylinen ratkaisu. Pitänee pureskella asiaa lisää, kunhan pääsee euroopan uretaanailureussulta kotia taas.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tuollaisia irtosatuloita on käsijarrulle vaikka Wilwoodilla(niinkuin varmaan tiesitkin), omaan rojektiin tulee sellaset, että pääsee niistä käsijarrurummuista eroon.
    Meinaan että jos muuten löytyy sopivat hilut järkevin kustannuksin niin tuollaiset toimis varmaan sullakin? Olivat kohtuu hintaisetkin:

    [​IMG]
     
    Visa tykkää tästä.
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Juu noita wilwoodin käsijarruja katellutkin ja yhtenä ajatuksena pyörinyt kardaanikässäri.. aika rakentaminen tosin siinäkin olisi ja mahdollisimman simppeli olis tarkoitus tehdä. Tallissa löytyis myös A6 audin käsijarrulliset takasatulat. Rumat ku mitkä tosin.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei saa laittaa kardaanikässäriä. :( Jos autossa ei sellaista ole ollut uutena, niin sitä ei saa jälkiasentaa. Kysyin tätä hiljan konttorilta.
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Tuon kokoiset käikäleet se kusti polki ovelle.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    mikkis83, 4d sedan ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Törmäsimpä tuollaiseen erikoisuuteen omassa autossa, kun katselin tietoja trafilta.
    • Nestetoimiset jarrut

    Akseli 1
    Seisontajarru
    Ei

    Akseli 2
    Seisontajarru
    Ei

    Eli rekisteriotteen mukaan autossa ei ole käsijarrua ollenkaan. Kuitenkin katsastajan käsikirjassa lukee näin.

    01.06.1955 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa tuli olla seisontajarru. Seisontajarrussa tuli olla
    pidätyslaite.
    KYMp autoasetuksen täytäntöönpanosta 88/55
    01.12.1957 tai sen jälkeen käyttöön otetut ajoneuvot, ANA Tpp 4, 35 ja 40 §.
    - auton seisontajarrun tulee 392/57
    - olla varustettu pidätyslaitteella
    - vaikuttaa yhteen tai useampaan akseliin siten, että jarrutettujen akselien
    massa on vähintään 50 % auton kokonaismassasta.
    - olla varustettu käyttöjarrun laitteista riippumattomilla voimansiirtolaitteilla.
    - voida pitää auto paikallaan sellaisessa mäessä, joka autoa käytettäessä voi
    tulla kysymykseen.
    - perävaunun seisontajarrun tulee
    - olla varustettu pidätyslaitteella.
    - traktorin ja moottorityökoneen jarrujen tulee olla varustettu pidätyslaittein.

    Täytyypä käydä kysäsemässä konttorin topilta, että mites tässä nyt tarvitsee olla. Samalla toki muutakin asiaa konttorille teho yms asioissa.
     
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Rupesimpa tässä viimeviikolla ihmettelemään noitten lattiapeltien uudelleen tekoa. Mitä enempi niitä kattelee, ni enempi vaan vituttaa, kun eivät ole samanlaiset. Noh.. Sikkikone naftaliinista esille ja tuumimaan. Käsikammen käyttö ei oikein innostanut, kun pitäisi kohtuullisen kokoista peltiäkin samalla sikata tarkasti. Motonetistä löysin Monkeyn ketju ratas paketin 25 eurolla ja broidin kanssa alettiin värkkäämään porakonevetoista sikkikonetta. Suunnitelma hyvä 10+.. ainoa vaan, että hitaimmassakin asennossa sikkikoneesta tuli lähinnä tennispallo tykkiä muistuttava vempain, kun peltiä syötti rullien väliin. Ehkä hyvä urakkahommissa, muttei tähän :D Hermothan siinä meni kaikenlaisia vippaskonsteja suunniteltaessa, niin pistin koneita.comin Nova rm24 sähkösikkikoneen tilaten ja muutamat erilaiset rullat. Loppuupahan se perkeleen leikkiminen. Katsotaan josko huomenna saapuisi tallille, niin voisi ottaa muutamat kuvat asiasta ja tehdystä väkerryksestä. Perjantai aamusta alkais taas vapaat töistä, niin pääsee tekemään jotain hyödyllistä.
     
