Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    4l60e -98 camaron perästä muistelisin laatikon olevan peräisin. Täytynee vielä tutkia lisää tallilla. 4l80e oli myös aikanaan suunnitelmissa. Joskus muistelen lukeneeni, että alkupään 94-97 4l60e tarvitsisi tuon spacerin laatikon väliin. Spacerikin hallilta löytyy, mutta omassa tapauksessa ei helpota. Pikemminkin pitäisi olla välipalikka moottorin ja laatikon välissä. Turbiini kun ottaa vetolevyyn kiinni, ennen, kuin laatikko osuu koneeseen. Turbiini oli kyllä kunnolla paikoillaan. Tämäkin katsottiin useamman kerran.

    Edittiä. Nyt kun järkeili, niin lieneeköhän aiemmin tuo mun lm7:n jatkeena ollut 4l80e? Ja nyt siis tarvitsisi 4l60e vetolevyn. Startti lienee sama molemmissa kuitenkin.
     
    Muokattu: 17.7.2019
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Jos en nyt ihan väärin muista niin 4l80e vetolevy on suora ja 4l60e on kupera ja turbiinin pulttijakokin hieman eri. 4l80e turbiinissa pultit hieman leveämmällä.

    Edit: ja siis kupera niin että starttikehä tulee ulospäin laatikon puolelle.
     
    Muokattu: 17.7.2019
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Joo kupera levy kiinni tällähetkellä ja suoraa tarvis tuohon laatikkoon.
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tarkista ensin että suora osuu startin hampaisiin ennen kuin vaihdat. Suorassa muistaakseni spacer takapuolella että vetolevyn hampaat tulee samaan kohtaan kuin kuperassa. Alkupään ls koneissa oli joissain pidempi kampurakin. Veikkaan että sun turbiini on nyt väärä? Kannattaa vähän mittailla kaikkea ensin koska melko sekavaa on noiden turbiinien, vetolevyjen ja koneiden kesken miltä vuodelta ne on ja mistä autosta. Huomasin sen kun tutkin omaa 4l80e naittamista tuon 4.8 perään. Oletin tietenkin että se menee suoraan vaan eipä mennyt.
     
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Joo kyl tuossa riittää vähän mittailtavaa ja turbiinia itsekin epäilen. Onneksi tilanne ei ole vielä ihan akuutti ja voi syksyn aikana metsästellä sopivaa. Snadisti korkeempi stallinen turbiini kiinnostaisi kyllä muutenkin.
     
  6. Visa

    Visa Gearhead

    [​IMG]
    Tuollasen kuvan löysin arkistosta. Eli koodin mukaan tosiaan -98 5.7 f-bodystä kotoisin oleva 4l60e. Äkkiseltään amerikan foorumeja silmäilin, niin taitaa olla hieman konstikas naittaa 5.3 lm7?
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mun mielestä ne on samanlaisia kyllä ja onhan tuossa irrotettava bellhousing että voihan sen vaihtaa. Veikkaan silti että turbiinia vaihtamalla onnistuu. Tuollaisen löysin "If you are talking about the 4l60e, the only difference is the torque converters are different sizes from f-body to truck. The bellhousing I also beleive is just a little different, being a two part for the trucks, and a single with removable bottom panel for the f-body."
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Palttiarallaa 50h yhteensä hierottu molempia kylkiä ja pikkuhiljaa alkaa olla epoksia vaille. Kittiähän tuossa on vieläkin liikaa ja hiotaankin vielä ennen maalausta. Hidasta se vaan on kontrollipulverin ja höylän kanssa hieroa muotoa. Epäkeskolla toki suurimmat röpöt pois ja laserin avulla kylkipokkauksen suoraksi höyläämistä. Epoksin jälkeen sitte näkee vielä ne viimeiset loimut.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Aukustus, Gary Grand, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Tuo on se paskin vaihe mutta tuohon kun jaksaa panostaa ni kyllä se vaan palkitsee loppuviimeks ;)
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Joo paskin vaihe omalla tavallaan.. toisaalta ihan mukavaa, että saa jotain näkyvää aikaiseksi.. veikkaisin et about 180h menee pohjatöihin, eli ollaan jossain 1/4 vaiheessa :confused:
     
    esmi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. esmi

    esmi Gearhead

    Taas tässä yks päivä, joku ihmetteli onko mun auto alkuperäinen yellow cap, sanoin että katso mistä maalit lähtee!, niissä kohdissa ei naarmun naarmua!,en kyllä ymmärrä, tuskin se hirveesti ois enää vaatinut, että ois pohjamaali edes vähän tarttunut, mutta ku aina kun maalia lähtee niin, alkuperäinen maali kiiltaa kuin vahattuna! :D,juu ja oli kaikki maalit päällä ku ostin, varmaan pelästy ku joutui ympärivuotiseen käyttöön!, mutta joka talven jälkeen lähtee maalia ja alkuperäinen vihreä tulee esiin, no näillä mennään ja enää tolle ei kuulemma saa tehdä mitään, eiköhän toi tollasena sitten muillekin kelpaa!, ainakin mitä peukutuksia ja hymyjä tolla joka kerta saa kun se liikkuu!. :cool:
     
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Kuvasaastetta ei tälläkertaa, mutta pohjia hierottu nyt suunnilleen 72h. Vielä etulokarit, konepelti ja takaluukku tekemättä. 7kg epoksia kävin hakemassa myös tänään ja sävytettiin valmiiksi RAL5004 eli tumman siniseksi. Väliaika ynnäilynä pohjiin uponnut noin 500€ materiaaleja ja kaverin ilmeisen pölyistä kurkkua kostutettu 240 tölkillä olutta :D
     
    palontie, Gary Grand, 12345678910 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. aric-z

    aric-z Gearhead

    Eihän toi oo kun vajaa 3,5 tölkkiä/tunti.
     
    palontie ja jariha tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Joo ei se paha ole, mutta kun muutaman tunninkin viettää tallilla, niin sanotaanko, että tehoikkuus himpun laskee ahkerammallakin tekijällä..:D totuuden nimissä täytyy myöntää, että on se varmaan puolet roudannu matkaeväänä kotia.
     
    tooke, Camino'79 ja palontie tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään puuhailtiin veljen kanssa vaihteiston kannake maalia ja asentamista vaille valmiiksi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Herje, esmi, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kerkis tallille vetelemään ekan epoksikerroksen oikeaan kylkeen. Seuraavaks pääsee hieromaan loput loimut ja koloset ennen viimistä pohjamaalia.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, FuryIII '71, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Suunnilleen 6 vuotta sitten istuin viimeeksi catalinan takapenkillä. Nyt oli pakko kylmätyypätä, ku sai rälläköityä tukikehikot pois ja pestyä soodapuhallus jämät pinnoilta.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    falcon1, zuinula, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuo on pitkä tie. Tsemppiä hommiin. Lopputulos varmasti palkitsee.
     
    isalmela, palontie ja Visa tykkäävät tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Vanha ilmastointi kotelo poistettu tulipellistä ja tulipelti tasoiteltu. Loput koristakin valmiina epoksimaalille.
    Metallikitin jälkeen
    [​IMG]
    Hienokitattu
    [​IMG]
    Ovien yläosat pääs aika pienellä kitillä.. ainakin ennen epoksia.
    [​IMG]
     
    Aukustus, esmi, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Tuossa vielä tulipelti hiottuna
    [​IMG]
     
    LPV, mukko ja esmi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!