    hevimies tykkää tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Peltisoirotykki. Varmaan saisi ok tuotteen, jos laittaisi vielä parit välitykset lisää.[​IMG]
    Tarkoituksen mukaisempi laite
    [​IMG]
    Millistä peltiä sikkasi ihan hienosti testikappaleeseen
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, hevimies, rekkamies ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kerkesin leikkaamaan toisen lattiapellin pois ja aloin hahmottelemaan uutta peltiä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Huomenna 12h duunia ja torstaina illasta Müncheniin loppuviikoksi. Katsotaan miten pääsee jatkamaan seuraavan kerran.
     
    JouniK, NorthElite, hevimies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Broidi kävi nykertämässä parit sikkaukset lisää ja nyt alkais toinen etulattiapelti olemaan mallillaan.
    [​IMG]
     
    NorthElite, wilburi, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Postipate toimitti Intellitroxilta uuden mittariston tarvikkeet. Kuuden mittarin setti. Taas vähän lisää puuhattavaa illoiksi.
    Kuvat taattua kännykkälaatua.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    tsipi tykkää tästä.
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Hyvä, että joku muuki sortuu intellitronixiin ku minä ;)

    Muutenki iso hatun nosto tästä projektista!:cool:
     
    Visa tykkää tästä.
  17. 1970

    1970 3rd gear

    Eksyin pitkästä aikaa tänne sinun viestiketjuusi. Olet aikas projektin kasvattanut Catalinasta, Visa. Huh. Mutta kyllä siitä upea tulee! Tsemppiä jatkotaisteluihin!

    Henri
    (ent. omistaja, maajussi/ope Kankaanpäästä)

    P.S. Sain itse vihdoin hieman parannusta itkuihin, joita olen vuodattanut aina välillä autoni perään. Ostin -64 Grand Prixin. Kuva.
     
    isalmela ja Visa tykkäävät tästä.
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Komian gp:n oot hommannu kyllä. Joo onhan tää mun rakentaminen vähän livennyt käsistä, mutta josko tästä tulis valmiina jotain.. noh sen näkee sitten:D
     
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Toinen lattiapelti nyt työnalla. Yritin ottaa vähän kuvia eri työvaiheista.
    Ekana mittailut ja piirtelyt pellinräimäleeseen.
    [​IMG]
    Seuraavaksi 45° porrastuksella olevat rullat sikkikoneeseen
    [​IMG]
    Ja kertavedolla kuviot läpi. Ehkä huomiona voisi sanoa, että millään pienikitaisella sikkikoneella voi unohtaa tekevänsä näin "isoa" kappaletta. Levyn koko about 75x80cm. Mulla kita 24" ja jäi ehkä tiukimmassa kohdin noin 2mm pelivaraa.
    [​IMG]
    Seuraavaksi koneeseen terävä ylärulla ja tasainen alarulla.
    [​IMG]
    Pari vetoa peltiä aina joka vedolla reunaa enemmän nostaen, jotta saadaan kulmaa lisää. Pyöreät reunathan alkaa tässä menemään jo vähän rypylle, niin vetojen välissä saa käyttää kutistaja/venyttäjää aikalailla siloitteluun. Kuvassa vasenta reunaa jo jonkin verran kutisteltu ja työtunteja about 2h takana.
    [​IMG]
    Jatketaan turinaa, kunhan menen tallille uudestaan huomenna
     
    Muokattu: 13.10.2018
    LPV, Vuokralainen, Pertti K ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Lattiapellit eteen nyt duunattu. Huomasin vaan pienen virheen toisen pellin sikkauksissa. Taistelen nyt itteni kanssa teenkö vielä uusiksi. Himpun kyllä meinaa harmittaa.
    [​IMG]
    Toinen aseteltu clecoilla nyt paikoilleen ja pientä vasartamista vaatii muutamasta paikasta, että istuu hyvin.
    [​IMG]
    Pieni video vielä asentelusta.
    https://visalan.kuvat.fi/kuvat/VID_20181012_201205.mp4
     
    palontie ja Vuppe tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!